دانلود (اسلاید) پاورپوینت بازاریابی صنعتی ppt – استراتژی بازاریابی b2b
نوشته شده توسط : جواد حسین وش

پاورپوینت بازاریابی صنعتی ppt – استراتژی بازاریابی b2b

تحلیل بازار به سبک مدیران هوشمند و رمز موفقیت کسب و کارهای بزرگ و متوسط

 

دید کلی؛

 

فایل پاورپوینت بازاریابی صنعتی ppt (استراتژی بازاریابی b2b) – تحلیل بازار به سبک مدیران هوشمند و رمز موفقیت کسب و کارهای بزرگ و متوسط، در قالب 148 اسلاید پاورپوینت به صورت جامع و کامل آماده شده است

 

 

بخشی از توضیحات پاورپوینت بازاریابی صنعتی ppt

بازاریابی صنعتی که از آن تحت عنوان b2b marketing هم نام‌برده می‌شود، شامل فروش محصول یا خدمات یک شرکت به شرکت دیگر می‌شود. تکنیک‌های بازاریابی صنعتی بر اساس تکنیک‌های مشابه بازاریابی مصرفی شکل‌گرفته‌اند، اما به شیوه‌ای منحصر به ‌فرد اجرا می‌شوند. در حالیکه یک مصرف‌کننده، محصولات مختلف را نه‌تنها بر اساس قیمت آنها بلکه بر اساس محبوبیت، موقعیت آن در بازار و دیگر محرک‌های احساسی خریداری می‌کند، خریداران صنعتی تنها بر اساس قیمت و سود بالقوه آنها اقدام به خرید محصول می‌کنند.

امروزه پیدا کردن شیوه‌های جدید برای توسعه روابط از طرق مختلف خصوصا شبکه‌های اجتماعی موضوعی داغ در دنیای بازاریابی صنعتی به‌حساب می‌آید. چراکه این زیرساخت‌ها امکان گفتگو و ارتباط دوسویه را نه‌تنها برای خریداران مصرفی بلکه برای خریداران صنعتی هم فراهم آورده‌اند.

دراین نوشتار به بررسی و مطالعه موردی بازاریابی درکسب وکارهای بزرگ و متوسطاز جمله:شرکت نفت وگاز-ماشین آلات سنگین-تجهیزات پزشکی و محصولات فست فود پرداخته شده است.

چه کسانی از بازاریابی صنعتی استفاده می‌کنند؟

در بطن خودش، بازاریابی صنعتی شامل ایجاد روابط باارزش به‌منظور تضمین مشتریان بلندمدت می‌باشد – – که یک هدف مهم برای هر شرکتی، چه خرده‌فروش بسیار بزرگ و یا یک شرکت خانوادگی کوچک به‌حساب می‌آید.

بازار صنعتی بزرگ‌ترین بازار شناخته‌شده تاکنون ازلحاظ بعد مادی آن در نظر گرفته می‌شود. شرکت‌هایی از قبیل جنرال الکتریک و آی بی ام میلیون‌ها دلار در روز برای خرید تنها محصولاتی صرف می‌کنند که نقش حمایتی از فرایند کسب‌وکار آنها بر عهده دارد.

بازاریابی صنعتی به‌صورت گسترده توسط شرکت‌هایی مورداستفاده قرار می‌گیرد که تولیدکننده کالاهایی هستند که برای مصرف‌کننده‌های جزء و خانگی هیچ کاربردی ندارد، که ازجمله آن می‌توان به ورق استیل اشاره کرد. بااین‌وجود، این محصولات توسط شرکت‌هایی مورداستفاده قرار می‌گیرند که فروشنده محصولات و خدمات هستند که توسط مصرف‌کننده‌های نهایی خریداری می‌شوند.

به‌عنوان مثال، سازمان مدیریت صنعتی (در حوزه آموزش) سازمانی است که با شعبه‌های متعدد در سراسر کشور ارائه‌دهنده خدمات آموزشی کاربردی و تئوری در حوزه مدیریت و زیرشاخه‌های آن به سازمان‌ها و مصرف‌کنندگان شناخته می‌شود. به عبارتی می‌توان گفت که این سازمان در حوزه آموزش و مشاوره در حوزه مدیریت به‌عنوان رهبر بازار در حوزه بازاریابی صنعتی و مصرفی در سراسر کشور شناخته می‌شود.

بزرگی صنعت بازاریابی صنعتی تا چه اندازه است؟

توجه داشته باشید که همواره توجه کردن به قدرت ماندگاری و رشد بالقوه یک صنعت قبل از فعالیت کردن در آن بسیار ضروری است. به اطلاعات آماری زیر توجه کنید:

– خریدهای انجام‌شده توسط کسب‌وکارها، مراکز دولتی و موسسات درمجموع بیش از نیمی از فعالیت‌های اقتصادی انجام‌شده در ایالات‌متحده را تشکیل می‌دهد.

– در سال ۲۰۰۳ بازاریابان صنعتی تقریبا چیزی در حدود ۸۵ میلیارد دلار برای تبلیغ کالاها و خدمات خویش صرف کردند.

– در تحقیقی در سال ۲۰۰۱ به نتیجه رسیده‌اند که ارزش دلاری معاملات انجام‌شده در حوزه صنعتی بسیار بیشتر از کل معاملات انجام‌شده در حوزه مصرفی می‌باشد.

استراتژی های بازاریابی صنعتی

موفقیت در حوزه بازاریابی صنعتی از تبلیغ و ترفیع محصول در رادیو یا تلویزیون حاصل نمی‌شود. بلکه موفقیت در این حوزه درنتیجه شناساندن شرکت خودتان در صنعت و نشان دادن محصول به‌عنوان یک جزء ثابت و اصلی به دست می‌آید. روش‌های زیر برخی از استراتژی‌های مورداستفاده برای قرار گرفتن در معرض دید بازار تخصصی می‌باشد:

– میزبانی وبینار های اطلاعات محور

– قرار دادن غرفه یا کیوسک تبلیغاتی در نمایشگاه تجاری-صنعتی

– ارسال خبرنامه به‌منظور مطرح کردن شرکت و سازمان به‌عنوان یک کارشناس در آن حوزه

– حفظ حضور فعالانه و تعاملی در شبکه‌های اجتماعی

– شرکت در رویدادهای شبکه‌سازی و ایجاد روابط دوسویه با خریداران

از طریق بازاریابی صنعتی چه نوع از مشتریانی هدف قرار می‌گیرند؟

بازاریابان صنعتی به‌طورکلی بر ۴ گروه زیر تمرکز می‌کنند:

– شرکت‌هایی که محصولات آنها را مورداستفاده قرار می‌دهند، از قبیل شرکت‌های عمرانی که اقدام به خرید صفحات استیل به‌منظور استفاده در ساختمان‌ها می‌کنند.

– مراکز دولتی، بزرگ‌ترین و تنها هدف و مصرف‌کننده بازاریابی صنعتی.

– موسسات از قبیل بیمارستان‌ها و مدارس.

– شرکت‌هایی که پس از خرید این محصولات اقدام به خرید آنها به مصرف‌کننده خرد می‌کنند، از قبیل دلالان و عمده‌فروشان.

یک بازاریاب صنعتی به‌طور مؤثر می‌تواند محصول یا خدمت خود را از طریق جایگاه‌یابی پیشنهاد خود به‌صورت مناسب به دست خریدار مناسب برساند، از طریق شناخت نیازهای مشتری و ارائه پیشنهاد راه‌حل‌های مناسب به‌منظور ترکیب نیازها با راه‌حل‌ها.

شناخت نیازهای مشتری برای یک بازاریاب صنعتی قبل از آغاز هرگونه فعالیت بازاریابی یا تبلیغاتی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هست. در بازاریابی مصرفی، یک تبلیغ مؤثر می‌تواند درمجموعه گسترده‌ای شبکه‌ها پخش شود و درصدی از مصرف‌کنندگان را به خرید آن وادار کند.

اما ازآنجایی‌که بازاریابی صنعتی فرایندی بسیار تخصصی‌تر است، بازاریابان همواره با ریسک بیگانه ساختن مشتریان احتمالی خود روبرو می‌باشند، اگر که قبل از منطبق ساختن خدمات و محصولات خودشان با نیازهای آنها اقدام به شناخت کامل نیازهای آنها نکنند.

 

بازاریابی صنعتی و اصول پیاده ‌سازی آن

نتایج اولیه جست‌وجوی عبارت بازاریابی صنعتی آن را معادل با بازاریابی B2B نشان می‌دهد؛ یعنی شیوه‌ای از بازاریابی که طی آن محصولات و خدمات برای شرکت‌ها و سازمان‌ها بازاریابی می‌شوند و مخاطب بازاریابی مشتری نهایی و مصرف‌کننده عادی نیست. در این نوشته می‌خواهیم این مفهوم را دقیق‌تر بررسی کنیم و به نقش تأمین‌کنندگان، توزیع‌کنندگان و صنایع مختلف بپردازیم.

پس اگر در بخشی از صنعت مشغول به فعالیت هستید و اطلاعات کافی درباره بازارهای کوچک پرظرفیت ندارید یا چرخه فروش شما دچار مشکل است، اگر نمی‌توانید بازگشت سرمایه بازاریابی را به‌خوبی تحلیل کنید یا اقدامات بازاریابی صنعتی شما چندان مطلوب نیست، با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید:

تفاوت بازاریابی صنعتی و بازاریابی B2C چیست؟

بازاریابی صنعتی نیز مانند تمام اقدامات امروزی با فضای آنلاین گره خورده است. برای اینکه در بازاریابی صنعتی موفق عمل کنید، باید بتوانید ملزومات رشد در فضای مجازی را بدانید و مخاطبان صفحات وبسایت‌تان را به شماره‌های تلفن و مراجعین واقعی بدل کنید. اولین نکته این است که بازاریابی صنعتی با بازاریابی محصولاتی که مستقیما با مصرف‌کننده نهایی در ارتباط هستند، بسیار متفاوت است. در ادامه به دلایل تفاوت بازاریابی B2B و B2C پرداخته‌ایم:

 

توضیحات بیشتر و دانلود 

    





:: موضوعات مرتبط: کسب و کار , ,
:: برچسب‌ها: بازاریابی صنعتی pdf , بازاریابی صنعتی و خدمات ppt , بازاریابی صنعتی و مصرفی , بازاریابی صنعتی ppt , بازاریابی b2b چیست , بازاریابی b2b+pdf , استراتژی بازاریابی b2b , اصول بازاریابی b2b , تفاوت بازاریابی b2b و b2c , تعریف بازاریابی b2b , مقاله بازاریابی b2b , بازاریابی صنعتی استراتژیک , بازاریابی صنعتی+پاورپوینت , بازاریابی صنعتی پاور , تعریف بازاریابی صنعتی , تاریخچه بازاریابی صنعتی , بازاریابی صنعتی چیست , مدیریت بازاریابی صنعتی چیست , پاورپوینت بازاریابی صنعتی رایگان , فایل بازاریابی صنعتی , بازاریابی صنعتی مقاله ,
:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
» دانلود (اسلاید) پاورپوینت مدیریت استراتژیک منابع انسانی با رویکرد رفتارهای رهبری انسان ها در شرکت فو
» دانلود (اسلاید) پاورپوینت مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM کلید طلایی ارتباط با مخاطبین
» دانلود (اسلاید) پاورپوینت بازاریابی ویدئویی در شرکت های بزرگ – کلید موفقیت در جلب توجه مخاطبین
» دانلود (اسلاید) پاورپوینت استراتژی بازاریابی به سبک هواوی با رویکرد سرمایه گذاری در بازار
» دانلود (اسلاید) پاورپوینت مرسدس بنز ، شرکتی که به مشتریان وفادارش بخاطر جابجایی خودرو نمی فروشد
» دانلود (اسلاید) پاورپوینت در مورد مدیریت استعداد و منابع انسانی در شرکت اپل
» دانلود (اسلاید) پاورپوینت مشاوره شغلی و حرفه ای – رویکردهای نوین در آموزش و مشاوره شغلی
» دانلود (اسلاید) پاورپوینت درباره بازاریابی به سبک شرکت فیلیپس با رویکرد نوآوری و ارزش آفرینی مستمر
» دانلود (اسلاید) پاورپوینت روش جنرال الکتریک در بازاریابی با رویکرد تحلیل تجاری کسب و کارها
» دانلود (اسلاید) پاورپوینت مقاله ایمیل مارکتینگ و اصول بازاریابی ایمیلی
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: