نوشته شده توسط : جواد حسین وش

پروژه طراحی غرفه نمایشگاه سونی

خلاقیت و هنر بهتر زیستن در فضا و زمان محدود ، می تواند اولین ایده جهت طراحی غرفه نمایشگاهی باشد اگر غرفه ای بدرستی و کامل طراحی شده باشد در ازدحام و شلوغی دوران نمایشگاه می تواند پیام غرفه دار و یا شرکت را به درستی به مخاطب مورد نظر برساند


مشخصات فایل

تعداد صفحات 172
حجم 47 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی pdf
دسته بندی معماری


توضیحات کامل

پروژه طراحی غرفه نمایشگاه سونی

(بصورت کامل و جامع)
 
مقدمه
خلاقیت و هنر بهتر زیستن در فضا و زمان محدود ، می تواند اولین ایده جهت طراحی غرفه نمایشگاهی باشد .اگر غرفه ای بدرستی و کامل طراحی شده باشد در ازدحام و شلوغی دوران نمایشگاه می تواند پیام غرفه دار و یا شرکت را به درستی به مخاطب مورد نظر برساند و با توجه به زمان محدود بازدیدکننده ازغرفه ( 5 الی 20 دقیقه ) تاثیر گذاری ماندگار در یک موقعیت رقابتی بوجود آورد .استفاده از عناصر و مولفه هایی نظیر نور ، رنگ ، فرم و . . . که بیانگر عقاید مرتبط با فعالیت های بشری بوده و نگرش، احوال و شخصیت انسانها را تحت تاثیر قرار می دهند می بایست هدف اصلی طراحی غرفه و چیدمان محصولات آن باشد تا به بهبود عملکرد فیزیکی، روانی و دست یابی به اصول زیبا شناسانه فضای داخلی منجر شود.
 
طراحی غرفه، حساس ترین مرحله حضور در نمایشگاه به حساب می آید و میزان موفقیت در این مرحله بر موفقیت دیگر مراحل بسیار موثر است. گذر از این مرحله توجه زیادی را طلب می کند و اصول موفقیت ، به عوامل انسانی، تفکر، خلاقیت و نوآوری در ارتباط با شناخت محیط و واقعیات، شرایط، زمان و مکان برگزاری نمایشگاه بستگی دارد. بنابراین واگذاری امر طراحی به هر کسی جایز نیست و باید در انتخاب طراح دقت نمود .
 
انتخاب طراح
انتخاب طراح از وظایف مهم شرکت کننده می باشد و با توجه به نوع نمایشگاه های قابل برگزاری در جهان
(عمومی- تخصصی - اختصاصی - اکسپو – فروش) و تنوع کالایی مربوطه باید دارای تجربه کافی و ویژگیهای ذیل باشد:
 
           دارای ذهنیت نمایشگاهی باشد.
            ترجیحا دکوراتور و طراح صحنه باشد.
           خوش فکر و خوش ذوق و سلیقه باشد.
           دارای تجربه مناسب در طراحی غرفه های نمایشگاهی باشد.
           با تفکر شرکت کننده(مدیر غرفه) همراه باشد.
 
طراح در هنگام طراحی غرفه، باید آنچه را که انجام می دهد یا به نمایش می گذارد،  در راستای تحقق اهداف شرکت حاضر در نمایشگاه باشد. اگر طراح یا طراحان در کار خود از تخصص و تجربه کافی برخوردار نباشند تاثیر منفی کارشان با توجه به زمان محدود جبران ناپذیر خواهد بود. چرا که طراحی غرفه تلفیقی است از فن و هنر و از اصولی اساسی پیروی می کند طراح باید از یک طرف با دقت و ظرافت خاص و با رعایت مسایل ایمنی، تجهیزات و نیازهای فنی همچون برق، آب، استند های نمایشی و ... را تامین نماید و از طرف دیگر عوامل روانی، زیبا شناسی و فرهنگی را در طراحی خود دخالت دهد.
 
 
کلمات کلیدی:

طراحی غرفه

طراحی غرفه نمایشگاهی

طراحی غرفه نمایشگاه سونی

 
 
محدودیت های طراحی
هر طراح در حوزه کار خود با عوامل محدود کننده ای روبرو ست که آزادی عمل را از او سلب می کند. مهمترین عامل محدود کننده هزینه ای است که غرفه دار برای طراحی و ساخت غرفه در نظر گرفته است . عوامل دیگر عبارتند از :
 
           میزان مجاز باری که می توان در کف سالن نمایش قرارداد
           میزان ارتفاع مجاز که توسط نمایشگاه تعیین می گردد
           ابعاد ناحیه ای که غرفه در آن ساخته می شود
           تعداد کارکنان غرفه
           وجود موانع فیزیکی (ستون و...) در محل غرفه
           موقعیت غرفه در سالن و کل نمایشگاه
 
 
 
فهرست مطالب

فصل 1:بررسی موضوع طراحی غرفه نمایشگاهی

فصل 2:بررسی نمونه های طراحی غرفه نمایشگاه

فصل 3:بررسی تخصصی طراحی غرفه

فصل 4:بررسی روابط اجتماعی

فصل 5:بررسی زیبایی شناسی (استتیک)

فصل 6:روشهای ساخت غرفه نمایشگاهی و اجزای آن

فصل 7:نمونه های اتصالات و یراق آلات ساخت غرفه نمایشگاهی و وسایل مدولار

فصل 8:بررسی عناصر،مواد و مصالح ساخت غرفه نمایشگاهی

فصل 9:نورپردازی

فصل 10:آنالیز فعالیتها و عملکردهای انسانی (ارگونومی)

 
 

توضیحات بیشتر و دانلود

 



:: موضوعات مرتبط: فنی و مهندسی , مهندسی معماری , ,
:: برچسب‌ها: طراحی غرفه,طراحی غرفه نمایشگاهی,طراحی غرفه نمایشگاه سونی,دانلود پروژه طراحی غرفه نمایشگاه سونی ,
:: بازدید از این مطلب : 117
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 3 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جواد حسین وش

طراحی کل مجموعه شهر

منظور از طرح کل مجموعه شهر، طراحی در مقیاس شهر است که بخش قدیمی شامل مرکز شهر و مراکز محلات، بخش میانی، بخش بیرونی و توسعه پیشنهادی را در بر می گیرد


مشخصات فایل

تعداد صفحات 24
حجم 32 بایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی معماری


توضیحات کامل

 مقاله طراحی کل مجموعه شهر 

 
مقدمه
منظور از طرح کل مجموعه شهر، طراحی در مقیاس شهر است که بخش قدیمی شامل: مرکز شهر و مراکز محلات، بخش میانی، بخش بیرونی و توسعه پیشنهادی را در بر می گیرد. طراحی در این مقیاس مستلزم مشارکت و مساعدت گروهی است. تهیه نقشه اساسی  توسعه شهر و برقراری انسجام و پیوستگس بین بخشهای مختلف شهر، تعیین مناطق پرمسئله که مستلزم رسیدگی و طراحی جزییتر است و روشن نمودن اولویتها و تصمیم گیریهایی در شهر که باید توسط مقامات اجرایی اتخاذ گردد، در این مقیاس صورت می گیرد. طراحی در این بخش باید با آگاهی از خصوصیات و مسایل بخشهای مختلف شهر صورت پذیرد. قاعدتاً طرحهای شهرسازی با نام طرح جامع، طرح تجدید نظر یا طرح توسعه و عمران باید چنین مواردی را پاسخگو باشند.
 
 
کلمات کلیدی:

طراحی شهر

طرحهای شهرسازی

طرح کل مجموعه شهر

طراحی در مقیاس شهر

 
 
طراحی در بخش درونی 
بخش درونی یا بخش قدیمی شهر محصول شکل گیری مداوم و پیوسته ای است که در طول چندین قرن رخ د اده و متبلی به مسائل بسیاری است. مجموعه این بخش عمدتاً ساخته شده و زمین آزاد آن برای طراحی کم است. تجربه برداشت کیفیت ساختمانی ابنیه نشان می دهد که ساختمانها به: قدیمی با ارزش و سالم، مرمتی، تخریبی، مخروبه و نوساز قابل تقسیم هستند. بخشهای مخروبه و تخریبی به صورت لکه های پراکنده یا پیوسته  در حال افزایش می باشند سیاستهای نادرست برنامه ریزی و طراحی که در مورد کل مجموعه شهر در اغلب طرحهای جامع اتخاذ گردیده نه تنها تقویت این بخش را به دنبال نداشته بلکه باعث تسریع در فرسودگی آن شده است. 
 
 
 
فهرست مطالب
طراحی کل مجموعه شهر1
طراحی در بخش درونی2
سمنان6
شیراز9
کاشان9
نائین11
طراحی در بخش میانی13
طراحی در بخش بیرونی13
طر احی شهری در گسترش پیشنهادی14

اصل هم پیوندی عناصر شهری و واحدهای مسکونی16

اصل محصور کردن فضا16
خصوصیات ایستایی و پویایی فضاهای محور19
اصل مقیاس و تناسب20

خصوصیت تقارن در فضاهای متناسب20

اصل فضاهای متباین20
اصل قلمرو21
اصل ترکیب (کمپوزیسیون)23
آگاهی از فضا24
 

توضیحات بیشتر و دانلود



:: موضوعات مرتبط: فنی و مهندسی , مهندسی معماری , ,
:: برچسب‌ها: طراحی شهر,طرحهای شهرسازی,طرح کل مجموعه شهر,طراحی در مقیاس شهر ,
:: بازدید از این مطلب : 120
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جواد حسین وش

پروژه رشته معماری با عنوان نقشه های ساختمان مسكونی 2 طبقه همراه با پاركینگ

پروژه رشته معماری با عنوان نقشه های ساختمان مسكونی 2 طبقه همراه با پاركینگ


مشخصات فایل

تعداد صفحات 12
حجم 758 بایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی معماری


توضیحات کامل

پروژه رشته معماری با عنوان نقشه های ساختمان مسكونی 2 طبقه همراه با پاركینگ

 
 
معرفی پروژه :
ساختمان مسكونی 2 طبقه + پاركینگ
منطقه جغرافیایی پروژه : تهران 
موقعیت ساختمان ویلایی
ارتفاع پاركینگ از كف تمام شده تا زیر سقف 3.6 متر
ضخامت كف سازی پاركینگ از روی شالوده 0.4 متر
سطح تراز تراز پاركینگ  0.0- متر
سطح تراز پی 0.6- متر
ارتفاع طبقات 3.50 متر
ضخامت سقف طبقات 0.3 متر
ارتفاع جان پناه پشت بام 0.8 متر
تیپ زمین نوع 2 می باشد
فشار مجاز خاك زیر پی 1.75 كیلوگرم بر سانیمتر مربع است.
 
 
 
کلمات کلیدی:

پلان مدل شده

پلان ساختمان مسكونی

نقشه های ساختمان مسكونی

نمای سه بعدی سازه ساختمان مسكونی

 
 
 
 
فهرست مطالب
فصل اول :معرفی پروژه1
معرفی پروژه :1
پلان  پارکینگ2
معرفی هندسه سازه در ETABS      :4
نمای سه بعدی سازه :4
پلان مدل شده طبقه اول :5
پلان مدل شده طبقه دوم :5
 
فصل دوم :فرضیات بارگذاری و تحلیل7
آیین نامه های مورد استفاده :7
فرضیات بارگذاری :7
بار مرده :7
دیوار 20 سانتی  نما :8
سقف دال بتنی با سقف کاذب  :9
بار زنده :11
ترکیبات بارگذاری :11
خواص مصالح مصرفی :12
خواص بتن سازه ای :12
 

توضیحات بیشتر و دانلود



:: موضوعات مرتبط: فنی و مهندسی , مهندسی معماری , ,
:: برچسب‌ها: پلان مدل شده,پلان ساختمان مسكونی,نقشه های ساختمان مسكونی,نمای سه بعدی سازه ساختمان مسكونی,دانلود پروژه رشته معماری با عنوان نقشه های ساختمان مسكونی 2 طبقه همراه با پاركینگ,خرید پروژه نقشه های ساختمان مسكونی ,
:: بازدید از این مطلب : 121
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جواد حسین وش

مقاله طراحی معماری سردر دانشكده

به دروازه‌های بزرگ و مداخل اصلی ورود به ساختمان‌ها یا محوطه‌های ویژه، سَردَر می‌گویند در محل سردر نهادهای مهم معمولاً سازه‌های ویژه‌ای ساخته می‌شود تا ورودی اصلی آن مجموعه را آسان‌یاب و برای همگان آشکار و نمایان سازد که به خود این سازه‌ها نیز سردر گفته می‌شود


مشخصات فایل

تعداد صفحات 15
حجم 1 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی معماری


توضیحات کامل

مقاله طراحی معماری سردر دانشكده

 

خصوصیانی كه یك سردر باید داشته باشد،از نقطه نظرات مختلف :

1.آن را نشان دهد كه آن مكان یك دانشگاست.
2.سر در هرچه بزرگتر باشد نشان میدهد که دانشگاهش بزرگتر است.
3. سردر باید طوری ساخته شود و به فرمی باشد که نشانگر علم و آموزش باشد.
4. هرچه رسمی تر باشد و از طرح های فانتزی استفاده نشود بهتراست و این را می رساند که دانشگاهش معتبر است.
4.سردر یك دانشگاه علاوه بر اینکه مهمترین تعریف کننده ورودی است به عنوان یك المان قوی برای معرفی دانشگاه به کار می رود...پس باید حداکثر بار فرهنگی را داشته باشد....نباید خیلی پیچیده و نامنظم باشد زیرا سردر یك دانشگاه باید حس وحدت و انسجام رو القا کند.... 
5.و...
 
 
کلمات کلیدی:

سردر دانشگاه تهران

طراحی سردر دانشكده

سردر دانشگاه علم و صنعت

طراحی معماری سردر دانشكده

 
 
 
اطلاعاتی در مورد سردرها
به دروازه‌های بزرگ و مداخل اصلی ورود به ساختمان‌ها یا محوطه‌های ویژه، سَردَر می‌گویند. در محل سردر نهادهای مهم معمولاً سازه‌های ویژه‌ای ساخته می‌شود تا ورودی اصلی آن مجموعه را آسان‌یاب و برای همگان آشکار و نمایان سازد که به خود این سازه‌ها نیز سردر گفته می‌شود. این سازه‌ها معمولاً نقش نمادین نیز دارند و شکل آن‌ها با موضوع فعالیت نهاد مربوطه ارتباط دارد. معمولاً برای نهادهایی مانند مسجدهای مهم، کلیساها، ساختمان‌های دولتی، وزارتخانه‌ها، دادگستری‌ها و همچنین مدارس دینی و کاروانسراها سردرهای بزرگ ساخته می‌شوند.
 

توضیحات بیشتر و دانلود



:: موضوعات مرتبط: فنی و مهندسی , مهندسی معماری , ,
:: برچسب‌ها: سردر دانشگاه تهران,طراحی سردر دانشكده,سردر دانشگاه علم و صنعت,طراحی معماری سردر دانشكده,سیستم همکاری در فروش فایل,همکاری در فروش فایل,همکاری در فروش,فروش فایل,fileina,فروشگاه ساز فایل,فروشگاه فایل,خرید مقاله و تحقیق رشته معماری ,
:: بازدید از این مطلب : 141
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جواد حسین وش

رنگ در معماری

رنگها روح دارند و زنده اندرنگها کلمه اند و همچنین کلمات سخن میگوینداز نهان سبز جنگل هااز راز آبی آسمان و دریاهااز شفافیت و زلالی قطرات باران و از پاکی سفید برفبلی رنگها از روح آدمی و دنیای پر رمز و راز انسان سخن میگویند


مشخصات فایل

تعداد صفحات 7
حجم 26 بایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی معماری


توضیحات کامل

رنگ در معماری

 
رنگها روح دارند و زنده اند,رنگها کلمه اند و همچنین کلمات سخن میگویند:از نهان سبز جنگل ها,از راز آبی آسمان و دریاها,از شفافیت و زلالی قطرات باران و از پاکی سفید برف;بلی رنگها از روح آدمی و دنیای پر رمز و راز انسان سخن میگویند و رنگهایی که انسانها بدان می پوشند و می نگارند و نقش میزنند نیز حکایت از گوشه ای دیگر از درون ایشان دارد.غایت و هدف همه مجاهدت های هنری بیرون کشیدن و استخلاص ماهیت و سرشت معنوی فرم و رنگ و آزادی آنها از زندان دنیای مادی است.از چنین آرزو و سودایی است که هنر غیر مادی نشات میگیرد.دنیائی که امروز در آن زندگی میکنیم , به دنیای انسان در سالهای گذشته , شباهتی ندارد.
 
دنیای ما با ابداع و خلاقیت شکل گرفته است.ما بناهائی میسازیم که محتوای آنها در عملکرد آنها نهفته است;در عین حال بناها سمبول افکار و عقاید نیستند ; بلکه تجسم افکاری هدف دار هستند.رنگها روح دارند و زنده اند,رنگها کلمه اند و همچنین کلمات سخن میگویند:از نهان سبز جنگل ها,از راز آبی آسمان و دریاها,از شفافیت و زلالی قطرات باران و از پاکی سفید برف;بلی رنگها از روح آدمی و دنیای پر رمز و راز انسان سخن میگویند و رنگهایی که انسانها بدان می پوشند و می نگارند و نقش میزنند نیز حکایت از گوشه ای دیگر از درون ایشان دارد.
 
 
 
کلمات کلیدی:

کاربرد هنری رنگ

تأثیر متقابل رنگ ها

ملاحظات روانشناختی رنگ

توضیحات بیشتر و دانلود



:: موضوعات مرتبط: فنی و مهندسی , مهندسی معماری , ,
:: برچسب‌ها: کاربرد هنری رنگ,تأثیر متقابل رنگ ها,ملاحظات روانشناختی رنگ,دانلود مقاله رنگ در معماری,خرید مقاله و تحقیق معماری ,
:: بازدید از این مطلب : 132
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جواد حسین وش

معماری و شهرسازی تهران 16 و 17 میلادی

معماری و شهرسازی تهران 16 و 17 میلادی


مشخصات فایل

تعداد صفحات 19
حجم 30 بایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی معماری


توضیحات کامل

معماری و شهرسازی تهران 16 و 17 میلادی

 
مقدمه
معماری و شهرسازی جنوب آسیا مرهون حمایت گوركانیان است كه توانستند یكی از خلاق ترین و غنی ترین دورانها را به وجود آورند. هر یك از خاندانهای مسلمان كه از اواخر قرن دوازده به بعد در شبه قاره هند به فرمانروایی می رسیدند سبك خود را خلق می كردند، هیچ دوره ی دیگری از معماری هندو – اسلامی پیش از مغول چنین ثروتی از بناهای برجسته و دینی و غیر دینی به جای نگذارده است.
 
بابر (1526-1530)
همایون (1555-1556)
اكبر (1556-1605)
جهانگیر (1605-1627)
شاه جهان (1628-1658)
اورنگ زیب (1658-1707) آخرین دوره معماری گوركانی
 
نسبت بابر بنیانگذار سلسله گوركانی هند از سوی مادر به چنگیز خان و نسبت پدری بابر به تیمور فاتح بزرگ آسیا در اواخر قرن 14 و اوایل قرن 15 بود می رسید.گوركانیان تا حدود سال 1600 از هندی شدن جلوگیری می كردند و خصوصیات تاتاری آنها نمایان بود اما از دورانهای سلطنتی با شاهزادگان راجپوت تأثیر فرهنگ و خصوصیات هندی قرار گرفتند.بابر دوران زندگی سیاسی خود را به عنوان حاكم از حكومت بر ناحیه كوچكی از قلمرو تیموری در آسیای میانه موسوم به فرغانه شروع كرد. بابر همچون نیای بزرگ خود تیمور كه در سال 1398 به دهلی حمله كرد توجه خود را به سوی جنوب هند معطوف داشت. او كابل را به اشغال خود درآورد و از آنجا طی نبردی مشهور در پانیپات 1526 سلطان دهلی را شكست داد و نواحی شمالی هند را تصرف كرد . او پس از 4 سال حكومت درگذشت و در كابل دفن شد.
 
ارزیابی دوره نخست معماری و شهرسازی گوركانی در عصر بابر دشوار است زیرا بین نوشته های او كه به معیارهای والای معماری تیموری اشاره كرده و چند بنایی كه باقی مانده اختلاف وجود دارد. از بین باغ های بابر در هند بخشی از باغ صخره ای نیلوفر در دلپور (1527) جنوب آگرا باقی مانده است و تقریباً مقابل تاج محل واقع شده است. این باغ در هند معرف طرح تیموری – ایرانی و باغ محصوری است كه به وسیله خیابان (معبر) و نهرهای آب به چند قسمت تقسیم شده است این باغها در واقع زیر بنای توسعه آگرا به عنوان یك شهر ساحلی (كنار رودخانه جمنا) بانوردی از باغهای محصور در هر دو سوی جمنا درآمد. بنابر گفته درست بابر (زیان خان) بازماندگان بابر از شیوه او پیروی كرده و باغ هایی با شیوه عمارت های خراسانی ساختند. 
 
 
کلمات کلیدی:

معماری

شهرسازی

معماری قدیم تهران 16 و 17 میلادی

 
 

توضیحات بیشتر و دانلود



:: موضوعات مرتبط: فنی و مهندسی , مهندسی معماری , ,
:: برچسب‌ها: معماری,شهرسازی,معماری قدیم تهران 16 و 17 میلادی,سیستم همکاری در فروش فایل,همکاری در فروش فایل,همکاری در فروش,فروش فایل,fileina,مقالات ترجمه شده,فروشگاه ساز فایل,فروشگاه فایل,خرید مقاله و تحقیق معماری ,
:: بازدید از این مطلب : 103
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جواد حسین وش

مقاله رشته معماری با عنوان معماری بیونیک

در این مقاله در ابتدا به مثال هایی درمورد چنین استفاده هایی پرداخته و سپس بیونیک و معماری بیونیک را شرح داده می شوددر ادامه نیز به تاریخچه ای در این زمینه و ذکر ساختمان هایی که معماران آنها بر اساس ساخت آنها از معماری بیونیک استفاده کرده اند اشاره خواهد شد


مشخصات فایل

تعداد صفحات 28
حجم 2 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی معماری


توضیحات کامل

مقاله رشته معماری با عنوان معماری بیونیک

 
چکیده:
انسان از ابتدای آفرینش به نوعی از محیط زیست اطراف خود الهام گرفته است و در ساخت و طراحی وسایل مورد نیاز خود از آنها استفاده کرده است.در این مقاله در ابتدا به مثال هایی درمورد چنین استفاده هایی پرداخته و سپس بیونیک و معماری بیونیک را شرح داده می شود.در ادامه نیز به تاریخچه ای در این زمینه و ذکر ساختمان هایی که معماران آنها بر اساس ساخت آنها از معماری بیونیک استفاده کرده اند اشاره خواهد شد.
 
 
کلمات کلیدی:

بیونیک

معماری

معماری بیونیک

 
 
مقدمه:
عنکبوت ها با طراحی و بافتن ریسمان هایی که به استحکام پولاد هستند ، برای خود آشیان هایی می سازند ، زنبورها با رعایت کلیه قوانین هندسی ، پناهگاهی امن و مطمئن برای خود طراحی می کنند.موریانه ها خانه های خود را در بیابان ها در هوایی بسیار گرم می سازند و تلاش می کنند با کندن راه هایی پیچیده در خاک ، سیستم گرمایی و تهویه داخل لانه های خود را خنک و متعادل نگه دارند.خاک انباشت لانه های آنها به صورت یک مجموعه کامل طراحی شده تا بتوانند نیازهای طبیعی خود را تامینکنند. اینها نیز معمارند ولی معمارنی طبیعی.
 
طی حدود 8/3 میلیارد سال از آفرینش زمین ، طبیعت خود ، طراح و معمار نهایی است. طی این مدت گیاهان و جوانوران توانسته اند با طراحی لازم بر مشکلات محیط زیست فائق آیند.انسان در طول زندگی خود سعی دارد که برای ساخت و طراحی مکانها و وسایل مورد نیاز خود از طبیعت و محیط زیست اطراف خود الهام بگیرد.به عنوان مثال ، ساختمان بدن خفاش برای لئوناردو داونچی ایدهای بود تا بتواند ماشین پرنده را طراحی کند.
 
نیروهای عضلانی و در عین حال سرعت زیاد دلفین ها ، جرقه ای برای ساختن زیردریایی بود و یا می تواند به سامار اشاره کرد ، که این میوه پس از جدا شدن از گیاه مورد نظر، بال هایش را با زاویه ای مشخس باز کرده و به صورت منحنی و با وزش باد شروع به چرخش کرده وسپس آرام به زمین می افتد. دانشمندان با الهام گیری از این گیاه به طراحی بالگرد ، روی آوردند.در زمینه خود معماری و اخت با وسایل ساختمان نیز معماران ومهندسین از عالم طبیعت بهره گرفته اند که از آن جمله می توان به شکل مارپیچ داخلی نوعی صدف به نام کونوس که برای طراحی خانه ها استفاده شده ، اشاره کرد.
 
بناها در معماری بیونیک یا معماری طبیعی یا با استفاده از مواد شکننده و نا پایدار ساخته می شوند و یا از یک مکان طبیعی که در زمین یا صخره شکل گرفته استفاده می شده است.یکی از این مکان های طبیعی ، غارها هستند. معماری غا ری که معمولا جنبه ای ازمعماری مقابر ، است از عصر باستان وجود داشته و از بارزترین نمونه های این سبک معماری می توان به معابر کاتوکومب رم و ناپل و مقابری در لبنان اشاره کرد.
 
کلیساهای سنگی در ارمنستان و نیز غارهای بسیار بزرگ مسکونی مکشوف در گورمه ترکیه و ماترا در جنوب ایتالیا ، نیز از دیگر نمونه های این سبک معماری ا ت. این بناها احتمالا چیزی شبیه به لانه های بزرگ موریانه ها که هزاران موریانه را در خود جای می دهند ، بوده اند.معماری گلی یا خاکی را نیز می توان یکی از شاخه های معماری  طبیعی در نظر گرفت. شهرهای قدیمی و تاریخی همچون صنعا در یمن یا ساختمانهای گلی دو گون در مالی نمونه هایی از این سبک هستند.
 
 
 
فهرست مطالب
معماری بیونیک1
چکیده:1
مقدمه:1
در عصر حاضر8
معماری بیونیک:11
نتیجه گیری:24
پانوشت:27
منابع:28
 

توضیحات بیشتر و دانلود



:: موضوعات مرتبط: فنی و مهندسی , مهندسی معماری , ,
:: برچسب‌ها: بیونیک,معماری,معماری بیونیک,دانلود مقاله رشته معماری با عنوان معماری بیونیک,سیستم همکاری در فروش فایل,همکاری در فروش فایل,همکاری در فروش,فروش فایل,fileina,فروشگاه ساز فایل,فروشگاه فایل,خرید مقاله و تحقیق رشته معماری ,
:: بازدید از این مطلب : 182
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جواد حسین وش

پاورپوینت رشته معماری با عنوان گذری بر معماری برج آزادی با تکیه بر عناصر سنتی به کار رفته در آن

معماری سودمندترین هنرهای زیبا وشریفترین هنرهای سودمند است که در تمام شئون زندگی بشر مداخله داشته و نه تنها برای او به تامین پناهگاه و محل آسایش می پردازد بلکه مکان عبادت وتفریح و جای کار وی را نیز فراهم می سازد معماری چیزی برتراز یک ساخت مادی وحتی پر معنی تر از یک شکل از دید زیبا شناسی است


مشخصات فایل

تعداد صفحات 38
حجم 34 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی ppt
دسته بندی معماری


توضیحات کامل

پاورپوینت رشته معماری با عنوان گذری بر معماری برج آزادی با تکیه بر عناصر سنتی به کار رفته در آن

 
*مقاله همین عنوان در یک فایل ورد بصورت جداگانه و رایگان ضمیمه شده است:)
 
 
مقدمه
معماری سودمندترین هنرهای زیبا وشریفترین هنرهای سودمند است که در تمام شئون زندگی بشر مداخله داشته و نه تنها برای او به تامین پناهگاه و محل آسایش می پردازد بلکه مکان عبادت وتفریح و جای کار وی را نیز فراهم می سازد. معماری چیزی برتراز یک ساخت مادی وحتی پر معنی تر از یک شکل از دید زیبا شناسی است. معماری بیان ونمودی از یک سابقه فرهنگی ٬  چه دور وچه نزدیک چه نیک وچه بد است که ارزشهای فرهنگی اتخاذ شده هر جامعه را نشان داده و اصول پیشرفت یا ناکامی آن را آشکار می سازد.لذا شناخت عمیق تر اهدافی که آگاهانه یا ناآگاهانه ایجاد یک اثر را رهبری کرده برای فهم وارزشیابی هر چه بهتر آن اثر اساسی وضروری می باشد.
 
      در دوره های زمانی گوناگون وظیفه دائمی فن معماری هم از نظر مادی وهم از دید سمبولیک ایجاد ارتباط میان جهان مادی وعالم معنی بوده است تا با بر افراشتن بنا های بلند سربه فلک کشیده بر روی این ورطه هولناک میان دو جهان پلی بر پا سازد.در ادامه این تفکر در دوره های بعد طاق آسمان با احداث گنبدهای با شکوه مورد اقتباس قرار گرفت .طبق کهن ترین اساطیر سومری که برای ما به جا مانده نخستین مرحله آفرینش بیرون آمدن کوه از دریای نخستین است این بدان معنی است که همیشه کوشش مداوم به سوی بالا در جریان است و نیایش موثر نیازمند جایگاهی بلند بوده تا زمین را در پشت سر گذارده تا آنجا که ممکن است با نیروهای آسمانی پیوند پدید آورد. 
 
 
 
کلمات کلیدی:

معماری اسلامی

معماری برج آزادی

عناصر سنتی در معماری

معماری برج آزادی با تکیه بر عناصر سنتی

 
 

توضیحات بیشتر و دانلود



:: موضوعات مرتبط: فنی و مهندسی , مهندسی معماری , ,
:: برچسب‌ها: معماری اسلامی,معماری برج آزادی,عناصر سنتی در معماری,معماری برج آزادی با تکیه بر عناصر سنتی,دانلود پاورپوینت رشته معماری با عنوان گذری بر معماری برج آزادی با تکیه بر عناصر سنتی به کار رفته در آن, خرید پاورپوینت رشته معماری,فروش پاورپوینت رشته معماری, پاورپوینت معماری ,
:: بازدید از این مطلب : 110
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جواد حسین وش

گزارش کارآموزی رشته معماری با عنوان طراحی معماری به سبک شرق آسیا

گزارش کارآموزی رشته معماری با عنوان طراحی معماری به سبک شرق آسیا


مشخصات فایل

تعداد صفحات 168
حجم 20 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی معماری


توضیحات کامل

گزارش کارآموزی رشته معماری با عنوان طراحی معماری به سبک شرق آسیا

 

مکان کارآموزی :شرکت مهندسین مشاور سازه معماری امروز 

 
 
آشنایی کلی با مکان کارآموزی
گروه مهندسین مشاور سازه ومعماری امروز
امکانات و تجهیزات مشـاور
نفرات و امکانات فنی: تعداد پرسنل این مشاور در حال حاضر برابر 25 نفر پرسنل فنی (کارشناس و تکنسین) و دفتری و قریب به 15 نفر پرسنل کارگاهی است.
 تعداد کامپیوترهای دفتر مرکزی شرکت در حدود 25 دستگاه کامپیوتر، 15 دستگاه چاپگر و انواع نرم افزارهای فنی و مهندسی ومالی - اداری است.
 کتابخانه و آرشیو فنی با ظرفیتی بیش از 500 جلد کتاب خارجی و داخلی مرتبط با موضوع معماری و مهندسی ساختمان می باشد.
 فضای کار دفتر مرکزی سطحی معادل 440 مترمربع در یک ساختمان مستقل می باشد.
 
 
کلمات کلیدی:

معماری

روند طراحی معماری

طراحی معماری سازه

معماری به شیوه شرق آسیا

 
 
 
گزارش کار 
از تاریخ ..... تا ....... در شرکت مهندسین مشاور سازه معماری امروز هر روز از ساعت.... الی ....  مشغول به کارآموزی بودم.
در این دوره با سرپرستی .....  با نرم افزار اتوکد بیشتر آشنا شدم و تقریبا هر روز آموزش اتوکد می دیدم و غیر از آن با طراحی معماری به سبک ژاپنی و شرق آسیا آشنا شدم و برای آشنایی بیشتر با این سبک به تحقیق روی آوردم و علاقه مندی من به معماری شرق و کم به معماری مدرن و سفر چندین ماهه من به شرق و بازدید از نمایشگاه معماری و شهر سازیexpo 2010 حاصلی از این تحقیقات است.در ادامه نیز به گوشهای از این تحقیقات و مختصری درباره اتوکد پرداخته ام ...  
 
 
 
 
 
  فهرست 
فصل اول : آشنایی کلی با مکان کارآموزی5
فصل دوم : ارزیابی بخشهای مرتبط با رشته علمی کارآموزی5   تا 28
فصل سوم : آموخته هاو نتایج  29 الی 30
فصل چهارم :گزارش کار وتحقیق  31 تا 168
 

توضیحات بیشتر و دانلود



:: موضوعات مرتبط: فنی و مهندسی , مهندسی معماری , ,
:: برچسب‌ها: معماری,روند طراحی معماری,طراحی معماری سازه,معماری به شیوه شرق آسیا,گزارش کارآموزی رشته معماری,طراحی معماری به سبک شرق آسیا,خرید گزارش کارآموزی رشته معماری,فروش گزارش کارآموزی رشته معماری,گزارش کارآموزی معماری ,
:: بازدید از این مطلب : 121
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جواد حسین وش

پایان نامه کارشناسی رشته معماری با عنوان اصول طراحی معماری فضای بازی کودک

امروزه در هم تنیدگی مسائل اجتماعی و شهری به گونه ای است که برنامه ریزی و طراحی ویژه ای را برای فضاهای گذران اوقات فراغت طلب می کنداهمیت مسأله به دلیل مشکلات آپارتمان نشینی و به دنبال کمبود شدید فضاهای خصوصی است و خصوصاً با توجه به جمعیت جوان و آینده ساز کشورمان، قطعاً ایجاد امکاناتی برای بازی و سرگرمی به منظور گذران اوقات فراغت، سهمی عمده در بلوغ


مشخصات فایل

تعداد صفحات 107
حجم 148 بایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی معماری


توضیحات کامل

پایان نامه کارشناسی رشته معماری با عنوان اصول طراحی معماری فضای بازی کودک

 
 
مقدمه
در سال 1989، نمایندگان کشورهای جهان درمجمع عمومی سازمان ملل متحد، پیمان حقوق کودک را تائید و امضا کردند و متعهد شدند تا برای تصویب و اجرای آن در کشورهای خود تلاش نمایند. این عهدنامه که به «کنوانسیون حقوق کودک» معروف است، همه دولت ها  و مردم جهان را به ساختن دنیای بهتر برای کودکان تشویق می کند که در تاریخ اول اسفند 1372، مجلس شورای اسلامی نیز، ملحق شدن جمهوری اسلامی ایران به این عهدنامه بین-المللی را تصویب کرد.
 
بر اساس ماده 31 بند یک این عهدنامه، « بازی و تفریح، حق کودک است، پس ضروری است که امکانات لازم برای فعالیتهای تفریحی آنان را فراهم نمود»همین طور در بند دو همین ماده آمده است : « ضروری است مسئولان فضاهای مناسب و متعددی را برای کودکان فراهم نمایند. از این رو این مکان ها بهتر است به محل سکونت کودکان نزدیک باشد»
 
امروزه در هم تنیدگی مسائل اجتماعی و شهری به گونه ای است که برنامه ریزی و طراحی ویژه ای را برای فضاهای گذران اوقات فراغت طلب می کند.اهمیت مسأله به دلیل مشکلات آپارتمان نشینی و به دنبال کمبود شدید فضاهای خصوصی است و خصوصاً با توجه به جمعیت جوان و آینده ساز کشورمان، قطعاً ایجاد امکاناتی برای بازی و سرگرمی به منظور گذران اوقات فراغت، سهمی عمده در بلوغ اجتماعی و تکامل شخصیتی این گروه سنی خواهد داشت.
 
 
 
 
کلمات کلیدی:

فضای بازی کودک

طراحی معماری فضای بازی

فضاهای گذران اوقات فراغت

 
 
 
 
فهرست مطالب
فصل اول - مبانی نظری معماری 
فصل دوم – بررسی نمونه های مشابه خارجی و داخلی 
فصل سوم – ضوابط و استانداردهای طراحی 
فصل چهارم – اقلیم 
 

توضیحات بیشتر و دانلود



:: موضوعات مرتبط: فنی و مهندسی , مهندسی معماری , ,
:: برچسب‌ها: فضای بازی کودک,طراحی معماری فضای بازی,فضاهای گذران اوقات فراغت,دانلود پایان نامه کارشناسی رشته معماری با عنوان اصول طراحی معماری فضای بازی کودک,ضوابط و استانداردهای طراحی فضای بازی کودک ,
:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 مهر 1399 | نظرات ()