نوشته شده توسط : جواد حسین وش

طراحی شهری خیابان احمد اباد مشهد بصورت جامع و کامل

شناخت و ارائه ی همه جانبه و کامل مبانی نظری طراحی شهری از جمله پژوهش های بنیادین و کاربردی محسوب می شود


مشخصات فایل

تعداد صفحات 205
حجم 48 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی معماری


توضیحات کامل

طراحی شهری خیابان احمد اباد مشهد

بصورت جامع و کامل

 

مفهوم طراحی شهری 

شناخت و ارائه ی همه جانبه و کامل مبانی نظری طراحی شهری از جمله پژوهش های بنیادین و کاربردی محسوب می شود .طراحی شهری به عنوان فعالیتی که به محیط انسان ساخت و سکونتگاه ها ی انسانی شکل داده و انسجام می بخشد از ابتدای پیدایش ( حدود 40 سال پیش ) تاکنون همواره از اهمیت روز افزون برخوردار بوده است .با وجود این بررسی منابع متعدد نشان می دهد که در مورد تعریف طراحی شهری هنوز هم وضوح و اتفاق نظر کاملی وجود ندارد .بنابراین اگر چه در اهمیت و ضرورت طراحی شهری در شهرهای امروزی هیچ گونه شک و تردیدی وجود ندارد لیکن ارائه ی تعریفی جامع و مانع برای این حرفه مشکل است .  (Sternberg,2000;Moudon,1992)
 
طراحی شهری حوزه ای است پیچیده ومیان رشته ای(Interdisciplinary)که افزون بر معماری و برنامه ریزی شهری با شاخه های دیگر علمی وهنری مانند منظرسازی، مهندسی عمران، مهندسی حمل و نقل، روانشناسی و حقوق نیز سروکار دارد(توسلی و بنیادی،4:1372) انبوه تعاریف ارائه شده در خصوص تعاریف شهری، با تاکیدها و زمینه های متفاوت، نوعی ابهام و سردرگمی را در ارائه تعاریف روشن از این حرفه معلوم می دارد. مدنی پور برای حل این مشکل رویکرد دسته بندی تعاریف که هر یک متضمن رویکرد و تاکیدی خاص می باشند را مطرح نموده است. زمینه هایی که وی مطرح می-کنند عبارتند از: مقیاس، تاکیدات مکانی یا بصری، تاکیدات اجتماعی، فرآیند و محصول، رابطه میان مشاغل، ارتباط بخش خصوصی و عمومی و فرآیندی عینی ـ منطقی یا ذهنی ـ بیانی(مدنی پور، 1379). چنانچه تعریف «کوآن» در «فرهنگ تخصصی شهر سازی» را بپذیریم، ایجاد مکان; زمینه گرایی و مشارکت مردمی به عنوان 3  اصل و مفهوم در طراحی شهری مطرح می باشند.        
   
«انجمن معماری و محیط مصنوع انگلستان»، در مجموعه «به کمک طراحی» بر ایجاد مکان به عنوان مهمترین هدف و محصول طراحی شهری تاکید می ورزد. چنین رویکردی یعنی "هنر ایجاد مکان" امروزه به عنوان هدف و ماهیت اصلی حرفه ـ دانش طراحی شهری پس از گذار از مراحل بصری ـ هنری و فوائد اجتماعی محسوب می گردد. رویکردی که هر دو سنت مذکور را در طراحی شهری در بر دارد. این رویکرد بر تنوع و فعالیتی که موجب ایجاد فضاها و اماکن موفق و خوب شهری می شوند، اشاره دارد. چنانچه به عنوان نمونه «سیاست راهنمای برنامه ریزی انگلستان»(PPG )بیان می دارد که «طراحی شهری باید به معنای رابطه میان ساختمان های مختلف، رابطه میان ساختمان ها و خیابان ها، میادین، پارک ها و سایر فضاهایی که عرصه همگانی را شامل می شوند و همچنین رابطه میان یک بخش از یک
 
 
 
 
کلمات کلیدی:

طراحی شهری

محیط های پاسخده

فرایند طراحی شهری 

طراحی فضای شهری

آفرینش نظریه معماری

شهرسازی و معماری ایران

مسئولیت های طراحی شهری

 
 
 
فهرست مطالب

 مبانی نظری طراحی شهری با تاکید بر طراحی محورها و گره ها2

1- اصول کلی طراحی شهری2

1-1- مفهوم طراحی شهری2

1-2-هدف طراحی شهری9
1-3-ماهیت طراحی شهری13

ارزشها و هنجارهای مداخله در طراحی شهری16

گسترش دانش طراحی شهری20
حوزه عمل طراحی شهری21
مفاهیم عرصه همگانی26
فضا و گونه بندی آن در طراحی شهری28
فضای شهری:32

مولفه های فضای شهری35

انواع فضاهای شهری37
2- اصول طراحی شهری محورها(خیابان ها)39
2-1-خیابان ، فضای شهری39
2-2-خیابان در گذر تاریخ42
2-3-چالش های موجود در خیابان47
کیفیات مورد نیاز در خیابان 50
افزایش قابلیت پیاده مداری در خیابان های شهری55
فرم خیابان61

طراحی شهری و گونه شناسی خیابانها63

خیابان و ساختار شهر64
گونه های خیابان و سلسله مراتب:66
بولوار:67

3- اصول طراحی شهری گره ها (میادین)72

3-1- میدان، فضای شهری72
4- آیین ها ،تکنیک ها و ابزار طراحی79
4– 1- آیین ها ،تکنیک ها و هنجارها79
4-1-1-تئوری های طراحی شهری79
4-1-2-کیفیت محیط شهری83
4-1-3-مولفه های سازنده کیفیات طراحی شهری85
کیفیات هنجاری در طراحی شهری87
حس مکان90
کاراکتر(Character)93
خوانایی(Legibility)96
سرزندگی(Vitality)100
نفوذ پذیری(Permeability)102
انعطاف پذیری(Adaptability)104
گوناگونی،تنوع108
ابعاد طراحی شهری110

4-2- حامل ها ، نمایانگرها و عناصر خیابان و میدان(کف ، جداره،بام،کلیت دیدو پویا نمایی)119

5-فرآیند طراحی و اسناد طراحی127
5-1-فرایند طراحی فضای شهری127
5-2- اسناد طراحی شهری131
6- نمونه های طراحی از جهان و ایران144
6-1-نمونه  اول144
6-2-نمونه دوم153
6-3-نمونه سوم157
6-4-نمونه  چهارم161
6-5-نمونه  پنجم163
6-6-نمونه ششم165
فهرست منابع فارسی200
   منابع لاتین   204
 
 
    


توضیحات بیشتر و دانلود




:: موضوعات مرتبط: فنی و مهندسی , مهندسی معماری , ,
:: برچسب‌ها: طراحی شهری,محیط های پاسخده,فرایند طراحی شهری ,طراحی فضای شهری,آفرینش نظریه معماری,شهرسازی و معماری ایران,مسئولیت های طراحی شهری,خرید طراحی شهری خیابان احمد اباد مشهد,سیستم همکاری در فروش فایل,فروش فایل,دانلود پایان نامه مهندسی معماری,خرید پایان نامه معماری ,
:: بازدید از این مطلب : 141
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 31 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جواد حسین وش

مقاله رشته معماری با عنوان فضا در معماری

فضا در معماری برگرفته ازمجلات معماری و شهرسازی ، کتاب زیباشناسی در معماری یکی از پرسشهای تئوری معماری غرب ، این است که مفهوم فضا از چه زمانی یکی از دل مشغولیهای معماری شده است قبل از اواخر قرن 19 در هیچ یک از متون ، بحث مشخصی راجع به فضا نداریم اما هدف معماری همیشه یافتن فضایی منظم است


مشخصات فایل

تعداد صفحات 30
حجم 54 بایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی معماری


توضیحات کامل

مقاله رشته معماری با عنوان فضا در معماری

 
مقدمه
فضا در معماری برگرفته ازمجلات معماری و شهرسازی ، کتاب زیباشناسی در معماری یکی از پرسشهای تئوری معماری غرب ، این است که مفهوم فضا از چه زمانی یکی از دل مشغولیهای معماری شده است . قبل از اواخر قرن 19 در هیچ یک از متون ، بحث مشخصی راجع به فضا نداریم . اما هدف معماری همیشه یافتن فضایی منظم است که وقایعی از پیش تعیین نشده را بپروراند .
 
” برورنو زوی “ ، معماری را هنر ساختن فضا معرفی می کند. ” گیدئون “ از فضا به عنوان بحث اصلی معماری سخن می گوید . لاسدن می گوید :” فضا بغرنج ترین جنبه معماری و لکن عصاره آن است و سرمنزلی است که معماری باید به سوی آن حرکت کند “ . مهم ترین ویژگی معماری مدرن پس از به ارمغان آوردن آهن و شیشه و تحولات سخت افزاری – به یمن شیوه های تازه بصری که امپرسیونیست ها و کوبیست ها منادی آن بودند – کشف جدید از مفهوم فضاست و فضا به عنوان کیفیتی مثبت در کنار مثلث ویتریوویوس قوام تازه ای را از معماری مدرن پی ریخت.
 
فضا زمینه ای سه بعدی است که اشیاء در آن قرار می گیرند و دارای جهت و موقعیت نسبی می باشد . فضا ماده جوهری معماری است و منبعی لایتناهی که بدون بعد سوم معنا و حضور معمارانه ندارد . فضا ماهیتا بی شکل است ، شکل بصری و کیفیت نوری و ابعاد آن بستگی کامل به حدودش دارد که توسط عناصر تشکیل دهنده فرم تعریف می شود . وقتی فضا توسط این عناصر شروع به محصور شدن و سازماندهی شدن می کند ، معماری ایجاد می شود و شخصیت فضا تابع نظم حاکم بین این عناصر است .
 
چارلز مور می گوید : ” وقتی از یک کف و یک سقف و چهار دیوار اتاق ساخته می شود، در کنار شش عنصر ، عنصر هفتمی به نام ” فضا “ وجود دارد ،که این عنصر اثری بیش از عناصر فیزیکی ای دارد که فضا توسط آنان ساخته شده است “ . فضا بوسیله اشخاص مختلف به گونه های مختلف احساس می شود ، حتی در مورد ناظر ثابت هم بنابر تاثیر عوامل اجتماعی – روانی در تغییر می باشد و اینجاست که می توان گفت مسئولیت و وظیفه ای که معماری فارغ از عملکرد دارد این است که فضا را به سمت هنر سوق دهد . معماری خود نوعی زبان است که از طریق سازماندهی فضا بیان می شود . زبان معماری شباهت زیادی به موسیقی دارد . زیرا فهم آن کمتر به مکان و زبان و بیشتر به فضا وابسته است . در مجموع باید گفت فضا به عنوان ظرف یا مکانی که فعالیتهای بشری در آن صورت می گیرد رابطه ای ناگسستنی با زندگی دارد و لحظه ای از زندگی روزمره آدمیان جدا نبوده است .
 
 
کلمات کلیدی:

فضا

فضا در معماری

زبان فضا و معماری

رابطه فضا و معماری

 
 
 
فهرست مطالب
مقدمه1
مفهوم فضا3

در فرهنگ معین « فضا » چنین معنا شده است :4

فضا در معماری9

سه ویژگی در فضا عبارتند از:12

رابطه فضا و معماری15

عقیده دیگران در مورد فضا:18
عقیده شخصی:20

مجموعه عوامل ایجاد کننده یک حالت22

زبان فضا و معماری23

منابع و مواخذ:30
 


توضیحات بیشتر و دانلود



:: موضوعات مرتبط: فنی و مهندسی , مهندسی معماری , ,
:: برچسب‌ها: مفهوم فضا,فضا در معماری,دانلود مقاله فضا در معماری,زبان فضا و معماری,رابطه فضا و معماری,انواع فضا در معماری, فضا در معماری چیست ,
:: بازدید از این مطلب : 143
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جواد حسین وش

مقاله رشته معماری با عنوان معماری به سبك اصفهانی

در دانلود مقاله رشته معماری به بررسی معماری به سبك اصفهانی می پردازیم


مشخصات فایل

تعداد صفحات 18
حجم 31 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی معماری


توضیحات کامل

دانلود مقاله رشته معماری

معماری به سبك اصفهانی

 

تاریخچه سبك اصفهانی 

(معماری برمی آذربایجان  پدید آورنده 3 شیوه معماری ایران از جمله شیوه اصفهانی بوده است. (آذری- پارسی- اصفهانی). پس خاستگاه این شیوه شهر اصفهان نبوده ولی در آنجا رشد كرده و بهترین ساختمان‌های آن در این شهر ساخته شده‌اند.) شیوه اصفهانی در بر گیرنده شیوه‌هایی است كه در نوشته‌های غربی به شیوه صفوی، افشاری، قاجاری و زند- قاجار خوانده شده‌اند.
 
این شیوه كمی پیش از روی كار آمدن صفویان از زمان قره قویونلوها  آغاز شده است.در طول تاریخ؛ عباس میرزا  از نوادگان خاندان صفوی در سال 995 به تخت نشست. او در سال 1006 پایتخت خود را از قزوین به اصفهان منتقل كرد و در این دوره است كه شهر اصفهان به نهایت آبادی خود می‌رسد. در دوره او روابطی با كشورهای غربی ایجاد گردید. صفویان این شهر را بسیار آباد كردند تا جایی كه شاردن جهانگرد فرانسوی آنرا برابر با لندن می‌داند. شهری با یك میلیون و دویست هزار نفر جمعیت و حدود چهار صد هزار ساختمان. از زمان صفویان اندامهای شهری مانند چهار باغ، بازار قیصریه و میدان نقش جهان به جای مانده‌اند. 
 

ویژگی‌های سبک اصفهانی

1- ساده شدن طرح‌ها كه در بیشتر ساختمان‌ها، فضاها یا چهار پهلو (مربع) هستند و یا مستطیل. 
2- در شیوه آذری با بكارگیری یك هندسه قوی، طرح‌های پیچیده‌ای ساخته شده‌اند، اما در شیوه اصفهانی هندسه ساده و شكل‌ها و خط‌های شكسته بیشتر به كار رفته‌اند. 
3- در تهرنگ ساختمان‌ها پیش آمدگی و پس رفتگی كمتر شد ولی از این شیوه به بعد ساخت گوشه‌های پخ در ساختمان رایج‌تر شد. 
4- پیمون بندی و بهره‌گیری از اندام‌ها و اندازه‌های یكسان در ساختمان دنبال شد. 
5- سادگی طرح در بناها هم آشكار شد. 
 

نیارش

از ویژگی‌های نیارشی در معماری ایران این بوده است كه به نشست كلی ساختمان در روند ساخت و اثر آن بر نماسازی توجه داشتند. در این شیوه سنت كاری و نازك كاری با هم انجام می‌شد، یعنی كار «همچین» می‌شد و برای اینكه نشست یكسان پدید آمد. سفت كاری و نازك كاری را با هم چفت و بست می‌كردند. اما در شیوه آذری چون در ساختن شتاب داشتند. زبره و نما (سفت كاری و نازك كاری) جداگانه ساخته می‌شدند. این روش در شیوه اصفهانی نیز پیگیری شد و شاید از دید فنی روش درست‌تری بود.
 
همچنین در این شیوه همه گونه‌های تاقها و گنبدها به كار برده شد. گنبدهای گسسته میان تهی در بیشتر ساختمان‌های این شیوه به زیبایی دیده می‌شوند. مانند: گنبد مسجد شاه اصفهان، گنبد مدرسه چهار باغ، گنبد مدرسه آقا بزرگ كاشان و دیگر جاها. در این شیوه برخی ساخت مایه‌ها را نخست دگرگون كرده و سپس به كار می‌برند كه این روش، كیفیت ساختمان را پایین می‌آورد. و به متن ساختمان نیز آسیب می‌زند. مثلاً از آجر آبساب یا آجر تراش بهره می‌گرفتند و درز میان آجرها در آجرچینی كم می‌شد. كه پس از زمانی كه لبه آجرهای پریده زشت می‌شد. از دیگر كاستی‌های موجود در این شیوه نسبت به سایرین می‌توان هر آنچه و پوشش‌هایی آویخته و دروغین، بی‌باكی و جسارت بیش از اندازه در پرسش گنبدها نام برد كه همگی از سر شتاب در ساختمان‌ سازی بوده است. 
 
 
 
کلمات کلیدی:

سبکهای معماری

 معماری اصفهانی

ویژگی‌های نیارشی

 
 
 
 
 
فهرست
1- تاریخچه سبك اصفهانی 
2- ویژگیهای این شیوه 
3- نیارش 
4- آرایه 
5- میدان نقش جهان اصفهان 
6- مسجد شاه 
7- مسجد شیخ لطف الله 
8- كاخ علی قاپو 
9- كوشك هشت بهشت 
10- پل الله وردی خان و پل خواجو 
11- مدرسه خان شیراز 
12- ارسن گنجعلی خان 
13- مدرسه چهار باغ اصفهان 
14- كلات نادری 
15- باغ دولت آباد 
16- بازار وكیل شیراز 
17- باغ دلگشای شیراز 
18- ارسن كرمان 
19- مدرسه و مسجد آقا بزرگ كاشان 
20- شمس العماره 
 


توضیحات بیشتر و دانلود





:: موضوعات مرتبط: فنی و مهندسی , مهندسی معماری , ,
:: برچسب‌ها: سبکهای معماری,معماری اصفهانی,ویژگی‌های نیارشی,معماری به سبك اصفهانی,معماری به شیوه اصفهانی,خرید مقالات معماری,تاریخچه معماری سبك اصفهانی ,ویژگی‌های سبک اصفهانی,دانلود مقاله معماری به سبك اصفهانی ,
:: بازدید از این مطلب : 116
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جواد حسین وش

معرفی جامع و کامل معماری خانه ملک زاده یزد

در این تحقیق به معرفی جامع و کامل معماری خانه ملک زاده یزد خواهیم پرداخت


مشخصات فایل

تعداد صفحات 65
حجم 42 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی معماری


توضیحات کامل

معرفی جامع و کامل معماری خانه ملک زاده یزد

 
مقدمه:
ایران سرزمین شگفتی هاست و یزد دیار داستانهای شگفت از انسانهایی شگفتی ساز.از پس قرنهای حادثه خیز که صدها جهانگرد مشتاق و ماجراجو رو پوره های کویر ایران را پشت سر گذاشته اند،بی گمان در اندیشه هیچ یک از آنها گذر نمی کرد که در ورای این ماهورهای خشک و سوزان سرزمینی باشد آباد،سرسبز و با نهرهایی که چونان ماری سفید در دل دشت سبز می پیچد.این رهنوردان بی باک و مسافران جسور تاریخ از این همه دوگانگی در شگفت می مانند.به راستی چگونه در شگفت نباشند وقتی که می بینند در این دورجای از یاد رفته ارزشمندترین یادگارهای تاریخی،فرهنگی و هنری گنجیده است.در یک گوشه اش باغ دلگشای دولت آبادجای گرفته که آبادان از دولت کوشش و جان سختی مردان دیار است.و در این خشک دامن شکوه بادگیر هایش کم از برجهای تاریخی نیست.با تالار آینه که یادگار پیوند آب و آینه است.              
 
چگونه در شگفت نباشد هنگامی که می بیند بر این ریگزار سوزان که خورشید چونان تیغی برنده امان آدمی را می برد می توان آبی بنوشد به خنکی آب جاری شده از کوهساران پوشیده از برف و بر این دستان توانمند و اندیشه هوشمند آفرین می خواند که می داند چسان در این آتشدان  آبی خنک بسازد چسان با خشت و توده ای ساروج و انبوهی ملات همت آب انباری بسازد که سقای لب تشنگان کویر باشد.چگونه از معماری کویری که معماری فروتنی است و قناعت در شگفت نباشد!هر خشت و هر پی و هر دیوارش دستاورد و رهاورد اندیشه پویای انسانهایی است که می دانند در این گستره چسان باید زیست و چون ناگزیر به زیستن هستند چگونه و با چه ابزاری باید این خشکانه را به ترانه تبدیل کند.می دانند اینجا دیاری است کم باران پس با خشت،بنایی سازند که هزاران سال بپاید.  
 
 
 
کلمات کلیدی:

معماری بناهای سنتی

هنرهای وابسته به معماری

نحوه طراحی معماری خانه ملک زاده یزد

 
 

تاریخچه خانه ملک زاده یزد

خانه ملک زاده در محله فهادان به فاصله تقریبی 200 متری مدرسه ضیاییه و در نزدیکی مسجد چهل محراب واقع است. بانی این خانه حاج محمدصادق عرب،فرزند حاج محمد باقر عرب بوده است.با توجه به اینکه چهار نسل از این خانواده در این خانه زیسته اند، قدمت آن حدود صد و پنجاه تا صد وشصت سال تخمین زده می شود. با توجه به اینکه  این بنا در اواخر دوره قاجار ساخته شده است ،تغییرات چندانی در آن صورت نگرفته است .در سالهای اخیر این بنا خریداری شده و مورد مرمت قرار گرفته است و به عنوان هتل های زنجیره ای مورد استفاده توریستها و مسافران قرار خواهد گرفت.
 
این خانه مجموعه مفصلی است که در امتداد شمال غربی – جنوب شرقی گسترش یافته است.خانه یک ورودی داردکه در ضلع غربی ساختمان است که پس از عبور از هشتی و راهرو به حیاط می رسد. این ورودی از خشت و گل است و پس از عبور از یک هشتی کوچک که سقف آن با گچ کاربندی شده و راهرویی کم عرض، به حیاط می رسد.  هشتی خانه با قاعده هشت ضلعی ساخته شده است.خانه از سمت شمال، جنوب و غرب حیاط دارای ساختمان و در ضلع شرقی جهت هماهنگی با سه بدنه دیگر دارای طاق و طاقچه نماهایی است. تالار خانه در سمت جنوب، بادگیر نه چندان بلندی را در خود جای داده است. 
 
در ضلع شمالی خانه یک پنج دری با گچ کاری و آیینه کاری در سقف و بدنه و در ضلع شرقی سه عدد سه دری دیده می شود. در طرفین پنج دری ضلع شمالی و نیز در طرفین تالار ضلع جنوبی، بالاخانه هایی وجود دارد. در سه طرف ساختمان نیز زیرزمین ساخته شده است. در ضلع جنوبی حیاط اصلی و پشت تالارخانه، یک حیاط کوچک (بیرونی یا نارنجستان) قرار دارد. ارتباط حیاط اصلی با حیاط کوچک از طریق راهروهایی است که در طرفین تالار ساخته شده است. نماسازی حیاط اندرونی سیم گل و نماسازی حیاط بیرونی کاهگل است.
                                                        
 
 
 
 
 
فهرست مطالب

فصل اول:موقعیت جغرافیایی خانه ملک زاده یزد

فصل دوم:بررسی اقلیمی خانه ملک زاده یزد

فصل سوم:معرفی بنا و بررسی تاریخی آن

فصل چهارم:معرفی نماهای خانه ملک زاده یزد

فصل پنجم:بررسی ساختاری(اجرایی) خانه ملک زاده یزد

فصل ششم:بررسی کالبدی(عملکردی) خانه ملک زاده یزد

فصل هفتم: جزئیات تزئینی(هنرهای وابسته به معماری) خانه ملک زاده یزد

معرفی خانه کلاهدوز (موزه آب) خانه ملک زاده یزد

منابع و مآخذ
 


توضیحات بیشتر و دانلود




:: موضوعات مرتبط: فنی و مهندسی , مهندسی معماری , ,
:: برچسب‌ها: معماری بناهای سنتی,خانه ملک زاده یزد,نحوه طراحی معماری خانه ملک زاده یزد,تاریخچه خانه ملک زاده یزد,دانلود تحقیق خانه ملک زاده یزد,طراحی معماری خانه ملک زاده یزد,دانلود طراحی معماری خانه ملک زاده یزد ,
:: بازدید از این مطلب : 121
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جواد حسین وش

مقاله رشته معماری با عنوان بادگیرها همراه با پاورپوینت

 

در این مقاله رشته معماری به بررسی بادگیرها همراه با پاورپوینت میپردازیم


مشخصات فایل

 

 

تعداد صفحات 14
حجم 11 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی معماری


توضیحات کامل

 

 

دانلود مقاله رشته معماری با عنوان بادگیرها همراه با پاورپوینت

 
*تعداد اسلایدهای پاورپوینت بادگیرها: 22 اسلاید
 
 
چکیده: 
بادگیر در مناطق گرم و خشک نه تنها یک عامل برای تنظیم شرایط محیطی که نمادی از معماری این اقلیم است. با توجه به کاربرد آن در تابستان، به طور کل بادگیرها در جبهه تابستان نشین و برفراز یا در پشت یا کنار ایوان جنوبی خانه ها مستقر هستند. در شهرهایی چون میبد، عقدا و اردکان که بادگیرها یک سویه است، همگی رو به سوی شمال دارند تا باد مساعد شمالی را دریافت کند.
 
در خانه های دوره ایلخانی و تیموری (قدیمی ترین خانه های پابرجا) این حوزه با عنصر بادگیر به شکلی که برای ما شناخته شده است، مواجه نیستیم. تشکیلات نسری شامل ایوان رفیع و کم عرضی است که در پشت آن اتاق مجلل طنبی قرار دارد. در بناهای غیر مسکونی منطقه نیز، بادگیرها اصیل نبوده و بعدها الحاق شده اند. این در حالی است که در متون آن عصر، به کرات اشاره شده که افراد سرشناس و متمول، خانه ها و عمارات بادگیردار برپا نموده اند؛ حتی در متون کهن تر نیز به وجود بادگیر یا واژه های هم معنای آن چون بادغر و بادغس و بادغند و ... تاکید شده است؛
 
با این وجود، حتی در معدود خانه های عصر صفویه که دارای بادگیر هستند، بادگیرها در اعصار بعد به بنا اضافه شده است. با وجود اینکه این خانه ها نسبت به خانه های دوره های ایلخانی و تیموری از لحاظ تناسبات و چیدمان فضاها متفاوت می باشند، بادگیرهای آنها اصیل نیست. در خانه های دوره های زند و قاجار عنصر بادگیر به عنوان شاخص و معرف معماری کویر رخ نمایی می کند و به حدی فراگیر است که حتی آسمانه شهرهای منطقه را شکلی ویژه بخشیده است. به این ترتیب، از یک سو فقدان هر گونه عنصر مستقل معماری تحت عنوان بادگیر در خانه های قبل از زندیه و از سوی دیگر تاکید متون بر احداث و وجود بادگیر در خانه های مظفری منطقه پرسش مهم این پژوهش است.
 
قدیمی ترین بادگیر تاریخ دار منطقه مورد مطالعه که در بنایی غیر از آب انبار ساخته شده و هم عصر خود بناست، بادگیر عمارت دولت آباد یزد متعلق به دوره زندیه (سال 1160 ه.ق.) است. به جز آن، بادگیرهای اصیل تنها در آب انبارهای منسوب به قرون هشتم و نهم هجری دیده می شود (مانند آب انبار چهارسوق شاهی یزد و آب انبار تفت) در حالی که در سایر انواع بناهای این دوره بادگیر اصیل دیده نشده است. به این ترتیب، شاید بتوان ریشه های پیدایش بادگیر را در آب انبارها یافت که بعدها به سایر انواع بناها نیز تسری پیدا می کند.
 
 
کلمات کلیدی:

بادگیر

بناهای بادگیر

شهر بادگیر ها

 
 
 
مقدمه
استفاده از بادگیر از سنوات بسیار قدیم در ایران متداول بوده است. بادگیر ها با اشكال مختلف در شهر های مركزی و جنوب ایران ساخته شده كه هر كدام بر حسب ارتفاع و جهت باد مطلوب طراحی و اجرا شده اند. تا قبل از اختراع كولر برقی و گسترش آن در شهر های مختلف، از بادگیر در ابنیه مختلف مسكونی، مذهبی و خدماتی استفاده می شده است و هنوز هم می توان باقیمانده این بادگیر ها را در اقلیم گرم و مرطوب جنوب در شهر هایی مانند بندر عباش، بندر لنگه، قشم، بوشهر و اقلیم گرم خشك نواحی مركزی مانند كرمان، نایین، یزد، طبس، كاشان، سمنان، اصفهان و حتی نواحی جنوب شهر تهران مشاهده نمود.عملكرد بادگیر بدین صورت است كه باد مطلوب را گرفته و آن را به داخل اطاق های اصلی ساختمان، آب انبار و یا سرداب هدایت می كند. در بعضی از مساجد حاشیه كویر مانند مسجد قدیمی اردكان و مسجد جامع فیروز آباددر استان یزد دریچه بادگیر درست در بالای محراب قرار دارد. به این ترتیب باد مطلوب وارد بخش های مختلف ساختمان می گردد و باعث تهویه و خنكی آن می شود.
 
شهر تاریخی یزد به شهر بادگیر ها معروف است و به تحقیق، نسبت به سایر شهر های مركزی ایران دارای بیشترین تعداد بادگیر است. در این شهر مرتفع ترین بادگیر جهان یعنی بادگیر باغ دولت آباد وجود دارد كه دارای حدود 34 متر ارتفاع است. ارتفاع دهانه فوقانی بادگیر 11 متر می باشد. این بادگیر هشت طرفه، باد از هر سمتی كه بوزد به درون ساختمان هدایت می كند.
 
در اینجا لازم به توضیح است كه بعضی از بادگیر ها فقط از طریق جابجایی هوا (Convection) داخل بنا را خنك می سازند و بعضی دیگر هم از طریق جابجایی هوا و هم از طریق تبخیر (Evaporation) این عمل را انجام می دهند. سیستم برودتی بادگیر باغ دولت آباد از طریق روش دوم است، بدین صورت كه جریان هوا پس از ورود به داخل ساختمان از روی یك حوض سنگی كوچك و فواره رد می شود و سپس از آنجا به سایر اطاق ها هدایت می گردد. اطاق زیر بادگیر كه حوض و فواره در آن قرار دارد به صورت هشتی (هشت ضلعی) است و در های متعددی در آن وجود دارد. در هر زمان كه نیاز به خنك نمودن اطاق خاصی باشد، در بین آن اطاق و اطاق هشتی زیر بادگیر را باز می نمایند.
 
جهت تقویت عملكرد خنك سازی بادگیر و استفاده از برودت تبخیری، از روش های دیگری نیز استفاده می شده است. به عنوان مثال در شهر بم بادگیری وجود دارد كه از ساختمان حدود 50 متر فاصله دارد و با یك كانال زیرزمینی به آن مرتبط است. در بالای این كانال یك باغچه قرار دارد. بعد از آبیاری باغچه، رطوبت آن به دیوار های كانال ارتباطی نفوذ می كند و نسیم بادی كه از بادگیر به سمت ساختمان جریان دارد را خنك تر می نماید. در بعضی از موارد نیز در روی دهانه بادگیر حصیر، سوفال و یا بوته های خار قرار می دادند و روی آن آب می پاشیدند و بدین طریق رطوبت و برودت های هوای ورودی را افزایش می دادند. تا پیش از پیدایش یخچال برقی، در بسیاری از خانه ها مواد غذایی را در محوطه زیر بادگیر نگاه می داشتند تا خنك بماند و دیر تر فاسد شود
 
 


توضیحات بیشتر و دانلود

 

 



:: موضوعات مرتبط: فنی و مهندسی , مهندسی معماری , ,
:: برچسب‌ها: بادگیر,بناهای بادگیر,شهر بادگیرها,بادگیر چیست,دانلود مقاله رشته معماری,دانلود مقاله بادگیر,معماری بادگیر,دانلود مقاله معماری بادگیرها,دانلود پاورپوینت بادگیر ,
:: بازدید از این مطلب : 111
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جواد حسین وش

پروژه مفاهیم معماری با عنوان كاخ مسعودیه تهران

دانلود پروژه مفاهیم معماری با عنوان كاخ مسعودیه تهران


مشخصات فایل

تعداد صفحات 41
حجم 32 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی معماری


توضیحات کامل

دانلود پروژه مفاهیم معماری با عنوان كاخ مسعودیه تهران

 

آشنایی با مکان  كاخ مسعودیه تهران

عمارت مسعودیه تهران از قدیمترین عمارتهای شهر تهران است که به دوره ناصرالدین شاه بر میگردد.این عمارت زیبا در مرکز شهر و در نزدیکی میدان بهارستان قرار گرفته که از دیر باز تا کنون همواره مورد توجه بوده که شاهد آن تغییر کاربری این بنا در رژیم گذشته به ساختمان اداری وزارت آموزش و پرورش ،سازمان پیشاهنگی ایران، و در دوره جمهوری اسلامی به ساختمان اداری آموزش و پروزش و در حال حاضر مورد استفاده اداری سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستیو گردشگری کشور میباشد.
 
نام تهران در حدود اواخر سده دوم بیش از میلاد ، برای اولین بار در یمی از نوشته های تیودیس یونانی آمده است .ابو اسعد سمعانی در كتاب خود از شخصی به نام ابو عبدالله محبدابن حامد تهرانی رازی نام برد كه اهل تهران بوده و در سال 261ه.ق چشم از جهان فرو می بندد و لذا این كتاب قدیمی ترین سندی است كه به موجودیت تهران قبل از سده سوم هجری قمری اشاره می كند.ابن حوقل در سال 331هجری قمری تهران را شهری سرسبز و دارای باغهای فراوان ذكر می كند كه میوه های فراوانی داشته و ساكنان آن بیشتر در زیر زمین زندكی می كردند. استخری در سال 340هجری قمری در مورد تهران به تفضیل در كتاب خود (المسالك الممالك )ذكر كرده است .
 
 ابن بلخی نیز در فارسنامه حدود سالهای 500هجری قمری از آثار تهران سخن به میان آورده است .یاقوت حموی در كتاب خود المعجم البلدان به سال 620هجری قمری تهران را قریه ای از قرا ری می داند كه اكثر آن زیر زمین ساخته شده و شامل دوازده محله است و اطراف آن باغهای زیادی است كه به هم راه دارند. ذكریای قزوینی در كتاب آثارالبلاد (674هجری قمری )كه تقریبا 70 سال بعد از یاقوت حموی نوشته شده درباره تهران چنین مینویسد: تهران شهری است زیرزمینی مانند لانه مورچه كه اهالی آن به محض حمله دشمن در زیرزمینها مخفی می شدند. 
حمدالله مستوفی در كتاب نزهه القلوب خود به سال 740 هجری قمری تهران را اینطور تشریح می كند: تهران یكی از ییلاقات ری بوده و آب و هوایی گوارا و سالم دارد و دارای باغهای میوه فراوانی است و جمعیت زیادی هم داشته است .
 
رونق تهران بس از حمله مغول به سبب مهاجرت اهالی ری به تهران بیشتر شد.بعدها بای جهانگردان نیز به این قسمت رسید و احتمالا اولین جهانگردی كه به تهران سفر كرد روی كونثالث دكلاویخو نماینده هانری سوم پادشاه اسپانیا در دربار امیرتیمور بود كه در سال 806هجری قمری به تهران آمد.وی درسفرنامه خود از باغها و میوه های فراوان ، آب زیاد و آب و هوای ناسالم تهران نوشته است . شهرت تهران با روی كار آمدن سلسله صفویه بیشتر شد و رونق آن با به قدرت رسیدن شاه هماسب آغاز كردید. به دلیل وجود آب فراروان و باغهای زیاد و شكاركاههای متنوع شاه طهماسب به تهران علاقه ای وافر نشان می داد و اقامتهای طولانی در ان داشته است و حتی در سال 961هجری قمری دستور دادحصاری دور شهر بنا كنند كه 4 دروازه و 114برج داشت(برابر با سوره های قرآن) و طول آن حدود 6000قدم بود.شاه عباس صفوی نیز به بیروی از شاه طهماسب تا مدتها به آبادی تهران برداخت و حتی باغی به نام چهارباغ احداث كرده و در ان عمارتی برای اقامت موقتی خاندان سلطنت بناكرد. 
 
 
کلمات کلیدی:

عمارت

مفاهیم معماری

كاخ مسعودیه تهران

 
 
 
فهرست:

فصل اول:آشنایی با مکان كاخ مسعودیه تهران

فصل دوم:ارزیابی بخش های مرتبط با رشته علمی کارآموز نقشه های مجموعه كاخ مسعودیه تهران

فصل سوم: تزیینات كاخ مسعودیه تهران

 

 

توضیحات بیشتر و دانلود



:: موضوعات مرتبط: فنی و مهندسی , مهندسی معماری , ,
:: برچسب‌ها: كاخ مسعودیه تهران,عمارت مسعودیه تهران,تزیینات كاخ مسعودیه تهران,مفاهیم معماری كاخ مسعودیه تهران,نقشه های مجموعه كاخ مسعودیه تهران,معماری كاخ مسعودیه تهران,دانلود پروژه معماری ,
:: بازدید از این مطلب : 122
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جواد حسین وش

مقاله رشته معماری با عنوان معماری دوره صفویه

در دانلود مقاله رشته معماری به بررسی معماری دوره صفویه می پردازیم


مشخصات فایل

تعداد صفحات 38
حجم 0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی معماری


توضیحات کامل

دانلود مقاله رشته معماری با عنوان معماری دوره صفویه

 
مقدمه :
درباره معماری ایرانی و به ویژه معماری ایرانی دوره صفویه، آن گونه که در محافل علمی موسوم است و آن گونه که اروپاییان دانش و بینش ایرانیان را به خواندن نوشتارهای خودشان در زمینه معماری تشویق می‌کنند، هیچ سخن پرقدرتی شنیده نشده است.آنچه در تدوین فضای معماری ایرانی، شکل دادن و مجهز کردن محور اصلی آمد و شد‌ها و توقف‌هاست، در دوران صفویه بار بصری بیشتری دارد. در این دوره شهرسازی ایران به استقبال قرینه‌سازی می‌رود.
 
کاربرد این شگرد در پیشینه‌های معماری ایرانی نزدیکی‌های زیادی دارد که با اندازه‌هایی که در بلندا افزایش داده می‌شوند، معماری‌های دارای کاربرد اجتماعی دوران صفویه را همانند وسیله ارتباط جمعی _ از راه بصری را متمایز می‌کند. آنچه در تدوین فضای معماری ایرانی در نقش نمادین دادن به بناها دارای کاربری همگانی خلاصه می‌شود، به دست معمارانی که از توان چشمگیر صفویان در آبادانی و تولید فضای ساخته شده بهره می‌بردند رشد زیادی کرد. نقش‌های برخوردار از فروتنی و دارای بار معنوی و نمادین، پیش از صفویه تنها در نقاطی خاص از بناها به چشم می‌آمدند. در دوران شکوفایی صفویان، دارای وظیفه‌ای تازه شدند تا آن جا تعمیم پیدا کردند و با شالوده کالبد بناها به گونه‌ای ترکیب شدند. 
 
در بسیاری از بناهایی که به ویژه در اوج توانمندی صفویان ساخته شده‌اند، اهمیت پوشش‌های تزیینی تا‌ آن اندازه فزونی پیدا می‌کند که برای فهم شالوده معمارانه فضا باید از آنها عبور کرد تا فراتر از پوشش‌های تزئینی به شالوده ساختمان پرداخت.آنچه در تدوین فضای معماری ایرانی در زنده بودن و نقش‌ساز بودن معماری در پهنه شهر خلاصه می‌شود و نزدیک با تعلق بنا به محیط اجتماعی شهر است، در دوران صفویه به گونه‌ای کم و بیش جدا از بافت کالبدی شهر روی به تقویت بناها در محور بلندا می‌کنند. تا بتوانند بیشترین راه تماس با گستره مکانی خود را هموار کنند. گسترش در ارتفاع بناهای همگانی دوران صفویه، تلاشی برای تایید و تاکید تعلق فرآورده‌های معمارانه به شهروندان است. برقراری ارتباط بصری، نخستین گام برای برقرار کردن ارتباط ذهنی شخصی مردمان با بناها به شمار می‌آید زمینه‌های مساعدی برای معماری ایرانی وجود دارد تا به معماران اجازه دهند که خصیصه‌های معماری را به شکلی نو و پی‌جوی مفاهیمی درخور زمانی که زندگی می‌کنند، جلوه دهند.
 
 
 
کلمات کلیدی:

معماری سنتی

معماری ایرانی

معماری دوره صفویه

پلان معماری های قدیم

 
 
 
 
فهرست مطالب
معماری دوره صفویه3
مقدمه :3

گذری بر معماری دروه صفویه:5

ساخت‌ و سازه‌:12
الف‌) ایوان‌ فضای‌ احیاء شده :12
ب ) تغییرات‌ در پلانها (ته‌ رنگها  ):13
ج‌) تغییرات‌در پوششها و جای‌گذاری‌پایه‌ها و دیوارها:14
د ) گنبدها :17

آمودها (تزیینات‌ یا الحاقات‌ غیرسازه‌ای‌  ) :19

الف‌ - كاشى‌ هفت‌ رنگ‌:19
ج‌ - نقش‌ بر دیوار:20
د - نورپردازی‌:21
 . ه - آینه‌كاری‌ و گچ‌بری‌:22
  و - آجرچینى‌ و آمودهای‌ چوبى‌:23

كاخ های اصفهان26

عالی قاپو28
ساختمان كاخ:29
ویژگی خاص كاخ :31
زیباترین كاخ عالم :33
ساختمان كاخ:34
منابع و مواخذ:37
 


توضیحات بیشتر و دانلود




:: موضوعات مرتبط: فنی و مهندسی , مهندسی معماری , ,
:: برچسب‌ها: معماری دوره صفویه,پلان معماری های قدیم,معماری ایرانی دوره صفویه,دانلود مقاله معماری دوره صفویه,دانلود مقالات رشته معماری ,
:: بازدید از این مطلب : 139
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جواد حسین وش

پروژه رشته معماری با عنوان بازار ایرانی

در این دانلود پروژه رشته معماری به بررسی بازار ایرانی می پردازیم


مشخصات فایل

تعداد صفحات 109
حجم 5 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی معماری


توضیحات کامل

دانلود پروژه رشته معماری با عنوان بازار ایرانی

 
مقدمه
بازار، به گونه‌ای که می‌شناسیم و در شهرهایی از قبیل اصفهان، تبریز، کاشان و کرمان می‌بینیم، ساختاری ویژه‌ی این سرزمین است و شکل آن طی هزاران سال تکامل تدریجی قوا یافته است. شهرهای دوره‌ی اسلامی ساختاری مشخص داشتند، در قلب شهر مراکز مهم حکومتی و مذهبی قرار داشته‌اند و بازار همچون شریانی بزرگ دروازه‌ی مهم شهر را به مرکز متصل می‌کرده است. در اطراف بازار و متصل به آن عملکردهای عمومی و مهم شهر قرار داشتند. زندگی اجتماعی شهر نیز درون بازار جریان می‌یافته است. داد و ستد، فعالیت تولیدی، مراسم مذهبی، اعلام احکام جدید، معاشرت و بسیاری  از اتفاقات مهم شهری در بازار اتفاق می‌افتاده است. نظام بازار، که صاحبان حرف و اصناف، حکمران و مأموران حکومتی تعریف می‌کردند، فعالیتهای پیچیده‌ی درون بازار و ساختار فیزیکی آن را تعریف می‌کرده است.
 
عموما در بازارها کاربریهای متجانس (از قبیل صرافی، طلافروشی، آینه و شمعدان فروشی) در کنار هم قرار می‌گرفتند؛ همچنین مغازه‌های کالاهای گران در مناطق مرکزی‌تر و محلهای تولید داد و ستد کالاهای کم ارزش‌تر و حجیم‌تر در مناطق حاشیه‌ای و غیر مرکزی سازماندهی می‌شده‌اند.وسعت، چند عملکردی بودن، توأم کردن خرید با استراحت، تفریح، اقامت مموقت، فعالیتهای اداری، صرف غذا، نمایش و حتی ورزش از یک طرف و ویژگیهای فضایی نظیر پیوستگی فضایی، سرپوشیده بودن، توجه به معماری، تزئین و نورپردازی از طرف دیگر، مجموعه عواملی هستند که مراکز بزرگ تجاری امروز را به بازارهای قدیمی شبیه می‌سازند. گذشته از نحوه‌ی خاص سازماندهی فضایی و سبک معماری، که طبیعتا متفاوت با امروز بوده است، آنچه بازار ایرانی را متمایز می‌سازد، فضای جادویی آن، تنوع رنگها، عطرها، نورپردازی و دیگر عناصر غیر مادی است که روح فضا و مکان را تشکیل می‌دهند. بازار ایرانی دارای چند ویژگی بنیادی است که از نظر بررسی کالبدی شکل بازار حائز اهمیت است.
 
 
کلمات کلیدی:

بازار

بازار سنتی

بازارهای ایرانی

معماری بازار ایرانی

طراحی معماری مراکز خرید

 
 

تاریخچه احداث مراکز خرید

تاریخچه‌ی مرکز خرید تا حدود زیادی به استعاره‌ی پدر سالاری در کسوت اندیشه‌های ویکتور گروئن وابسته است. این تاریخچه، تاریخچه‌ی اشخاص است نه مناسبات و در نهایت شرایط اجتماعی و فضای تجربی پیدایش نوع جدید را نادیده می‌گیرد. گروئن چهره‌ی شاخص و از مروجان برجسته مرکز خرید است که در سال 1954 نمایشگاهی سیار در این زمینه سازماندهی کرد. اما از دهه‌ی 1920 به بعد از خلال گفتگوهای رسمی متخصصان خرده فروشی، برنامه ریزان، روزنامه‌نگاران، ساخت و سازگران و معماران اندیشه‌های گوناگون درباره‌ی مرکز خرید مطرح شده که شماری از آنها پذیرفته شده، تغییر یافته یا بی اعتبار نشده است.درسهای مراکز خرید حومه‌ای برای اولین بار در شهرها آموخته شد، به عبارت دیگر، محوطه (شهری یا حومه‌ای) و برنامه (پیاده‌روسازی  و خرده فروشی) تنها خصیصه‌های مرکز خرید به شمار نمی‌آیند. در سالهای میانی قرن گذشته، ویژگیهای تعریف کننده‌ی یک مکان اقتباس و در جای دیگر اجرا شد. 
 
 
فهرست مطالب
فصل اول

بازار ایرانی

سازماندهی به صورت مجموعه‌ای
شهر سر پوشیده
منظره‌های سرپوشیده
ساختار ارگانیک
 
فصل دوم

تاریخچه احداث مراکز خرید

خوش منظره
مدنی
شهر سبز
شهر
موخره
 
فصل سوم

طراحی ، ساخت، مدیریت پاساژ در ایران

نقش شهرداری در ایران
پیش نیاز‌های اصولی طرح یک پاساژ موفق
 
فصل چهارم

مراکز تجاری

سیر تحولی
در ایران
 
فصل پنجم

طراحی و ساخت مراکز خرید

بررسی اقتصادی و تحلیل بازار
انتخاب مکان
طرح ریزی اجمالی
طراحی کلی و معیارهای طرح‌ریزی
یک پارچگی با محیط اجتماعی
هرج و مرج در مقابل نظم
مالها
تسهیلات رفاهی
نورپردازی و مصالح
خدمات رسانی
تونل خدمات زیر زمینی
پارکینگ و ترافیک
تأسیسات
انواع مراکز خرید
 
فصل ششم

تحلیل وبرسی دو پروژهی تجاری

بازارمركزی بندرعباس
پاساژابهری درتهران 
 
فصل هفتم

مراكزخرید در جهان

بازاروالنسیادراسپانیا
مركزخرید(مثلث)-انگستان
مركزخرید(ابردین وریچموند)-كانادا
 
فصل هشتم

اقلیم

 
فصل نهم:

فهرست فروشگاه‌ها براساس مکان آنها

 


توضیحات بیشتر و دانلود



:: موضوعات مرتبط: فنی و مهندسی , مهندسی معماری , ,
:: برچسب‌ها: بازارهای ایرانی,معماری بازار ایرانی,طراحی معماری مراکز خرید,دانلود پروژه بازارایرانی,دانلود پروژه معماری بازار ایرانی,دانلود پروژه طراحی معماری مراکز خرید ,
:: بازدید از این مطلب : 131
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جواد حسین وش

طراحی پارکینگ مجتمع تجاری- مسکونی سیزده آبان

در این دانلود پروژه رشته معماری به طراحی پارکینگ مجتمع تجاری مسکونی سیزده آبان می پپردازیم ضمنا فایلهای اجرایی نیز ضمیمه پایان نامه شده اند


مشخصات فایل

تعداد صفحات 123
حجم 18 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی معماری


توضیحات کامل

دانلود پروژه رشته معماری با عنوان طراحی پارکینگ مجتمع تجاری- مسکونی سیزده آبان همراه با با فایلهای اجرایی

 
مقدمه
درطرح ریزی و ساماندهی مراكز شهرها، سیاست اصلی باید درجهت تشویق استفاده از وسایل نقلیه جمعی باشد. اما، اگر خودروها به مناطق مركزی شهرها دسترسی نداشته باشند، این مراكز درشهرهای جدید رونق نمی گیرد، و شهرهای موجود رونق و جنب وجوش خود را ازدست می دهند و به مناطق راكد و دل مرده ای كه مطلوب شهروندان نیست تبدیل می شوند.در شهرهای بزرگ، یافتن جایگاه پارک یکی از معضلات رانندگان وسایل نقلیه شخصی می باشد. متاسفانه در سالهای گذشته به این مهم توجهی نشده است و پارکینگ های موجود ،بسیار کمتر از نیاز فعلی به محل پارک خودرو است و هر ساله با افزایش تعداد وسایل نقلیه شخصی ،این مشکل رو به فزونی می رود. 
 
 
بنابراین وسایل نقلیه شخصی حتی بدون توجه به تابلو های ایست ممنوع و یا پارک ممنوع در کناره خیابانهای پر تردد شهری که محلی برای پارک کردن و یا مانور آن در نظر گرفته نشده است ،توقف کرده و مشکلات عدیده ای را برای حمل و نقل شهری ایجاد می کنند ؛ در نتیجه ضرورت دارد هرگونه تلاشی برای بهبود این روند ، در زمانه حمل و نقل شهری مورد استقبال قرار گیرد.
 
 بنابراین، در بافت های پر، حذف پاركینگ های خیابانی باید تدریجی و همزمان با فراهم ساختن پاركینگهای عمومی باشد. در توسعه های جدید، طرح ریزی شهری باید وسایل نقلیه جمعی، سیستم پیاده روی و دوچرخه سواری، و پاركینگ های عمومی را هماهنگ با یكدیگردرنظر بگیرد و طرح كند.در فراهم ساختن پاركینگ های عمومی، سیاست اصلی باید این باشد كه استفاده كنندگان از آنها، حداقل بهای كامل این استفاده را بپردازند. درشهرهای بزرگ ممكن است به منظور تنظیم حجم ترافیك درمناطق مركزی شهر، نرخ كرایه پاركینگ را حتی بیشتر از هزینه تمام شده آن تعیین كنند. در این موارد، به نرخ كرایه پاركینگ باید به عنوان عامل مؤثری در تنظیم تقاضا نگاه كرد.
 
 
کلمات کلیدی:

پارکینگ

طراحی معماری پارکینگ

استانداردهای معماری مربوط به پاركینگ

 
 
 

معیارهای انتخاب محل مناسب پاركینگ:

درانتخاب محل پاركینگ، باید موقعیت محل اتصال پاركینگ را به شبكه خیابانها كاملا سنجید. درسنجش دسترسی پاركینگ به خیابان باید عوامل زیر را درنظر گرفت:
 
-تداخل با ترافیك خیابان
-تداخل با ترافیك متوقف در تقاطعها در زمان قرمزبودن چراغ راهنما
-تداخل با ممنوعیت گردشها و یا سایر علائم و مقررات كنترل ترافیك
 
 
 
 
فهرست

فصل 1- ضوابط و استانداردهای معماری مربوط به پاركینگ ها4

مقدمه 5
استانداردها7
ابعاد وسطح اشغال اتومبیل9
پاركینگ معلولین14
انواع پاركینگ24
پاركینگ های چند طبقه27
خصوصیات شیب بندی درپاركینگ ها28
شیب رمپ29
انواع سیستم های شیب بندی31
انواع رمپ های هندسی28
درجه شیب بندی رمپ ها29
 

فصل 2- ضوابط ومقررات پاركینگ ها59

1-ضوابط سازمان حمل ونقل وترافیك تهران60
2-ضوابط ومقررات پاركینگ درتهران61
3-ضوابط ومقررات پاركینگ درتهران62
 

فصل3- مطالعات ترافیکی پروژه64

3-1- تعاریف65
3-2- مشخصات کلی پروژه63
مشخصات کلی زمین محل پروژه70
موقعیت و مشخصات مجتمع تجاری- مسکونی سیزده آبان72
 

فصل 4- تحلیل ترافیکی پارکینگ 75

فصل 5- بررسی گزینه پیشنهادی 94
منابع و ماخذ107
پیوست 1- مجموعه ضوابط و مقررات و بخشنامه ها108
 

 


توضیحات بیشتر و دانلود





:: موضوعات مرتبط: فنی و مهندسی , مهندسی معماری , ,
:: برچسب‌ها: طراحی معماری پارکینگ,طراحی پارکینگ در اتوکد,استانداردهای معماری مربوط به پاركینگ,دانلود پروژه طراحی پارکینگ,طراحی پارکینگ مجتمع تجاری مسکونی,اصول طراحی پارکینگ تجاری مسکونی,طراحی پارکینگ مجتمع تجاری مسکونی سیزده آبان,دانلود پروژه معماری طراحی پارکینگ مجتمع تجاری مسکونی ,
:: بازدید از این مطلب : 121
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جواد حسین وش

پاورپوینت شناخت و طراحی معماری ترمینال شاهین شهر

دانلود پاورپوینت شناخت ترمینال شاهین شهر


مشخصات فایل

تعداد صفحات 42
حجم 2 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی ppt
دسته بندی معماری


توضیحات کامل

دانلود پاورپوینت شناخت و طراحی معماری ترمینال شاهین شهر

 
پروژه ترمینال داخلی :

1) پایانه مسافربری شاهین شهر
گروه طراحی آرش

*کارفرما : شهرداری شاهین شهر
*طراح  : علیرضا شرافتی،رامبد ایلخانی
*مساحت : 2585 متر مربع
*شروع طراحی : 1383
 
ساختمان پایانه برون شهری شاهین شهر در کنار جاده ی تهران_اصفهان و ورودی اول شاهین شهر قرار گرفته است.شش پیشخان بایت فروشی فضای ساده و مستطیل شکل را به دو قسمت تقسیم می کنند.قسمت شمالی شامل سرسرای اصلی و فضای انتظار،و قسمت جنوبی شامل خروجی مسافران برای سوار شدن به اتوبوس هاست.
 
 
فهرست مطالب

پاورپوینت شناخت ترمینال شاهین شهر

تاریخچه ترمینال شاهین شهر

طراحی پایانه مسافربری شاهین شهر

سایت پلان ترمینال شاهین شهر

مقطع عرضی ترمینال شاهین شهر

پلان طبقه همکف ترمینال شاهین شهر

پلان طبقه اول ترمینال شاهین شهر

مشخصات ساختمان ترمینال شاهین شهر

تصویر ماهواره ای ترمینال شاهین شهر

تصاویر ترمینال شاهین شهر

تصاویر اسکلت فلزی ساختما ترمینال شاهین شهر

اساسنامه اتحادیه سازمانهای پایانه های مسافربری شهرداریهای کشور

ارکان اتحادیه

مقررات عمومی پایانه های مسافربری

پایانه های مسافربری شاهین شهر

 
 


توضیحات بیشتر و دانلود




:: موضوعات مرتبط: فنی و مهندسی , مهندسی معماری , ,
:: برچسب‌ها: پاورپوینت شناخت ترمینال شاهین شهر,تاریخچه ترمینال شاهین شهر,طراحی پایانه مسافربری شاهین شهر,سایت پلان ترمینال شاهین شهر,مقطع عرضی ترمینال شاهین شهر,پلان طبقه همکف ترمینال شاهین شهر,پلان طبقه اول ترمینال شاهین شهر,مشخصات ساختمان ترمینال شاهین شهر,تصویر ماهواره ای ترمینال شاهین شهر,تصاویر ترمینال شاهین شهر ,
:: بازدید از این مطلب : 128
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جواد حسین وش

پاورپوینت آشنایی با حمام علی قلی آقا اصفهانی

 

پاورپوینت آشنایی با حمام علی قلی آقا اصفهانی بهمراه پلان حمام - برش طولی و عرضی و همچنین پرسپکتیو حمام به تعداد 37 اسلاید قابل ویرایش حمام علیقلی آقا نام حمام برگرفته از چیست؟ ویژگیهای این حمام چیست؟ نقوش و گچبری نحوه تقسیم گرما نقاشی های حمام سیستم نوردهی حمام استفاده از حمام جرئیات حمام جریان آب در حمام تاثیر صدای آب در حمام کاربری جدید حمام پلان حمام برش طولی عرضی پرسپکتیو حمام


مشخصات فایل

تعداد صفحات 37
حجم 1879 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی pptx
دسته بندی معماری


توضیحات کامل

پاورپوینت آشنایی با حمام علی قلی آقا اصفهانی

بهمراه پلان حمام - برش طولی و عرضی و همچنین پرسپکتیو حمام

به تعداد 37 اسلاید قابل ویرایش

 

فهرست مطالب:

حمام علیقلی آقا

نام حمام برگرفته از چیست؟

ویژگیهای این حمام چیست؟

نقوش و گچبری

نحوه تقسیم گرما

نقاشی های حمام

سیستم نوردهی حمام

استفاده از حمام

جرئیات حمام

جریان آب در حمام

تاثیر صدای آب در حمام

کاربری جدید حمام

پلان حمام

برش طولی عرضی

پرسپکتیو حمام

 

 

توضیحات بیشتر و دانلود



:: موضوعات مرتبط: فنی و مهندسی , مهندسی معماری , ,
:: برچسب‌ها: , پاورپوینت آشنایی با حمام علی قلی آقا اصفهانی ,پرسپکتیو حمام علی قلی آقا اصفهانی , پلان حمام علی قلی آقا اصفهانی , برش حمام علی قلی آقا اصفهانی , پاورپوینت حمام علی قلی آقا اصفهانی ,پاورپوینت معماری حمام علی قلی آقا اصفهانی, پاورپوینت تحلیل معماری حمام علی قلی آقا ,
:: بازدید از این مطلب : 125
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جواد حسین وش

پاورپوینت معماری حمام فین کاشان (تمامی پلان ها-عکس های کل بنا – تحلیل بنا)

 

 

پاورپوینت معماری حمام فین کاشان (تمامی پلان ها-عکس های کل بنا – تحلیل بنا) به تعداد 55 اسلاید قابل ویرایش مناسب اساتید و دانشجویان رشته های معماری بهمراه تمام مدارک و نقشه های فنی فهرست مطالب پاورپوینت معماری حمام فین کاشان چکیده کلید واژه مقدمه تاریخچه و پیشینه سیر تحول معماری حمام ورودی بینه میاندر گرمخانه خزانه استخریا چاله حوض شاه نشین خن یا تون دودکش و گربه رو نورگیری و تهویه مصالح تزیینات حمام فین نمونه حمام نقششه ها و مدارک فنی


مشخصات فایل

تعداد صفحات 57
حجم 9298 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی pptx
دسته بندی معماری


توضیحات کامل

پاورپوینت معماری حمام فین کاشان (تمامی پلان ها-عکس های کل بنا – تحلیل بنا) به تعداد 55 اسلاید قابل ویرایش

مناسب اساتید و دانشجویان رشته های معماری

بهمراه تمام مدارک و نقشه های فنی

 

فهرست مطالب پاورپوینت معماری حمام فین کاشان

  • چکیده
  • کلید واژه
  • مقدمه
  • تاریخچه و پیشینه
  • سیر تحول معماری حمام
  • ورودی
  • بینه
  • میاندر
  • گرمخانه
  • خزانه
  • استخریا چاله حوض
  • شاه نشین
  • خن یا تون
  • دودکش و گربه رو
  • نورگیری و تهویه
  • مصالح
  • تزیینات
  • حمام فین
  • نمونه حمام
  • نقششه ها و مدارک فنی
 

توضیحات بیشتر و دانلود

 



:: موضوعات مرتبط: فنی و مهندسی , مهندسی معماری , ,
:: برچسب‌ها: پاورپوینت معماری حمام فین کاشان,پاورپوینت حمام فین کاشان,معماری حمام فین کاشان,حمام فین کاشان,دانلود پاورپوینت معماری حمام فین کاشان,پاورپوینت بررسی حمام فین کاشان,پاورپوینت تحلیل حمام فین کاشان,پلان حمام فین کاشان ,
:: بازدید از این مطلب : 141
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جواد حسین وش

دانلود پاورپوینت مجموعه مسکونی تانگو سوئد

دانلود پاورپوینت مجموعه مسکونی تانگو سوئد


مشخصات فایل

تعداد صفحات 13
حجم 1443 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی pptx
دسته بندی معماری


توضیحات کامل

دانلود پاورپوینت مجموعه مسکونی تانگو سوئد جهت رشته معماری در قالب 13 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش


 

معماری (فارسی سره: مهرازی) سبک طراحی و شیوه ساخت و ساز ساختمان‌ها و دیگر سازه‌های فیزیکی که به نیازهای اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی اقوام، نگرش‌ها و جغرافیا است.

معماری، هنر و فن طراحی و ساختن بناها، فضاهای شهری و دیگر فضاهای درونی و بیرونی برای پاسخ هماهنگ به نیازهای کارکردی و زیباشناسانه است. خلق فضاهای با خلوص بصری در معماری از عمده فعالیت‌های معماران است.
باید معماری را از مهندسی سازه و ساخت و ساز متمایز ساخت. گرچه عمده بناها (نظیر خانه‌ها و مکان‌های عمومی) کاملاً در حیطهٔ دانش معماری است، برخی سازه‌ها و بناهای دیگر (مثل یادمان‌ها، پل‌ها، کارخانه‌ها و…) وجود دارند که در مرزی بین معماری و مهندسی یا معماری و هنر قرار می‌گیرند.

 

 

 

توضیحات بیشتر و دانلود

 



:: موضوعات مرتبط: فنی و مهندسی , مهندسی معماری , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پاورپوینت درمورد معماری,دانلود پاورپوینت درباره معماری,دانلود پاورپوینت معماری مدرن ,
:: بازدید از این مطلب : 113
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جواد حسین وش

پاورپوینت بخش های اصلی موزه معماری

دانلود پاورپوینت بخش های اصلی موزه معماری جهت رشته معماری


مشخصات فایل

تعداد صفحات 7
حجم 43 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی pptx
دسته بندی معماری


توضیحات کامل

دانلود پاورپوینت بخش های اصلی موزه معماری جهت رشته معماری در قالب 7 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش


در این پاورپوینت کوتاه ، چند دیاگرام و جدول در مورد بخش های اصلی موزه معماری قرار داده شده است . معماری فرایند و هم چنین محصول فرایند برنامه‌ریزی، طراحی و ساخت ساختمان‌ها و دیگر سازه‌ها می‌باشد. کارهای معماری که به شکل ساختمان بروز می‌کنند، معمولاً به عنوان نمادهای فرهنگی و کارهای هنری شناخته می‌شوند. تمدن‌های باستانی معمولاً توسط بقایای معماری و دستاوردهایشان شناخته می‌شوند.

 

 

توضیحات بیشتر و دانلود

 



:: موضوعات مرتبط: فنی و مهندسی , مهندسی معماری , ,
:: برچسب‌ها: پاورپوینت معماری موزه,پاورپوینت بخش های اصلی موزه,پاورپوینت موزه,پاورپوینت روند طراحی موزه,پاورپوینت ضوابط طراحی موزه ,
:: بازدید از این مطلب : 205
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جواد حسین وش

پاورپوینت درمورد تحلیل معماری میدان نقش جهان اصفهان

آشنایی با معماری اسلامی

 

توضیح کوتاه؛

فایل پاورپوینت معماری میدان نقش جهان اصفهان در 52 اسلاید شکیل، جامع و کاملا متفاوت و با کیفیت آماده شده با فرمت pptx که قابل ویرایش نیز می باشد.

 

مشخصات فایل :

تعداد صفحات فایل:      52 اسلاید

فرمت فایل اصلی:        پاورپوینت (ppt)

فرمت فایل دانلودی:     فشرده (zip-winrar)

حجم در حالت فشرده:  13.4 مگابایت

 

دسته بندی:               پاورپوینت آماده معماری

 

فهرست مطالب پاورپوینت معماری میدان نقش جهان

مقدمه

نام ‌شناسی

جغرافیا و مشخصات

تاریخچه

تاریخچه معاصر

بناهای پیرامون میدان نقش جهان

بررسی مسجد شاه (مسجد امام)

  • موقعیت مسجد امام
  • سازندگان مسجد امام
  • بخش های مختلف مسجد امام
  • چرخش مسجد امام
  • معماری مسجد امام
  • پلان و مقطع طولی مسجد شاه
  • پلان میدان نقش جهان و موقعیت قرارگیری مسجد شاه
  • پرسپکتیو مسجد شاه
  • مقطع گنبد مسجد شاه اصفهان

بررسی مسجد شیخ لطف الله

  • موقعیت و مشخصات مسجد شیخ لطف‌الله
  • جهت بنا نسبت به قبله
  • معماری مسجد شیخ لطف الله

بررسی کاخ عالی قاپو

  • نامگذاری کاخ عالی قاپو
  • موقعیت و مشخصات کاخ عالی قاپو
  • معماری کاخ عالی قاپو

بررسی سردر قیصریه

  • وجه تسمیه سردر قیصریه
  • موقعیت و مشخصات سردر قیصریه
  • معماری سردر قیصریه

ابنیه تخریب شده

کارکرد میدان نقش جهان

گذشته

معاصر

 

منابع

   

توضیحات بیشتر و دانلود

 

 

 

 

 چرا این فایل را انتخاب کنم؟ 

  • کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی
  • تمامی متون داخل فایل تایپ و ویراستاری شده
  • از تصاویر مرتبط در هر اسلاید استفاده شده
  • از چند منبع معتبر جمع آوری و تنظیم شده
  • هر بخش جدا و فهرست بندی شده
  • از فونت های Arial و Tahoma استفاده شده که بصورت پیشفرض در تمامی نسخه های پاورپوینت وجود دارد. این باعث میشه که فونت ها در سیستم شما به هم ریخته نباشد.
  • بروز و فاقد حاشیه و مطالب اضافی می باشد.

 

 

 

 


مطالب مرتبط:

پروژه درس معماری اسلامی

پاورپوینت تحلیل کاخ عالی قاپو

پاورپوینت تحلیل مسجد امام اصفهان

پاورپوینت مسجد شیخ لطف الله اصفهان

پاورپوینت معماری سردر قیصریه اصفهان

منبع خارجی

 


:: موضوعات مرتبط: فنی و مهندسی , مهندسی معماری , ,
:: برچسب‌ها: پاورپوینت میدان نقش جهان اصفهان,پاورپوینت معماری میدان نقش جهان,دانلود پاورپوینت میدان نقش جهان,دانلود رایگان پاورپوینت میدان نقش جهان اصفهان,پاورپوینت در مورد میدان نقش جهان,پاورپوینت تحلیل فضای شهری میدان نقش جهان اصفهان,پاورپوینت تحلیل میدان نقش جهان اصفهان,پاورپوینت درباره میدان نقش جهان,دانلود رایگان پاورپوینت میدان نقش جهان ,
:: بازدید از این مطلب : 133
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جواد حسین وش

پاورپوینت تحلیل معماری سردر و بازار قیصریه اصفهان

 

توضیح کوتاه؛

فایل پاورپوینت بازار قیصریه اصفهان و معماری سردر قیصریه در 27 اسلاید شکیل، جامع و کاملا متفاوت و با کیفیت آماده شده با فرمت pptx که قابل ویرایش نیز می باشد.

 

مشخصات فایل :

تعداد صفحات فایل:      27 اسلاید

فرمت فایل اصلی:        پاورپوینت (ppt)

فرمت فایل دانلودی:     فشرده (zip-winrar)

حجم در حالت فشرده:  7.09 مگابایت

 

دسته بندی:               پاورپوینت آماده معماری

 

فهرست مطالب پاورپوینت بازار قیصریه اصفهان

تاریخچه بازار و سردر قیصریه

مقدمه

قسمت های اصلی مجموعه قیصریه

موقعیت سردر و بازار قیصریه

وجه تسمیه

معماری سردر قیصریه

معماری بازار قیصریه

خلاصه

 

منابع

  

توضیحات بیشتر و دانلود

 

 

 

 

 چرا این فایل را انتخاب کنم؟ 

  • کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی
  • تمامی متون داخل فایل تایپ و ویراستاری شده
  • از تصاویر مرتبط در هر اسلاید استفاده شده
  • از چند منبع معتبر جمع آوری و تنظیم شده
  • هر بخش جدا و فهرست بندی شده
  • از فونت های Arial و Tahoma استفاده شده که بصورت پیشفرض در تمامی نسخه های پاورپوینت وجود دارد. این باعث میشه که فونت ها در سیستم شما به هم ریخته نباشد.
  • بروز و فاقد حاشیه و مطالب اضافی می باشد.

 

  

 


مطالب مرتبط:

پروژه درس معماری اسلامی

پاورپوینت تحلیل کاخ عالی قاپو

پاورپوینت تحلیل مسجد امام اصفهان

پاورپوینت مسجد شیخ لطف الله اصفهان

منبع خارجی



:: موضوعات مرتبط: فنی و مهندسی , مهندسی معماری , ,
:: برچسب‌ها: پاورپوینت بازار قیصریه اصفهان,سردر بازار قیصریه میدان نقش جهان اصفهان,سردر بازار قیصریه میدان نقش جهان,معماری سردر قیصریه اصفهان,مرمت سردر قیصریه اصفهان,سردر قیصریه اصفهان,سردر بازار قیصریه اصفهان,سردر قیصریه نقش جهان ,
:: بازدید از این مطلب : 134
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جواد حسین وش

پاورپوینت تحلیل معماری مسجد شیخ لطف الله اصفهان

 

توضیح کوتاه؛

فایل پاورپوینت مسجد شیخ لطف الله اصفهان در 32 اسلاید با ظاهری زیبا، جامع و کاملا متفاوت و با کیفیت آماده شده با فرمت pptx که قابل ویرایش نیز می باشد.

فایلی کامل و بروز و به دور از حاشیه و مطالب اضافی

 

مشخصات فایل :

تعداد صفحات فایل:      32 اسلاید

فرمت فایل اصلی:        پاورپوینت (ppt)

فرمت فایل دانلودی:     فشرده (zip-winrar)

حجم در حالت فشرده:  7.16 مگابایت

 

دسته بندی:               پاورپوینت آماده معماری

 

فهرست مطالب پاورپوینت مسجد شیخ لطف الله اصفهان

تاریخچه مسجد شیخ لطف الله

وجه تسمیه مسجد

مقدمه

موقعیت جغرافیایی

ساختار مسجد شیخ لطف الله

ویژگی های معماری مسجد شیخ لطف الله

سردر و کتیبه مسجد شیخ لطف الله

جهت بنا نسبت به قبله

محراب مسجد

گنبد مسجد

استفاده از کاشی معرق در تزیینات

طرح طاووس در گنبد

دیدگاه‌ها

پیوست ها

ثبت ملی

 

منابع

  

توضیحات بیشتر و دانلود

 

 

 

 

 چرا این فایل را انتخاب کنم؟ 

  • کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی
  • تمامی متون داخل فایل تایپ و ویراستاری شده
  • از تصاویر مرتبط در هر اسلاید استفاده شده
  • از چند منبع معتبر جمع آوری و تنظیم شده
  • هر بخش جدا و فهرست بندی شده
  • از فونت های Arial و Tahoma استفاده شده که بصورت پیشفرض در تمامی نسخه های پاورپوینت وجود دارد. این باعث میشه که فونت ها در سیستم شما به هم ریخته نباشد.
  • بروز و فاقد حاشیه و مطالب اضافی می باشد.

 

  

 


مطالب مرتبط:

پروژه درس معماری اسلامی

پاورپوینت معماری مجموعه پاسارگاد

پاورپوینت تحلیل کاخ عالی قاپو

پاورپوینت تحلیل مسجد امام اصفهان

منبع خارجی



:: موضوعات مرتبط: فنی و مهندسی , مهندسی معماری , ,
:: برچسب‌ها: پاورپوینت مسجد شیخ لطف الله اصفهان,دانلود پاورپوینت مسجد شیخ لطف الله,پاورپوینت برای مسجد شیخ لطف الله,دانلود رایگان پاورپوینت مسجد شیخ لطف الله,مسجد شیخ لطف الله پاورپوینت,پاورپوینت مسجد شیخ لطف الله,پلان مسجد شیخ لطف الله اصفهان,تحلیل معماری مسجد شیخ لطف الله ,
:: بازدید از این مطلب : 116
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جواد حسین وش

پاورپوینت تحلیل مسجد امام اصفهان یا همان مسجد شاه قدیم اصفهان

 

توضیح کوتاه؛

فایل پاورپوینت تحلیل مسجد امام اصفهان (مسجد شاه اصفهان) در 40 اسلاید با ظاهری زیبا، جامع و کاملا متفاوت و با کیفیت آماده شده با فرمت pptx که قابل ویرایش نیز می باشد.

 

مشخصات فایل :

تعداد صفحات فایل:      40 اسلاید

فرمت فایل اصلی:        پاورپوینت (ppt)

فرمت فایل دانلودی:     فشرده (zip-winrar)

حجم در حالت فشرده:  7.33 مگابایت

 

دسته بندی:               پاورپوینت آماده معماری

 

فهرست مطالب پاورپوینت تحلیل مسجد امام اصفهان

مقدمه

موقعیت جغرافیایی

تاریخچه مسجد

شروع ساخت مسجد

سازندگان بنا

بخش های مختلف مسجد امام اصفهان

کتیبه‌های مسجد

ایوان‌های مسجد

گنبد مسجد

چرخش و جهت گیری مسجد

نمای بیرونی مسجد

تزیینات بنا

ویژگی‌های معماری

سنگاب‌ها

وقایع تاریخی مسجد امام اصفهان:

مرمت‌ و نگهداری

پلان و مقطع طولی مسجد شاه

پلان میدان نقش جهان و موقعیت قرارگیری مسجد شاه

پرسپکتیو مسجد شاه

مقطع گنبد مسجد شاه اصفهان

 

منابع

  

توضیحات بیشتر و دانلود

 

 

 

 

 چرا این فایل را انتخاب کنم؟ 

  • کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی
  • تمامی متون داخل فایل تایپ و ویراستاری شده
  • از تصاویر مرتبط در هر اسلاید استفاده شده
  • از چند منبع معتبر جمع آوری و تنظیم شده
  • هر بخش جدا و فهرست بندی شده
  • از فونت های Arial و Tahoma استفاده شده که بصورت پیشفرض در تمامی نسخه های پاورپوینت وجود دارد. این باعث میشه که فونت ها در سیستم شما به هم ریخته نباشد.
  • بروز و فاقد حاشیه و مطالب اضافی می باشد.

 

 


مطالب مرتبط:

پروژه درس معماری اسلامی

پاورپوینت معماری تخت جمشید

پاورپوینت طاق کسری

پاورپوینت گنبد قابوس

پاورپوینت معماری مجموعه پاسارگاد

پاورپوینت تحلیل کاخ عالی قاپو

منبع خارجی

 


:: موضوعات مرتبط: فنی و مهندسی , مهندسی معماری , ,
:: برچسب‌ها: پاورپوینت مسجد شاه اصفهان,پاورپوینت مسجد امام اصفهان,دانلود پاورپوینت مسجد امام اصفهان,پاورپوینت تحلیل مسجد امام اصفهان,دانلود رایگان پاورپوینت مسجد امام اصفهان ,
:: بازدید از این مطلب : 136
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جواد حسین وش

پاورپوینت تحلیل کاخ عالی قاپو اصفهان

 

توضیح کوتاه؛

فایل پاورپوینت تحلیل کاخ عالی قاپو اصفهان در 26 اسلاید با ظاهری زیبا، جامع و کاملا متفاوت و با کیفیت آماده شده با فرمت pptx که قابل ویرایش نیز می باشد.

 

مشخصات فایل :

تعداد صفحات فایل:      26 اسلاید

فرمت فایل اصلی:        پاورپوینت (ppt)

فرمت فایل دانلودی:     فشرده (zip-winrar)

حجم در حالت فشرده:  4.68 مگابایت

 

دسته بندی:               پاورپوینت آماده معماری

 

فهرست مطالب پاورپوینت تحلیل کاخ عالی قاپو

 مقدمه

 نامگذاری

 تاریخچه

 مراحل ساخت بنا

 استاد کاران و معماران بنا

 آستانه ورودی

 طبقات ششگانه

 تزئینات

 پله‌ها

 تالار موسیقی

 وجه تمایز عمارت عالی قاپو

 پیوست ها

 جمع‌بندی

 منابع

   

توضیحات بیشتر و دانلود

 

 

  

 چرا این فایل را انتخاب کنم؟ 

  • کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی
  • تمامی متون داخل فایل تایپ و ویراستاری شده
  • از تصاویر مرتبط در هر اسلاید استفاده شده
  • از چند منبع معتبر جمع آوری و تنظیم شده
  • هر بخش جدا و فهرست بندی شده
  • از فونت های Arial و Tahoma استفاده شده که بصورت پیشفرض در تمامی نسخه های پاورپوینت وجود دارد. این باعث میشه که فونت ها در سیستم شما به هم ریخته نباشد.
  • بروز و فاقد حاشیه و مطالب اضافی می باشد.

 

 


مطالب مرتبط:

پروژه درس معماری اسلامی

پاورپوینت معماری تخت جمشید

پاورپوینت طاق کسری

پاورپوینت گنبد قابوس

پاورپوینت معماری مجموعه پاسارگاد

منبع خارجی



:: موضوعات مرتبط: فنی و مهندسی , مهندسی معماری , ,
:: برچسب‌ها: پاورپوینت کاخ عالی قاپو اصفهان,پاورپوینت تحلیل کاخ عالی قاپو,دانلود رایگان پاورپوینت کاخ عالی قاپو,,دانلود پاورپوینت کاخ عالی قاپو,پاورپوینت در مورد کاخ عالی قاپو ,
:: بازدید از این مطلب : 119
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جواد حسین وش

پاورپوینت تحلیل معماری مجموعه پاسارگاد

 

توضیح کوتاه؛

فایل پاورپوینت بررسی معماری مجموعه پاسارگاد در 76 اسلاید با ظاهری زیبا، جامع و کاملا متفاوت و با کیفیت آماده شده با فرمت pptx که قابل ویرایش نیز می باشد.

 

مشخصات فایل :

تعداد صفحات فایل:      76 اسلاید

فرمت فایل اصلی:        پاورپوینت (ppt)

فرمت فایل دانلودی:     فشرده (zip-winrar)

حجم در حالت فشرده:  7.45 مگابایت

دسته بندی:               پاورپوینت آماده معماری

 

 نکته مهم: 
تمامی فونت های استفاده شده Arial و Tahoma می باشد که بصورت پیشفرض در تمام پاورپوینت ها وجود دارد.
این باعث می شود که فونت ها در سیستم شما به هم ریخته نباشد.

کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی

 

تمامی متون داخل فایل تایپ و ویراستاری شده می باشد

 

فهرست مطالب پاورپوینت معماری مجموعه پاسارگاد

 مقدمه

 نامگذاری

 موقعیت

 پاسارگاد از نظر آب و هوایی

 بنیانگذار

 پیشینه

 ویژگی ها

 مواد و مصالح به کار رفته

 آثار مجموعه پاسارگاد

    آرامگاه کوروش

    آرامگاه کمبوجیه

    مسجد پاسارگاد

    استحکامات دفاعی تل تخت

    سنگ‌نگاره انسان بالدار

    پل

    آب‌نماهای باغ شاهی

    کاخ بارعام

    کاخ دروازه

    محوطه مقدس

    تنگ بلاغی

    کاروانسرای مظفری

 ثبت جهانی

 منابع

   

توضیحات بیشتر و دانلود

 

 

  

 

 

 


مطالب مرتبط:

پروژه درس معماری اسلامی

پاورپوینت معماری تخت جمشید

پاورپوینت طاق کسری

پاورپوینت گنبد قابوس

پاورپوینت تحلیل کاخ عالی قاپو

منبع خارجی



:: موضوعات مرتبط: فنی و مهندسی , مهندسی معماری , ,
:: برچسب‌ها: معماری مجموعه پاسارگاد,معمار پاسارگاد,معماری باغ پاسارگاد,نوع معماری پاسارگاد,سبک معماری پاسارگاد,معماری کوروش پاسارگاد,معماری پاسارگاد شیراز ,
:: بازدید از این مطلب : 158
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جواد حسین وش

پاورپوینت گنبد قابوس یا برج آجری گنبد کاووس – معماری اسلامی

 

توضیح کوتاه؛

فایل پاورپوینت گنبد قابوس یا برج آجری گنبد کاووس در 39 اسلاید با ظاهری زیبا، جامع و کاملا متفاوت و با کیفیت آماده شده با فرمت pptx که قابل ویرایش نیز می باشد.

 

مشخصات فایل :

تعداد صفحات فایل:      39 اسلاید

فرمت فایل اصلی:        پاورپوینت (ppt)

فرمت فایل دانلودی:     فشرده (zip-winrar)

حجم در حالت فشرده:  6.69 مگابایت

دسته بندی:               پاورپوینت آماده معماری

 

 نکته مهم: 
تمامی فونت های استفاده شده Arial و Tahoma می باشد که بصورت پیشفرض در تمام پاورپوینت ها وجود دارد.
این باعث می شود که فونت ها در سیستم شما به هم ریخته نباشد، قابل ویرایش هم که می باشد 

کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی

 

تمامی متون داخل فایل تایپ و ویراستاری شده می باشد

 

فهرست مطالب پاورپوینت گنبد قابوس

 آشنایی با سبک های معماری

 مقدمه

 موقعیت مکانی

 تاریخچه

 آشنایی با برج قابوس

 شیوه معماری

 اقلیم و آب و هوا

 رطوبت نسبی هوا

 معماری برج گنبد قابوس

 پی یا پای ‌بست بنا

 بدنه گنبد

 گنبد مخروطی

 اندازه و مقیاس

 نوع آجر

 هدف از ساخت بنا

 پلان

 برش A – A

 نمای ورودی

 نظریه ها در موردگنبد قابوس

 متن و ترجمه كتيبه كوفي دهگانه

 تصاویر متن کتیبه‌ها

 آسیب های گنبد قابوس در طی سالیان دور

 مرمرت های صورت گرفته

 ثبت در میراث جهانی

 منابع

   

توضیحات بیشتر و دانلود

 

 

  

 

 

 


سایر پروژه درس معماری اسلامی

پاورپوینت معماری تخت جمشید

پاورپوینت طاق کسری

معماری مجموعه پاسارگاد

منبع خارجی



:: موضوعات مرتبط: فنی و مهندسی , مهندسی معماری , ,
:: برچسب‌ها: پاورپوینت گنبد قابوس , پاورپوینت مرمت گنبد قابوس , دانلود رایگان پاورپوینت گنبد قابوس , دانلود رایگان پاورپوینت برج قابوس , معماری برج گنبد قابوس , پروژه گنبد قابوس , تحقیق درباره برج قابوس گنبد کاووس ,
:: بازدید از این مطلب : 111
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جواد حسین وش

پاورپوینت تحلیل معماری طاق کسری یا ایوان مداین + ویدیو

 

توضیح کوتاه؛

فایل پاورپوینت طاق کسری یا معماری ایوان مداین + ویدیو در 29 اسلاید با ظاهری زیبا، جامع و کاملا متفاوت آماده شده با فرمت pptx که قابل ویرایش نیز می باشد.

 

مشخصات فایل :

تعداد صفحات فایل:      29 اسلاید

فرمت فایل اصلی:        پاورپوینت (ppt)

فرمت فایل دانلودی:     فشرده (zip-winrar)

حجم در حالت فشرده:  8.84 مگابایت

دسته بندی:               پاورپوینت آماده معماری

 

 نکته مهم: 
تمامی فونت های استفاده شده Arial و Tahoma می باشد که بصورت پیشفرض در تمام پاورپوینت ها وجود دارد.
این باعث می شود که فونت ها در سیستم شما به هم ریخته نباشد، قابل ویرایش هم که می باشد 

کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی

 

تمامی متون داخل فایل تایپ و ویراستاری شده می باشد

 

فهرست مطالب پاورپوینت طاق کسری

مقدمه

 طاق کسری

 موقعیت مکانی

 تاریخ احداث

 موقعیت تاریخی بنا

 مهمترین قسمت کاخ

 مقیاس

 ویژگی های معماری

 قدیمی‌ترین تصویر عکاسی شده

 ویدیو کلیپ 2 دقیقه و 41 ثانیه

  

توضیحات بیشتر و دانلود

 

 

 

 

 


سایر پروژه درس معماری اسلامی

پاورپوینت معماری تخت جمشید

پاورپوینت گنبد قابوس

معماری مجموعه پاسارگاد

 



:: موضوعات مرتبط: فنی و مهندسی , مهندسی معماری , ,
:: برچسب‌ها: پاورپوینت طاق کسری,پاورپوینت ایوان مداین,پاورپوینت ایوان مدائن,دانلود رایگان پاورپوینت طاق کسری,سبک معماری طاق کسری,معماری ایوان مدائن,معمار ایوان مدائن ,
:: بازدید از این مطلب : 119
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جواد حسین وش

پاورپوینت تحلیل و بررسی معماری تخت جمشید

 

توضیح کوتاه؛

فایل پاورپوینت معماری تخت جمشید در 42 اسلاید با ظاهری زیبا، جامع و کاملا متفاوت آماده شده با فرمت pptx که قابل ویرایش نیز می باشد.

 

مشخصات فایل :

تعداد صفحات فایل:      42 اسلاید

فرمت فایل اصلی:        پاورپوینت (ppt)

فرمت فایل دانلودی:     فشرده (zip-winrar)

حجم در حالت فشرده:  6.17 مگابایت

دسته بندی:               پاورپوینت آماده معماری

 

 نکته مهم: 
تمامی فونت های استفاده شده Arial و Tahoma می باشد که بصورت پیشفرض در تمام پاورپوینت ها وجود دارد.
این باعث می شود که فونت ها در سیستم شما به هم ریخته نباشد، قابل ویرایش هم که می باشد

کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی

 

تمامی متون داخل فایل تایپ و ویراستاری شده می باشد

 

فهرست مطالب پاورپوینت معماری تخت جمشید

مقدمه

 بنیانگذار تخت جمشید

 تاریخچه نام گذاری

 سازه و موقعیت مکانی تخت جمشید

 ابعاد تخت جمشید

 سنگ بنای نخستین

 آرایش نقوش

 مقیاس‌ها و اعداد در تخت جمشید

 پژوهش های باستان شناسی

 پلکان ‌های کاخ آپادانا

 کاخ ‌ها و ساختمان ‌ها

 کاخ آپادانا

 کاخ تچر

 کاخ هَدیش

 کاخ ملکه

 کاخ صدستون

 کاخ شورا

 آرامگاه‌های شاهنشاهان

 ساختمان خزانه شاهنشاهی

 

…  

توضیحات بیشتر و دانلود

 

 

  

 


سایر پروژه درس معماری اسلامی

پاورپوینت طاق کسری

پاورپوینت گنبد قابوس

معماری مجموعه پاسارگاد



:: موضوعات مرتبط: فنی و مهندسی , مهندسی معماری , ,
:: برچسب‌ها: پاورپوینت معماری تخت جمشید,پاورپوینت آماده تخت جمشید,پاورپوینت تحلیل تخت جمشید,اسلاید پاورپوینت تخت جمشید,دانلود پاورپوینت درباره تخت جمشید,دانلود پاورپوینت مرمت تخت جمشید ,
:: بازدید از این مطلب : 146
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جواد حسین وش

دانلود پاورپوینت افزودنی های بتن

 

توضیح کوتاه؛

فایل پاورپوینت افزودنی های بتن در 21 اسلاید با ظاهری زیبا، جامع و کاملا متفاوت آماده شده با فرمت pptx که قابل ویرایش نیز می باشد.

 

مشخصات فایل :

تعداد صفحات فایل:      21 اسلاید

فرمت فایل اصلی:        پاورپوینت (ppt)

فرمت فایل دانلودی:     فشرده (zip-winrar)

حجم در حالت فشرده:  1.14 مگابایت

دسته بندی:               پاورپوینت آماده عمران

 

 نکته مهم: 
تمامی فونت های استفاده شده Arial و Tahoma می باشد که بصورت پیشفرض در تمام پاورپوینت ها وجود دارد.
این باعث می شود که فونت ها در سیستم شما به هم ریخته نباشد، قابل ویرایش هم که می باشد

کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی

 

تمامی متون داخل فایل تایپ و ویراستاری شده می باشد

 

فهرست مطالب پاورپوینت افزودنی های بتن

 تعریف افزودنی

 دلایل استفاده از افزودنی ها

 افزودنی های حباب زا

 افزودنی های کاهنده آب

 تاثیر بر اسلامپ

 تاثیر بر مقاومت

 تاثیر بر آب اندازی بتن

 

 

توضیحات بیشتر و دانلود

 

 

 

 

 


فایلهای مرتبط:

پاورپوینت اثر زلزله بر پل های بتنی

پاورپوینت موج شکن

پاورپوینت آماده بتن سبک

 



:: موضوعات مرتبط: فنی و مهندسی , مهندسی عمران , ,
:: برچسب‌ها: پاورپوینت افزودنی های بتن,پاورپوینت مواد افزودنی بتن,دانلود پاورپوینت افزودنی های بتن,دانلود رایگان پاورپوینت افزودنی های بتن,تحقیق افزودنی های بتن,تحقیق در مورد مواد افزودنی بتن,مقاله افزودنی های بتن ,
:: بازدید از این مطلب : 163
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جواد حسین وش

پاورپوینت آماده بتن سبک و بررسی انواع بتن سبک

 

توضیح کوتاه؛

فایل پاورپوینت آماده بتن سبک و بررسی انواع بتن سبک در 53 اسلاید با ظاهری زیبا، جامع و کاملا متفاوت آماده شده با فرمت pptx که قابل ویرایش نیز می باشد.

 

مشخصات فایل :

تعداد صفحات فایل:      53 اسلاید

فرمت فایل اصلی:        پاورپوینت (ppt)

فرمت فایل دانلودی:     فشرده (zip-winrar)

حجم در حالت فشرده:  2.48 مگابایت

دسته بندی:               پاورپوینت آماده عمران

 

 نکته مهم: 
تمامی فونت های استفاده شده Arial و Tahoma می باشد که بصورت پیشفرض در تمام پاورپوینت ها وجود دارد.
این باعث می شود که فونت ها در سیستم شما به هم ریخته نباشد، قابل ویرایش هم که می باشد

کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی

 

تمامی متون داخل فایل تایپ و ویراستاری شده می باشد

 

فهرست مطالب پاورپوینت آماده بتن سبک

 

مقدمه

 بتن سبک چیست؟

 چند نمونه

 ویژگیهای بلوک بتن سبک

 مزایای اجرایی بتن سبک

 مزایای اقتصادی بتن سبک

 سبک بودن

 عایق گرما (مقاوم در برابر آتش)

 حافظ انرژی

 عایق صدا

 قابلیت برش

 عایق رطوبت

 حمل و نقل آسان و ارزان

 اجزای سازنده

    1- كفافرين

    2- سيمان تیپ 2

    3- ماسه

    4- آب

    5- افزودنی ها

 انواع بتن سبک:

    بتن سبک سبکدانه و انواع آن:

        بتن سبک ليكا

        بتن سبک پرلیتی

    بتن سبک متخلخل یا سلولی و انواع آن:

        بتن سبک گازی:

انواع بتن گازی

اتوکلاو چیست؟

        بتن سبک کفی:

مواد خام مورد نیاز برای تولید بتن سبک کفی

عمل آوری فوم بتن

میزان آب به سیمان

كاربرد بتن سبک کفی در ساختمان

 

كاربرد هاي ديگر بتن سبک کفی عبارتند از

 

 

  

توضیحات بیشتر و دانلود

 

 

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: فنی و مهندسی , مهندسی عمران , ,
:: برچسب‌ها: پاورپوینت بتن سبک گازی,دانلود پاورپوینت بتن سبک,پاورپوینت انواع بتن سبک,پاورپوینت آماده بتن سبک,دانلود رایگان پاورپوینت بتن سبک,پاورپوینت در مورد بتن سبک ,
:: بازدید از این مطلب : 158
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جواد حسین وش

پاورپوینت موج شکن چیست – مراحل ساخت موج شکن

 

توضیح کوتاه؛

فایل پاورپوینت موج شکن چیست – مراحل ساخت موج شکن در 69 اسلاید با ظاهری زیبا، جامع و کاملا متفاوت آماده شده با فرمت pptx که قابل ویرایش نیز می باشد.

 

مشخصات فایل :

تعداد صفحات فایل:      69 اسلاید

فرمت فایل اصلی:        پاورپوینت (ppt)

فرمت فایل دانلودی:     فشرده (zip-winrar)

حجم در حالت فشرده:  4.43 مگابایت

دسته بندی:               پاورپوینت آماده عمران

 

 نکته مهم: 
تمامی فونت های استفاده شده Arial و Tahoma می باشد که بصورت پیشفرض در تمام پاورپوینت ها وجود دارد.
این باعث می شود که فونت ها در سیستم شما به هم ریخته نباشد، قابل ویرایش هم که می باشد 

کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی

 

تمامی متون داخل فایل تایپ و ویراستاری شده می باشد

 

 

فهرست مطالب پاورپوینت موج شکن

تجربيات اجرايي احداث موجشكن سنگي در آب عميق

1- مقدمه

2- طرف پروژه

3- روش‌هاي ساخت و عمليات اجرايي

4- نتيجه‌گيري و پيشنهادات

 سازه‌هاي حفاظتي دريا – موج شكن‌ها

مقدمه

موج شكن‌هاي قائم

موج شكنهاي شيرواني دار

 منابع:

 

 

  

توضیحات بیشتر و دانلود

 

 



:: موضوعات مرتبط: فنی و مهندسی , مهندسی عمران , ,
:: برچسب‌ها: پاورپوینت موج شکن,مقاله موج شکن,تحقیق در مورد موج شکن,مراحل ساخت موج شکن,موج شکن چیست,نحوه اجرای موج شکن,موج شکن طبیعی چیست ,
:: بازدید از این مطلب : 155
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جواد حسین وش

دانلود پاورپوینت تصفیه فاضلاب صنعتی + ppt

 

توضیح کوتاه؛

فایل پاورپوینت تصفیه فاضلاب صنعتی + ppt در 57 اسلاید با ظاهری زیبا، جامع و کاملا متفاوت آماده شده با فرمت pptx که قابل ویرایش نیز می باشد.

 

مشخصات فایل :

تعداد صفحات فایل:      57 اسلاید

فرمت فایل اصلی:        پاورپوینت (ppt)

فرمت فایل دانلودی:     فشرده (zip-winrar)

حجم در حالت فشرده:  2.81 مگابایت

دسته بندی:               پاورپوینت آماده مهندسی آب

 

 نکته مهم: 
تمامی فونت های استفاده شده Arial و Tahoma می باشد که بصورت پیشفرض در تمام پاورپوینت ها وجود دارد.
این باعث می شود که فونت ها در سیستم شما به هم ریخته نباشد، قابل ویرایش هم که می باشد 

کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی

 

تمامی متون داخل فایل تایپ و ویراستاری شده می باشد

 

 

فهرست مطالب پاورپوینت تصفیه فاضلاب صنعتی

تعريف فاضلاب

 ترکيب فاضلاب

 اهدف تصفيه فاضلاب

 انواع فاضلاب

 فاضلاب خانگی

 ويژگيهاي خاص فاضلابهاي صنعتي

 ضايعات و آلودگيهاي فاضلابهاي صنعتي

 مشخصه های کیفی فاضلاب

 مهمترین روشهای تعیین درجه آلودگی فاضلاب

 چند نمونه از دستگاه TOC متر

 رده بندی آبها

 انواع روشهاي تصفيه فاضلاب

 تصفيه فيزيكي

 مهمترین اعمالی که در تصفیه فیزیکی استفاده می شوند

 ته نشین کردن مواد معلق

 نمایی از یک حوضچه ته نشینی

 انواع هوادهی

 انواع روشهاي تصفيه بيولوژيكي

 تصفیه هوازی فاضلاب

 سیستم لجن فعال

 مراحل تصفیه فاضلاب در یک تصفیه خانه لجن فعال

 مراحل تصفیه فاضلاب در یک تصفیه خانه صافی چکنده

 انواع سیستم های بی هوازی

 امتیازات روش بی هوازی

 در تصفیه فاضلاب مواد شیمیایی برای مقاصد زیر بکار میروند

 روشهای تصفیه شیمیایی

 مکانیسم انعقاد سازی

 مفهوم پتانسیل زتا بر گرفته از تئوری نفوذ لایه دو گانه

 دستگاه اندازه گیری پتانسیل زتا

 چهار مکانیسم در عمل انعقاد

 واکنشهای کاتیونهای آلومینیوم با آب

 تشکیل پلها واتصالات درون ذره ای با پلیمرها

 مواد منعقد کننده معدنی

 کمک منعقد کننده ها

 دستگاه اندازه گیری جار تست

 RIDDICK

 عوامل مزاحم روی عمل انعقاد

 واحد بستر- لجن

 نتیجه گیری

 

 

  

توضیحات بیشتر و دانلود

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: فنی و مهندسی , مهندسی آب , ,
:: برچسب‌ها: پاورپوینت تصفیه فاضلاب صنعتی,تصفیه فاضلاب صنعتی + ppt,دانلود پاورپوینت تصفیه فاضلاب,پاورپوینت تصفیه آب و فاضلاب,پاورپوینت نانو در تصفیه فاضلاب,پاورپوینت تصفیه خانه آب,پاورپوینت درباره تصفیه آب و فاضلاب ,
:: بازدید از این مطلب : 142
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 21 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جواد حسین وش

دانلود پاورپوینت متابولیسم – درس 6 ، مقدمه ای بر بیوشیمی

 

توضیح کوتاه؛

فایل پاورپوینت متابولیسم – درس 6 ، مقدمه ای بر بیوشیمی در 56 اسلاید با ظاهری زیبا، جامع و کاملا متفاوت آماده شده با فرمت pptx که قابل ویرایش نیز می باشد.

 

مشخصات فایل :

تعداد صفحات فایل:      56 اسلاید

فرمت فایل اصلی:        پاورپوینت (ppt)

فرمت فایل دانلودی:     فشرده (zip-winrar)

حجم در حالت فشرده:  3.17 مگابایت

دسته بندی:               پاورپوینت آماده مهندسی شیمی

 

 نکته مهم: 
تمامی فونت های استفاده شده Arial و Tahoma می باشد که بصورت پیشفرض در تمام پاورپوینت ها وجود دارد.
این باعث می شود که فونت ها در سیستم شما به هم ریخته نباشد، قابل ویرایش هم که می باشد

کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی

 

تمامی متون داخل فایل تایپ و ویراستاری شده می باشد

 

فهرست مطالب پاورپوینت متابولیسم

اهداف متابوليسم

 گردش دي‌اكسيد كربن و اكسيژن

 گردش ازت در زيست كره

 تعريف متابوليسم

 تعريف كاتابولسيم

 تعريف آنابوليسم

 رابطه انرژي بين مسيرهاي كاتابوليكي و آنابوليكي

 فرمهای مسيرهای متابوليكی

 سه نوع مسير متابوليكي غيرخطي

 روشهاي تنظيم متابوليسم

 انواع واكنشها در متابوليسم

 نقش اساسي ATP در متابوليسم

 هيدروليز ATP در دو مرحله صورت مي‌گيرد

 انتقال الكترون در واكنشهاي اكسيداسيون – احياء

 منابع الكترون براي سلولهاي زنده

 انتقال الكترون در متابوليسم

 چطور جريان الكترون ايجاد كار مي‌كند

 ايجاد كار توسط جريان الكترون در سلولهاي زنده

 اصول واكنشهاي اكسيداسيون – احياء

 حالت اكسيداسيون تركيبات مختلف كربني

 4 حالت انتقال الكترون از يك ماده به ماده ديگر در سلولهاي زنده

 Reduction Potentials

 Determination of E°

 Universal Electron Carriers-NAD and NADP

 Universal Electron Carriers-FAD and FMN

 كاتابوليسم

 مسيرهاي مهم مصرف گلوكز

 مرحله اول گليكوليز

 مرحله دوم گليكوليز

 Feeder Pathways for Glycolysis

 Respiration

 Biosynthesis

 

 

  

توضیحات بیشتر و دانلود

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: فنی و مهندسی , مهندسی شیمی , ,
:: برچسب‌ها: پاورپوینت متابولیسم,پاورپوینت متابولیسم کربوهیدرات,پاورپوینت متابولیسم چربیها,پاورپوینت متابولیسم پروتئین,پاورپوینت متابولیسم لیپیدها,مقاله بیوشیمی متابولیسم,مقاله درباره متابولیسم ,
:: بازدید از این مطلب : 139
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 21 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جواد حسین وش

دانلود فایل پاورپوینت تحقیق درباره مانومتر و لوله بردن

 

توضیح کوتاه؛

فایل پاورپوینت تحقیق درباره مانومتر و لوله بردن در 30 اسلاید با ظاهری زیبا، جامع و کاملا متفاوت آماده شده با فرمت pptx که قابل ویرایش نیز می باشد.

 

کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی

تمامی متون داخل فایل تایپ و ویراستاری شده می باشد

 نکته مهم: 
تمامی فونت های استفاده شده Arial و Tahoma می باشد که بصورت پیشفرض در تمام پاورپوینت ها وجود دارد.
این باعث می شود که فونت ها در سیستم شما به هم ریخته نباشد، قابل ویرایش هم که می باشد 

 

مشخصات فایل :

تعداد صفحات فایل:      30 اسلاید

فرمت فایل اصلی:        پاورپوینت (ppt)

فرمت فایل دانلودی:     فشرده (zip-winrar)

حجم در حالت فشرده:  1.96 مگابایت

 

دسته بندی:               پاورپوینت آماده مهندسی شیمی

 

فهرست مطالب تحقیق درباره مانومتر

سرفصل ها

 تاریخچه

 هدف از اندازه گیری فشار

 انواع فشار

 مانومتر

 ساده ترین شکل مانومتر

 انواع مانومترها

 u شکل

مانومتر مخزن دار

 مانومتر با لوله مورب

 مانومتر با دنبال کننده مغناطیسی

 مانومتر موازنه حلقه

 معایب مانومتر

 لوله بوردن

 انواع لوله بوردون

    معمولی

    حلزونی

    مارپیچی

 مزایای لوله بوردون

 معایب لوله بوردون

 منابع

 

 

  

توضیحات بیشتر و دانلود

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: فنی و مهندسی , مهندسی شیمی , ,
:: برچسب‌ها: تحقیق درباره مانومتر,تحقیق در مورد مانومتر,مانومتری چیست,manometer چیست,مانومتر اکسیژن چیست,کار مانومتر چیست ,
:: بازدید از این مطلب : 157
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 21 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جواد حسین وش

پاورپوینت در مورد کره ماه – اطلاعات کامل درباره سیاره ماه

 

توضیح کوتاه؛

فایل پاورپوینت در مورد کره ماه – اطلاعات کامل درباره سیاره ماه در 39 اسلاید با ظاهری زیبا، جامع و کاملا متفاوت آماده شده که قابل ویرایش نیز می باشد. این فایل با فرمت pptx بوده و به محققین و دانشجویان رشته های هوا فضا پیشنهاد می شود.

 

کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی

تمامی متون داخل فایل تایپ و ویراستاری شده می باشد

برای هر اسلاید تصویر مطابق با متن انتخاب شده است

 نکته مهم: 
تمامی فونت های استفاده شده Arial و Tahoma می باشد که بصورت پیشفرض در تمام پاورپوینت ها وجود دارد.
این باعث می شود که فونت ها در سیستم شما به هم ریخته نباشد، قابل ویرایش هم که می باشد 

 

مشخصات فایل :

تعداد صفحات فایل:      39 اسلاید

فرمت فایل اصلی:        پاورپوینت (ppt)

فرمت فایل دانلودی:     فشرده (zip-winrar)

حجم در حالت فشرده:  1.87 مگابایت

 

دسته بندی:               پاورپوینت آماده هوا فضا

 

فهرست مطالب پاورپوینت در مورد کره ماه

 مقدمه

 ماه زمين

 سطح تاریک و روشن ماه

 تصویری که ما از ماه می بینیم!

 ماه چگونه به وجود آمده؟

 چرا ماه تيره و روشن است؟

 مدار ماه

 خسوف

 اندازه

 جرم و جاذبه

 دما

 جو

 ماريا

 آتشفشان ها

 عدم وجود باد در ماه

 ماه يا سياره دوگانه

 كاشفان ماه

 سنگ هاي ماه

 ماه آبي

 

 

  

توضیحات بیشتر و دانلود

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: فنی و مهندسی , مهندسی هوا و فضا , ,
:: برچسب‌ها: پاورپوینت در مورد کره ماه,دانلود پاورپوینت کره ماه,اطلاعات کامل درباره کره ماه,اطلاعاتی درباره سیاره ماه,تحقیق در مورد کره ی ماه ,
:: بازدید از این مطلب : 147
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 21 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جواد حسین وش

پاورپوینت بررسی روش های نگهداری گوشت

 

توضیح کوتاه؛

فایل پاورپوینت بررسی روش های نگهداری گوشت در 28 اسلاید با ظاهری زیبا، جامع و کاملا متفاوت آماده شده که قابل ویرایش نیز می باشد. این فایل با فرمت pptx بوده و به محققین و دانشجویان رشته های صنایع غذایی پیشنهاد می شود.

 

کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی

تمامی متون داخل فایل تایپ و ویراستاری شده می باشد

برای هر اسلاید تصویر مطابق با متن انتخاب شده است

 نکته مهم: 
تمامی فونت های استفاده شده Arial و Tahoma می باشد که بصورت پیشفرض در تمام پاورپوینت ها وجود دارد.
این باعث می شود که فونت ها در سیستم شما به هم ریخته نباشد، قابل ویرایش هم که می باشد

 

مشخصات فایل :

تعداد صفحات فایل:      28 اسلاید

فرمت فایل اصلی:        پاورپوینت (ppt)

فرمت فایل دانلودی:     فشرده (zip-winrar)

حجم در حالت فشرده:  0.467 مگابایت

 

دسته بندی:               پاورپوینت آماده صنایع غذایی

 

فهرست مطالب روش های نگهداری گوشت

مقدمه

 آلودگي هايي كه ممكن است تا قبل از فرآوري وارد گوشت شود

 آلودگي هاي مراحل برش

 شرايط آب

 شرايط بسته بندي

 شرايط نگهداري گوشت عمل آوري شده

 1 – استفاده از درجه حرارت

 انواع كنسرو فراورده هاي گوشتي بر اساس درجه حرارت

 2- استفاده از درجه حرارت هاي پايين

 مهمترين باكتري هاي سرما دوست از جنس سودوموناس

 3- انجماد

 4- استفاده از تشعشع

 5- نگهداري به روش خشك كردن

 6- عمل آوری

 7- استفاده از مواد نگهدارنده

 تغييرات شيميايي ميوگلوبين طي عمل آوري و فرآوري گوشت

 دود دادن

 آنتي بيوتيک

 روشهاي استفاده از آنتي بيوتيک

 نگهدارنده هاي شيميايي

 

 

  

توضیحات بیشتر و دانلود

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: فنی و مهندسی , صنایع غذایی , ,
:: برچسب‌ها: روش های نگهداری گوشت,روش نگهداری گوشت,روش نگهداری گوشت به روش صنعتی,روش نگهداری گوشت در یخچال,روش نگهداری گوشت مرغ,روش نگهداری گوشت بدون یخچال,روش نگهداری از گوشت,روش نگهداری از گوشت قرمز ,
:: بازدید از این مطلب : 152
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 21 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جواد حسین وش

پاورپوینت ، مقاله در مورد گرافیت صنعتی

 

توضیح کوتاه؛

فایل پاورپوینت مقاله در مورد گرافیت صنعتی در 45 اسلاید با ظاهری زیبا، جامع و کاملا متفاوت آماده شده که قابل ویرایش نیز می باشد. این فایل با فرمت pptx بوده و به محققین و دانشجویان رشته های معدن پیشنهاد می شود.

 

کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی

تمامی متون داخل فایل تایپ و ویراستاری شده می باشد

برای هر اسلاید تصویر مطابق با متن انتخاب شده است

 نکته مهم: 
تمامی فونت های استفاده شده Arial و Tahoma می باشد که بصورت پیشفرض در تمام پاورپوینت ها وجود دارد.
این باعث می شود که فونت ها در سیستم شما به هم ریخته نباشد، قابل ویرایش هم که می باشد 

 

مشخصات فایل :

تعداد صفحات فایل:      45 اسلاید

فرمت فایل اصلی:        پاورپوینت (ppt)

فرمت فایل دانلودی:     فشرده (zip-winrar)

حجم در حالت فشرده:  4.92 مگابایت

 

دسته بندی:               پاورپوینت آماده معدن

 

فهرست مطالب مقاله در مورد گرافیت

اشکال آلوتروپی کربن

 اشکال بلوری گرافیت

 گرافیت

 مشخصات کلی گرافیت

 شناخت گرافیت طبیعی

 خواص و کاربردها

 خواص گرافیت

کاربردهای اصلی گرافیت طبیعی

سایر

 کاربردهای

 گرافیت(طبیعی)

 سایر ویژگی ها

 قیمت گرافیت

 منابع گرافیت در ایران

 میزان تولید گرافیت در ایران و جهان

 مقدار و ارزش صادرات گرافیت برحسب تعرفه و مقصد

 گرافیت مصنوعی

 مواد اولیه

 روشهای گرافیتی کردن

 روش آچسن

 روش کاستنر

 فراوری قطعات کربنی و گرافیتی

 

منابع

  

توضیحات بیشتر و دانلود

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: فنی و مهندسی , مهندسی معدن , ,
:: برچسب‌ها: مقاله در مورد گرافیت,مقاله درباره گرافیت,تحقیق در مورد سنگ گرافیت,تحقیق در مورد کانی گرافیت,گرافیت صنعتی چیست,انواع گرافیت صنعتی,کانی گرافیت از دگرگونی کدام سنگ است ,
:: بازدید از این مطلب : 137
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جواد حسین وش

پاورپوینت تحقیق در مورد پسته ی وحشی بنه

میوه درخت بنه کوهی – درخت صمغ سقز

 

توضیح کوتاه؛

فایل پاورپوینت تحقیق در مورد پسته ی وحشی بنه ، میوه درخت بنه کوهی – درخت صمغ سقز در 45 اسلاید با ظاهری زیبا، جامع و کاملا متفاوت آماده شده که قابل ویرایش نیز می باشد. این فایل با فرمت pptx بوده و به محققین و دانشجویان رشته های کشاورزی پیشنهاد می شود.

 

کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی

تمامی متون داخل فایل تایپ و ویراستاری شده می باشد

برای هر اسلاید تصویر مطابق با متن انتخاب شده است

 نکته مهم: 
تمامی فونت های استفاده شده Arial و Tahoma می باشد که بصورت پیشفرض در تمام پاورپوینت ها وجود دارد.
این باعث می شود که فونت ها در سیستم شما به هم ریخته نباشد، قابل ویرایش هم که می باشد 

 

مشخصات فایل :

تعداد صفحات فایل:      45 اسلاید

فرمت فایل اصلی:        پاورپوینت (ppt)

فرمت فایل دانلودی:     فشرده (zip-winrar)

حجم در حالت فشرده:  2.96 مگابایت

 

دسته بندی:               پاورپوینت آماده کشاورزی

 

فهرست مطالب تحقیق در مورد پسته ی وحشی بنه

  بنه

 سقز

 درخت بنه

 گياه شناسی

 كاشت

 داشت

 برداشت

 روش هاي بهره برداي از درخت بنه

 ميوه

 خصوصيات دانه

 گال

 مصطكي

 خواص دارويی

 آدامس طبیعی ون

 از دیگر دستاوردهای بزرگ شرکت

 اولین آدامس طبیعی و بدون قند در جهان

 محصولات شرکت

 کنترل فرآیند تولید آدامس و عملیات

 توضیحاتی در مورد خط تولید آدامس ون

 فرآیند تولید محصول

 خصوصیات محصول تولید شده

  

توضیحات بیشتر و دانلود

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: مهندسی کشاورزی و زراعت , ,
:: برچسب‌ها: تحقیق در مورد پسته ی وحشی,صمغ درخت سقز,خواص صمغ درخت سقز,تحقیق درباره ی پسته وحشی,پسته وحشی کردستان,پسته وحشی بنه,میوه بنه کوهی,میوه درخت بنه چیست ,
:: بازدید از این مطلب : 157
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جواد حسین وش

دانلود پاورپوینت بررسی نمونه های معماری پایدار در ایران

 

توضیح کوتاه؛

دانلود پاورپوینت بررسی نمونه های معماری پایدار – 3 نمونه از ساختمان های ایران در 76 اسلاید با ظاهری زیبا، جامع و متفاوت، قابل ویرایش و قابل ارائه کلاسی با فرمت pptx

 

کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی

تمامی متون داخل فایل تایپ و ویراستاری شده می باشد

برای هر اسلاید تصویر مطابق با متن انتخاب شده است

 نکته مهم: 
تمامی فونت های استفاده شده Arial و Tahoma می باشد که بصورت پیشفرض در تمام پاورپوینت ها وجود دارد.
این باعث می شود که فونت ها در سیستم شما به هم ریخته نباشد، قابل ویرایش هم که می باشد 

 

مشخصات فایل :

تعداد صفحات فایل:      76 اسلاید

فرمت فایل اصلی:        پاورپوینت (ppt)

فرمت فایل دانلودی:     فشرده (zip-winrar)

حجم در حالت فشرده:  16.6 مگابایت

 

دسته بندی:               پاورپوینت آماده معماری

 

فهرست مطالب پاورپوینت بررسی نمونه های معماری پایدار

 مقدمه

 تاریخچه معماری پایدار

 برج‌ های مسکونی سبز کوثر

    معرفی

    موقعیت جغرافیایی

    مشخصات عمومی پروژه برج های مسکونی سبز کوثر

    معماران پروژه

    مشخصات کامل برج

    ویژگی های معماری

    ویژگی های منحصر بفرد واحدهای پنت هاوس (تریپلکس)

    بررسی پایداری در برج های مسکونی سبز کوثر

    سایر امکانات

    تصاویر پیوست

 خانه ویلایی مشا در تهران

    اطلاعات کلی پروژه خانه مشا در تهران

    معرفی معماران پروژه

    خانه مشا

    بررسی

    پله گرد چوبی در ساختمان

    نحوه شکل گیری موقعیت پروژه معماری

    سایت پلان پروژه ویلا

    پلان همکف

    پلان طبقه اول

    پلان طبقه دوم

    ترکیب حجم ساختمان مسکونی

    برش ساختمان مسکونی

 مجتمع مسکونی نمک آبرود

    اطلاعات کلی پروژه

    مراحل شکل گیری حجم مجتمع مسکونی

    بررسی

    پلان ها

 نتیجه‌گیری

 منابع

 

 

 

توضیحات بیشتر و دانلود

 

 

 

 

 

 

 

 


سایر فایلهای نمونه موردی معماری پایدار :

پاورپوینت بررسی 7 نمونه ساختمان انرژی صفر+ppt

پاورپوینت تحلیل مجتمع مسکونی نمک آبرود

پاورپوینت خانه مشا

پاورپوینت برج مسکونی سبز کوثر



:: موضوعات مرتبط: فنی و مهندسی , مهندسی معماری , ,
:: برچسب‌ها: نمونه موردی معماری پایدار,پاورپوینت بررسی نمونه های معماری پایدار,نمونه های معماری پایدار در ایران,نمونه های موردی معماری پایدار,نمونه ساختمان های معماری پایدار,نمونه معماری پایدار در جهان,نمونه های معماری پایدار در جهان,نمونه بناهای معماری پایدار,نمونه موردی معماری پایدار در ایران,نمونه ساختمان های معماری پایدار در ایران ,
:: بازدید از این مطلب : 139
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جواد حسین وش

پاورپوینت برج مسکونی سبز کوثر – از نمونه های معماری پایدار در ایران

 

توضیح کوتاه؛

پاورپوینت برج مسکونی سبز کوثر (پلان و معماری) – از نمونه های معماری پایدار در ایران در 33 اسلاید با ظاهری زیبا، متفاوت، قابل ویرایش و قابل ارائه کلاسی با فرمت pptx

برای اثبات متفاوت بودن، پیشنمایش و حجم فایل را مشاهده کنید

 

کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی

تمامی متون داخل فایل تایپ و ویراستاری شده می باشد

برای هر اسلاید تصویر مطابق با متن انتخاب شده است

 نکته مهم: 
تمامی فونت های استفاده شده Arial و Tahoma می باشد که بصورت پیشفرض در تمام پاورپوینت ها وجود دارد.
این باعث می شود که فونت ها در سیستم شما به هم ریخته نباشد، قابل ویرایش هم که می باشد 

 

مشخصات فایل :

تعداد صفحات فایل:      33 اسلاید

فرمت فایل اصلی:        پاورپوینت (ppt)

فرمت فایل دانلودی:     فشرده (zip-winrar)

حجم در حالت فشرده:  11.8 مگابایت

 

دسته بندی:               پاورپوینت آماده معماری

 

فهرست مطالب پاورپوینت برج مسکونی سبز کوثر

 مقدمه

 معرفی مجتمع مسکونی سبز کوثر

 موقعیت جغرافیایی 

 مشخصات عمومی پروژه برج های مسکونی سبز کوثر

 معماران پروژه

 مشخصات کامل برج

 ویژگی های معماری

 ویژگی های منحصر بفرد واحدهای پنت هاوس (تریپلکس)

 بررسی پایداری در برج های مسکونی سبز کوثر

 سایر امکانات

 تصاویر و پلان ها

 

 

 

توضیحات بیشتر و دانلود

 

 

 

 

 

 


سایر فایلهای نمونه موردی معماری پایدار :

پاورپوینت بررسی 7 نمونه ساختمان انرژی صفر+ppt

پاورپوینت تحلیل مجتمع مسکونی نمک آبرود

پاورپوینت خانه مشا

 

پاورپوینت بررسی نمونه های معماری پایدار



:: موضوعات مرتبط: فنی و مهندسی , مهندسی معماری , ,
:: برچسب‌ها: پاورپوینت برج مسکونی سبز کوثر,معماری برج های مسکونی سبز کوثر,پروژه برج های مسکونی سبز کوثر,نمونه های معماری سبز,مجتمع های مسکونی سبز کوثر,پلان برج های مسکونی سبز کوثر مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 118
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جواد حسین وش

پاورپوینت خانه مشا در تهران – معماری ویلای مشا شاهین حیدری

 

توضیح کوتاه؛

پاورپوینت خانه مشا در تهران (معماری ویلای مشا شاهین حیدری) – از نمونه های معماری پایدار در ایران در 25 اسلاید با ظاهری زیبا، متفاوت، قابل ویرایش و قابل ارائه کلاسی با فرمت pptx

 

کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی

تمامی متون داخل فایل تایپ و ویراستاری شده می باشد

برای هر اسلاید تصویر مطابق با متن انتخاب شده است

 نکته مهم: 
تمامی فونت های استفاده شده Arial و Tahoma می باشد که بصورت پیشفرض در تمام پاورپوینت ها وجود دارد.
این باعث می شود که فونت ها در سیستم شما به هم ریخته نباشد، قابل ویرایش هم که می باشد 

 

مشخصات فایل :

تعداد صفحات فایل:      25 اسلاید

فرمت فایل اصلی:        پاورپوینت (ppt)

فرمت فایل دانلودی:     فشرده (zip-winrar)

حجم در حالت فشرده:  4.28 مگابایت

 

دسته بندی:               پاورپوینت آماده معماری

 

فهرست مطالب پاورپوینت خانه مشا

اطلاعات کلی پروژه خانه مشا در تهران

 معرفی معماران پروژه

 خانه مشا

 بررسی

 پله گرد چوبی در ساختمان

 نحوه شکل گیری موقعیت پروژه معماری

 سایت پلان پروژه ویلا

 پلان همکف

 پلان طبقه اول

 پلان طبقه دوم

 ترکیب حجم ساختمان مسکونی

 برش ساختمان

 

 

 

توضیحات بیشتر و دانلود

 

 

 

 

 

 

 

 


سایر فایلهای نمونه موردی معماری پایدار :

پاورپوینت بررسی 7 نمونه ساختمان انرژی صفر+ppt

پاورپوینت تحلیل مجتمع مسکونی نمک آبرود

پاورپوینت برج مسکونی سبز کوثر

 

پاورپوینت بررسی نمونه های معماری پایدار



:: موضوعات مرتبط: فنی و مهندسی , مهندسی معماری , ,
:: برچسب‌ها: خانه مشا در تهران,پاورپوینت خانه مشا,تحلیل خانه مشا,پلان خانه مشا در تهران,معماری ویلای مشا,معماری خانه مشا,پروژه ی مسکونی ویلای مشا,ویلای مشا شاهین حیدری ,
:: بازدید از این مطلب : 135
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جواد حسین وش

دانلود پاورپوینت تجزیه تحلیل مجتمع مسکونی نمک آبرود

 

توضیح کوتاه؛

پاورپوینت تجزیه تحلیل مجتمع مسکونی نمک آبرود – از نمونه های معماری پایدار در ایران در 20 اسلاید با ظاهری زیبا، متفاوت، قابل ویرایش و قابل ارائه کلاسی با فرمت pptx

 

کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی

تمامی متون داخل فایل تایپ و ویراستاری شده می باشد

برای هر اسلاید تصویر مطابق با متن انتخاب شده است

 نکته مهم: 
تمامی فونت های استفاده شده Arial و Tahoma می باشد که بصورت پیشفرض در تمام پاورپوینت ها وجود دارد.
این باعث می شود که فونت ها در سیستم شما به هم ریخته نباشد، قابل ویرایش هم که می باشد

 

مشخصات فایل :

تعداد صفحات فایل:      20 اسلاید

فرمت فایل اصلی:        پاورپوینت (ppt)

فرمت فایل دانلودی:     فشرده (zip-winrar)

حجم در حالت فشرده:  2.23 مگابایت

 

دسته بندی:               پاورپوینت آماده معماری

 

بخشی از متن تحلیل مجتمع مسکونی نمک آبرود

مجتمع مسکونی نمک‌آبرود

معمار: استودیو سرا

موقعیت: نمک‌آبرود، ایران

تاریخ: 1392

مساحت: 100،000 مترمربع

وضعیت: طرح پیشنهادی مسابقه / طرح برگزیده

کارفرما: شرکت شیوا اطلس

تیم پروژه: علی قربانی، علی کشفی، عماد کشفی، پویا قلی‌زاده، احسان مسعود

رندرینگ: عماد کشفی

ماکت: موسی ربانی

روند شکل گیری مجتمع مسکونی نمک آبرود

3 مرحله اول:

1. ایجاد محیطی جذاب و در عین حال صمیمی که بتواند به نحوی، مقیاس بزرگ مجموعه را در نظر ساکنین خرد و تعریف کند، از اهداف اولیه طراحی بوده است. در این بستر، با توجه به معماری گذشته منطقه که با تمهیدات ویژه اقلیمی، از حیاط میانی استفاده می‌شد، فرم حیاط مرکزی تجربه شد، با این هدف که بتواند فضایی مطلوب به وجود آورد و مسائل مربوط به بستر، چون نور مناسب، رطوبت زیاد، دیدها، مقیاس فضاها و کج ‌باران‌های غربی را حل کند.

2. برای آنکه بتوان نور واحدهای مختلف را کنترل کرد و از شدت نور غرب در فضاها کم کرد، این حیاط با شکلی منحنی ایجاد شد تا سطح نورگیر کمتری در غرب داشته باشد. این مهم با دو هدف انجام شد: یکی پرهیز از نور غرب و دیگری جلوگیری از کج‌باران‌های غربی که شاخصه اقلیمی این منطقه به شمار می‌رود.

 

3. اولین مساله چنین حیاطی، حل کردن مسائل اقلیمی است. برای حل کردن این مساله، محل برخورد حجم به وسیله قوس‌هایی بتنی از زمین بلند شد. این خالی شدن، جریان هوا را به راحتی وارد حیاط و از بالا و یا طاق‌های بتنی دیگر خارج می‌کند. ویژگی دیگر این برش حجمی، سبک شدن بصری حجم است. بنا با لبه هایی شبیه اعضای حلزون به نرمی به سمت ساحل حرکت می‌کند

 

 

 

توضیحات بیشتر و دانلود

 

 

 

 

 

 

 


سایر فایلهای نمونه موردی معماری پایدار :

پاورپوینت بررسی 7 نمونه ساختمان انرژی صفر+ppt

پاورپوینت بانک کارمرز در فرانکفورت آلمان

پاورپوینت تحلیل گنبد رایشتاگ

پاورپوینت خانه مشا

پاورپوینت برج مسکونی سبز کوثر

 

پاورپوینت بررسی نمونه های معماری پایدار



:: موضوعات مرتبط: فنی و مهندسی , مهندسی معماری , ,
:: برچسب‌ها: تحلیل مجتمع مسکونی نمک آبرود,پاورپوینت نمک آبرود,مجتمع مسکونی نمک آبرود,پلان مجتمع مسکونی نمک آبرود,مجتمع های مسکونی نمک آبرود,مسابقه مجموعه مسکونی نمک آبرود / چهاربرج ,
:: بازدید از این مطلب : 136
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جواد حسین وش

دانلود پاورپوینت جوشکاری با لیزر – جوشکاری لیزر LBW

 

توضیح کوتاه؛

دانلود پاورپوینت جوشکاری با لیزر – بررسی جوشکاری لیزر LBW در 27 اسلاید با ظاهری زیبا، متفاوت، قابل ویرایش و قابل ارائه برای پروژه کلاسی با فرمت pptx

 

کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی

تمامی متون داخل فایل تایپ و ویراستاری شده می باشد

برای هر اسلاید تصویر مطابق با متن انتخاب شده است

 

 نکته مهم: 
فونت ها در سیستم شما به هم نمیریزد
چون هم تنظیمات مربوط به این مورد را انجام دادیم تا به هم نریزد
و هم تمامی فونت های استفاده شده Arial و Tahoma می باشد که بصورت پیشفرض در تمام پاورپوینت ها وجود دارد
قابل ویرایش هم که می باشد 

 

مشخصات فایل :

تعداد صفحات فایل:      27 اسلاید

فرمت فایل اصلی:        پاورپوینت (ppt)

فرمت فایل دانلودی:     فشرده (zip-winrar)

حجم در حالت فشرده:  8.61 مگابایت

 

دسته بندی:               پاورپوینت آماده مکانیک

 

فهرست مطالب پاورپوینت جوشکاری با لیزر

 تاریخچه لیزر

 تعریف لیزر

 نور لیزر

 فیزیک فرآیند جوشکاری با لیزر

 دستگاه لیزر شامل سه قسمت اصلی است

 اصول تولید نور لیزر 

 ساختمان و فرایند سیستم لیزر

 ساختمان کلی یک سیستم لیزری

 لیزر پالسی و پیوسته و تولید لیزر با پالسهای کوتاه

 انواع لیزر

 لیزر حالت جامد

 طرز کار لیزر جامد

 لیزر گازی

 انواع لیزرهای مورد استفاده در صنعت

 مزایای جوشکاری با لیزر

 اصول جوشکاری لیزری

 تکنيک های جوشکاری

 معایب جوشکاری با لیزر

 کاربردهاي رايج جوشکاري ليزر 

 

 

 

توضیحات بیشتر و دانلود

 

 



:: موضوعات مرتبط: فنی و مهندسی , مهندسی مکانیک , ,
:: برچسب‌ها: پاورپوینت جوشکاری با لیزر,پاورپوینت جوشکاری لیزری,دانلود پاورپوینت جوشکاری لیزر,جوشکاری لیزر lbw,جوشکاری lbw,دانلود پاورپوینت جوش و جوشکاری,پاورپوینت جوشکاری زیر آب,پاورپوینت جوشکاری قوس الکتریکی ,
:: بازدید از این مطلب : 151
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جواد حسین وش

دانلود پاورپوینت در مورد سئو seo بهینه سازی سایت

 

توضیح کوتاه؛

دانلود پاورپوینت در مورد سئو seo بهینه سازی سایت در 37 اسلاید با ظاهری زیبا، قابل ویرایش و قابل ارائه برای پروژه کلاسی رشته کامپیوتر با فرمت pptx

 

کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی

تمامی متون داخل فایل تایپ و ویراستاری شده می باشد

برای هر اسلاید تصویر مطابق با متن انتخاب شده است

 نکته مهم: 
فونت ها در سیستم شما به هم نمیریزد
چون هم تنظیمات مربوط به این مورد را انجام دادیم تا به هم نریزد
و هم تمامی فونت های استفاده شده Arial و Tahoma می باشد که بصورت پیشفرض در تمام پاورپوینت ها وجود دارد
قابل ویرایش هم که می باشد 

 

مشخصات فایل :

تعداد صفحات فایل:      37 اسلاید

فرمت فایل اصلی:        پاورپوینت (ppt)

فرمت فایل دانلودی:     فشرده (zip-winrar)

حجم در حالت فشرده:  7.83 مگابایت

 

دسته بندی:               پاورپوینت آماده کامپیوتر

 

فهرست مطالب پاورپوینت در مورد سئو

 تعریف SEO

 رتبه گذاری و Page Rank

 چگونگی افزايش page rank در گوگل

 اما در واقع چه عواملي در بالا بردن رتبه شما نقش دارند ؟

 الگوریتم های رتبه گذاری یک سایت

 تعریف کلی و اهداف و روش کار تکنیک SEO

 الگوریتم رتبه گذاری موتور های جستجو

 اهمیت SEO

 چه کسانی به SEO احتیاج دارند؟

 نکات مهم در مدیریت سایت طبق الگوی SEO

 پرسشهای رایج درباره SEO

 1- آیا فونت نیز در نتیجه جستجو تاثیر دارد ؟ 2- اندازه – یا نوع خط چه تاثیری دارد ؟

 آیا تکنولوژی استفاده شده در رتبه بندی اثر دارد ؟

 آیا نوع نرم افزار سرور (لینوکس یا ویندوز یا غیره) تاثیری بر موقعیت سایت دارد ؟

 یک شرکت خوب در زمینه SEO چه ویژگیهایی باید داشته باشد ؟

 P4P یعنی چه ؟

 کدام موتور جستجو بهتر است ؟

 آیا برای بهینه سازی سایت حتما بایستی متخصص طراحی و پیاده سازی سایت باشم ؟

 آیا بهینه سازی تنها برای سایت ها است و یا شامل وبلاگها هم میشود ؟

 آیا بدست آوردن جایگاه خوب در جستجو گر ها به شانس و اقبال هم بستگی دارد ؟

 

آیا موتورهای جستجو نقطه ضعفی هم دارند ؟ اشکال و ایراد آنها چیست ؟

 

 

توضیحات بیشتر و دانلود

 

 



:: موضوعات مرتبط: فنی و مهندسی , مهندسی کامپیوتر , ,
:: برچسب‌ها: پاورپوینت در مورد سئو,دانلود سیو پاورپوینت,پاورپوینت درباره seo,پاورپوینت سئو ,
:: بازدید از این مطلب : 153
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جواد حسین وش

پاورپوینت بررسی اثر زلزله بر پل ها بتنی با پايه های با ارتفاع متغير

 

توضیح کوتاه؛

دانلود پاورپوینت بررسی اثر زلزله بر پل ها بتنی با پايه های با ارتفاع متغير در 30 اسلاید با ظاهری زیبا، قابل ویرایش و قابل ارائه برای پروژه درس زلزله با فرمت pptx

 

کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی

 

مشخصات فایل :

تعداد صفحات فایل:      30 اسلاید

فرمت فایل اصلی:        پاورپوینت (ppt)

فرمت فایل دانلودی:     فشرده (zip-winrar)

حجم در حالت فشرده:  1.55 مگابایت

 

دسته بندی:               پاورپوینت آماده عمران

 

فهرست مطالب پاورپوینت اثر زلزله بر پل ها

مقدمه

معرفی پلهای بتنی با ارتفاع متغير

HANSHIN BRIDGE SPANCollapse

نحوه مدلسازی اين پلها مثل پلهای مسطح می باشد

آسيب وارده به پلها درزلزله های مهم گذشته

Northridge زلزله

Kobe زلزله

izmit زلزله

(Taiwan) Chi chi زلزله

Adana ceyhan زلزله

Loma prieta زلزله

بررسی آسيب پذيری پلهای باپايه های با ارتفاع متغير

طول تکيه گاه کناری

فاصله خاموت ها

ارتفاع متغيير پايه ها

معيارهای شکست لرزه ای اين پلها

شکست برشی

شکست خمشی

خرابی روسازه

خرابی زير سازه

خرابی پی و شمعها

عدم وجود تکيه گاه کافی

 

درسهايی از زلزله های گذشته

 

 

 

توضیحات بیشتر و دانلود

 

 



:: موضوعات مرتبط: فنی و مهندسی , مهندسی عمران , ,
:: برچسب‌ها: اثر زلزله بر پل ها,اثر زلزله بر پل های بتنی,بررسی اثر زلزله بر پل ها,پاورپوینت بررسی اثر زلزله بر پل ها,پاورپوینت اثر زلزله بر پل ها,اثر زلزله بر پل ها بتنی با پايه های با ارتفاع متغير ,
:: بازدید از این مطلب : 184
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 شهريور 1399 | نظرات ()