دانلود مقاله فرصت ها و چالش های کسب و کار در کرونا (رمز بقاء و ماندگاری)
نوشته شده توسط : جواد حسین وش

فرصت ها و چالش های کسب و کار در کرونا

رمز بقاء و ماندگاری کسب و کارها در بحران کرونا

 

دید کلی؛

 

فایل فرصت ها و چالش های کسب و کار در کرونا (رمز بقاء و ماندگاری کسب و کارها در بحران کرونا)، در قالب 313 صفحه پی دی اف به صورت جامع و کامل آماده شده است.

 

 

بخشی از متن فرصت ها و چالش های کسب و کار در کرونا

 « کرونا، چالش ها و فرصت های کسب و کارها »

پیشگفتار:

مدیران امروز برای بقا و ماندگاری کسب وکارهای خویش باید خود را آماده مواجهه با لحظه هایی کنند که هرآن ممکن است کسب وکارشان را به ورطه نابودی و انحلال بکشاند. لحظه های که برخلاف نامشان لحظه های زودگذرنیستند و ممکن است ؛روزها،هفته ها، ماه ها و حتی سال ها ماندگارشوند و سبک زندگی و ذائقه مخاطبان ومشتریان را تغییر دهند.

این مدیران باید خودرا درنقش ژنرال های نظامی بدانند که هر لحظه غفلت ممکن است حیات کسب وکار و حتی حیات خودشان را به خطر بیندازد .زیرا که درنظامی گری ضرب المثل معروفی هست که می گویند:«اولین اشتباه آخرین اشتباه است».

امروزه موضوع تاب آوری کسب وکارها از دغدغه مهم مدیران وصاحبان کسب و کارهابشمار می رود. و صاحبان صنعت بایستی قبل از وقوع هر بحران همانند کرونا آمادگی لازم را داشته باشند.

در آستانه سالگرد شیوع کرونا قرارگرفته ایم و هیچ کس نمی تواند پیش بینی کند که این مهمان ناخوانده؛کی قصد رحل اقامت دارد . واین می خواهد برود؛یا صاحب خانه خودخواند شده و باید سال ها به زندگی با او عادت کرد .

شیوع گسترده ویروس کرونا سه واقعه را به وجود آورد

1- عدم خروج مردم از منزل و تعطیل شدن بسیاری از مشاغل

2- تغییر سبک زندگی مردم و تغییر نیاز های آنها

3- تغییر الویت های هزینه کردی مردم دنیا و تغییر انتخاب های آنها

 

این پیامدهای سه گانه باعث بهم خوردن نظام عرضه وتقاضا در بازار تجارت کلان و خرد جهان گردید بعضی کالا ها نایاب و دور از دسترس قرار گرفتند. ولی اغلب کالاها از اولویت سبد خرید خارج شدند که یا به دلیل عدم کاربرد در زمان زندگی در قرنطینه بوده است و اینکه مردم دسترسی به خرید کالای جدیدی را ندارند و دیگری تغییر سیاست گذاری هزینه کردی در افراد است، بخاطر اینکه در آمد منظم آنها در ریسک قرار گرفته است و به همین دلیل با وسواس بیشتری هزینه خواهند کرد.

این رکود ایجاد شده منجر به کاهش فروش کالاها و در نتیجه پرشدن انبارهای تولید کارخانه هاست در بعضی موارد چون کارخانه ها دچار توقف تولید شده اند باز هم شرایط مشابه است. در هردو دلیل کاهش تقاضا منجر به بهم خوردن توازن عرضه و تقاضا در مواد اولیه شده است و به همین دلیل قیمت مواد اولیه بشدت سقوط نموده است.

حرکت دنیا به سمت این توقف به مثابه حالتی است که شما در حالا تماشای یک فیلم هستید و دکمه پاز را میزنید تا فیلم برای مدتی متوقف شود، این به معنی توقف کامل فیلم نیست ولی حالتی بلاتکلیف است که روند تولید، عرضه و تقاضا برای بسیاری از گروه های کالایی متوقف شده است.

محصولات تولید شده ، خدمات و مواد اولیه از بین نرفته اند بلکه همگی در انبارها متوقف شده اند تا روزی که دوباره این دکمه زده شود و چرخه فعالیت امتداد پیدا نماید. اما مانند یک فیلم اینترنتی وقتی این دکمه بعد از توقف طولانی زده شود ممکن است فیلم با کمی تاخیر و پارازیت به پخش مجدد برگردد.

 

کرونا موجب بهم ریختگی برنامه زندگی جمعیت جهان شده است در این دوران با اینکه هزینه برای زندگی کردن بیشتر شده  است. ولی سود بسیاری ازکسب و کارها از بین رفته است میزان نقدینگی مورد نیاز برای زندگی روزمره کم شده است و سبدهای تقاضا حداقل تا مدت زیادی کاهش یافته است.

سرمایه کم شده است ، درآمد کاهش یافته اما حداقل مصرف وجود داشته و زندگی در جریان بوده است این موضوع تمام معادلات شکل گرفته از اقتصاد رفتاری مشتریان و مصرف کنندگان را تحت تاثیر قرارداده و تغییر داده است.

اقتصاد رفتاری بر مبنای اولویت بندی نیاز، برنامه های روتین زندگی افراد، فرهنگ مصرف، عادات رفتاری، فرهنگ های اجتماعی و کنش های وسواسی نظافت، دغدغه های خرید و عواملی از این قبیل شکل گیری می نماید، اتفاق مهم این است که بسیاری از آنها تغییر کرده اند و هنوز هم شکل ثابتی را به خود نگرفته اند تا تغییرات آنها را به توان مدل سازی نمود یا برای آن تعابیری را صورت داد و همین غیر قابل پیش بینی بودن رفتار آینده کار را سخت تر خواهد نمود.

البته مدلسازی هایی برای سناریوهای رفتاری صورت می گیرد ولی اینقدر عوامل تصمیم گیری متعدد و گسترده است که نمی توان در رابطه با آنها قطعیتی و یا حتی درصد صحت بالایی را تایید نمود.

 

در دنیا و اقتصاد پسا کرونا نمی توان به صورت قطعی گفت اقتصاد و آینده برندهای تجاری به کجا خواهد رفت ولی به قطع می توان گفت معادلات اقتصادرفتاری، عادات خرید و سهم سبدهای کالایی ، نظام نقدینگی ، سیستم عرضه و تقاضا، سیستم مدیریت منابع و جایگاه های امن و بازارهای برند ها دستخوش تغییر خواهد شد.

هیچکدام از استراتژیهای اقتصادی به صورت دائمی و ابدی جوابگو نخواهد بود و همیشه باید تعریف شرایط و برنامه های استراتژیک را به روز صورت داد و این موضوع نیز به ما یادآوری می شود که چرخه PDCA و بهبود مستمر و استراتژی های زنده افسانه های کتاب های اقتصاد و مدیریت نبوده اند بلکه ابزارهایی هستند که باید دائم مورد استفاده قرار گیرند.

درکوتاه سخن آنکه ؛کرونا موجب شد،شکنندگی کسب وکارها بیشتر و اضمحلال آن ها صد چندان شوند و در این روند پرتلاطم گذر روزگار مدیرانی موفق خواهند شدکه برای بحران های آینده که بطورحتم از کرونا شدت بیشتری خواهند داشت،آمادگی داشته باشند.

 

 

 

توضیحات بیشتر و دانلود 

    

 

 

 





:: موضوعات مرتبط: کسب و کار , ,
:: برچسب‌ها: چالش های کسب و کار,چالش های کسب و کار در کرونا,فرصت کسب و کار در دوران کرونا,فرصت های کسب و کار,شناسایی فرصت های کسب و کار,فرصت ها و تهدیدهای کسب و کار,کسب و کار در کرونا,کسب و کار ها در دوران کرونا,کسب و کارهای دوران کرونا,کسب و کارهای بعد از کرونا,ایده کسب و کار در کرونا,چالش های کسب و کار در کرونا,کسب و کارهای کم خطر کرونا,کسب و کار های پرخطر کرونا,کسب و کارهای موفق در کرونا,کسب و کارهای موفق در دوران کرونا ,
:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
» دانلود (اسلاید) پاورپوینت مدیریت استراتژیک منابع انسانی با رویکرد رفتارهای رهبری انسان ها در شرکت فو
» دانلود (اسلاید) پاورپوینت مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM کلید طلایی ارتباط با مخاطبین
» دانلود (اسلاید) پاورپوینت بازاریابی ویدئویی در شرکت های بزرگ – کلید موفقیت در جلب توجه مخاطبین
» دانلود (اسلاید) پاورپوینت استراتژی بازاریابی به سبک هواوی با رویکرد سرمایه گذاری در بازار
» دانلود (اسلاید) پاورپوینت مرسدس بنز ، شرکتی که به مشتریان وفادارش بخاطر جابجایی خودرو نمی فروشد
» دانلود (اسلاید) پاورپوینت در مورد مدیریت استعداد و منابع انسانی در شرکت اپل
» دانلود (اسلاید) پاورپوینت مشاوره شغلی و حرفه ای – رویکردهای نوین در آموزش و مشاوره شغلی
» دانلود (اسلاید) پاورپوینت درباره بازاریابی به سبک شرکت فیلیپس با رویکرد نوآوری و ارزش آفرینی مستمر
» دانلود (اسلاید) پاورپوینت روش جنرال الکتریک در بازاریابی با رویکرد تحلیل تجاری کسب و کارها
» دانلود (اسلاید) پاورپوینت مقاله ایمیل مارکتینگ و اصول بازاریابی ایمیلی
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: