نوشته شده توسط : جواد حسین وش

مقاله رشته معماری با عنوان فضا در معماری

فضا در معماری برگرفته ازمجلات معماری و شهرسازی ، کتاب زیباشناسی در معماری یکی از پرسشهای تئوری معماری غرب ، این است که مفهوم فضا از چه زمانی یکی از دل مشغولیهای معماری شده است قبل از اواخر قرن 19 در هیچ یک از متون ، بحث مشخصی راجع به فضا نداریم اما هدف معماری همیشه یافتن فضایی منظم است


مشخصات فایل

تعداد صفحات 30
حجم 54 بایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی معماری


توضیحات کامل

مقاله رشته معماری با عنوان فضا در معماری

 
مقدمه
فضا در معماری برگرفته ازمجلات معماری و شهرسازی ، کتاب زیباشناسی در معماری یکی از پرسشهای تئوری معماری غرب ، این است که مفهوم فضا از چه زمانی یکی از دل مشغولیهای معماری شده است . قبل از اواخر قرن 19 در هیچ یک از متون ، بحث مشخصی راجع به فضا نداریم . اما هدف معماری همیشه یافتن فضایی منظم است که وقایعی از پیش تعیین نشده را بپروراند .
 
” برورنو زوی “ ، معماری را هنر ساختن فضا معرفی می کند. ” گیدئون “ از فضا به عنوان بحث اصلی معماری سخن می گوید . لاسدن می گوید :” فضا بغرنج ترین جنبه معماری و لکن عصاره آن است و سرمنزلی است که معماری باید به سوی آن حرکت کند “ . مهم ترین ویژگی معماری مدرن پس از به ارمغان آوردن آهن و شیشه و تحولات سخت افزاری – به یمن شیوه های تازه بصری که امپرسیونیست ها و کوبیست ها منادی آن بودند – کشف جدید از مفهوم فضاست و فضا به عنوان کیفیتی مثبت در کنار مثلث ویتریوویوس قوام تازه ای را از معماری مدرن پی ریخت.
 
فضا زمینه ای سه بعدی است که اشیاء در آن قرار می گیرند و دارای جهت و موقعیت نسبی می باشد . فضا ماده جوهری معماری است و منبعی لایتناهی که بدون بعد سوم معنا و حضور معمارانه ندارد . فضا ماهیتا بی شکل است ، شکل بصری و کیفیت نوری و ابعاد آن بستگی کامل به حدودش دارد که توسط عناصر تشکیل دهنده فرم تعریف می شود . وقتی فضا توسط این عناصر شروع به محصور شدن و سازماندهی شدن می کند ، معماری ایجاد می شود و شخصیت فضا تابع نظم حاکم بین این عناصر است .
 
چارلز مور می گوید : ” وقتی از یک کف و یک سقف و چهار دیوار اتاق ساخته می شود، در کنار شش عنصر ، عنصر هفتمی به نام ” فضا “ وجود دارد ،که این عنصر اثری بیش از عناصر فیزیکی ای دارد که فضا توسط آنان ساخته شده است “ . فضا بوسیله اشخاص مختلف به گونه های مختلف احساس می شود ، حتی در مورد ناظر ثابت هم بنابر تاثیر عوامل اجتماعی – روانی در تغییر می باشد و اینجاست که می توان گفت مسئولیت و وظیفه ای که معماری فارغ از عملکرد دارد این است که فضا را به سمت هنر سوق دهد . معماری خود نوعی زبان است که از طریق سازماندهی فضا بیان می شود . زبان معماری شباهت زیادی به موسیقی دارد . زیرا فهم آن کمتر به مکان و زبان و بیشتر به فضا وابسته است . در مجموع باید گفت فضا به عنوان ظرف یا مکانی که فعالیتهای بشری در آن صورت می گیرد رابطه ای ناگسستنی با زندگی دارد و لحظه ای از زندگی روزمره آدمیان جدا نبوده است .
 
 
کلمات کلیدی:

فضا

فضا در معماری

زبان فضا و معماری

رابطه فضا و معماری

 
 
 
فهرست مطالب
مقدمه1
مفهوم فضا3

در فرهنگ معین « فضا » چنین معنا شده است :4

فضا در معماری9

سه ویژگی در فضا عبارتند از:12

رابطه فضا و معماری15

عقیده دیگران در مورد فضا:18
عقیده شخصی:20

مجموعه عوامل ایجاد کننده یک حالت22

زبان فضا و معماری23

منابع و مواخذ:30
 


توضیحات بیشتر و دانلود



:: موضوعات مرتبط: فنی و مهندسی , مهندسی معماری , ,
:: برچسب‌ها: مفهوم فضا,فضا در معماری,دانلود مقاله فضا در معماری,زبان فضا و معماری,رابطه فضا و معماری,انواع فضا در معماری, فضا در معماری چیست ,
:: بازدید از این مطلب : 143
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جواد حسین وش

مقاله رشته معماری با عنوان معماری به سبك اصفهانی

در دانلود مقاله رشته معماری به بررسی معماری به سبك اصفهانی می پردازیم


مشخصات فایل

تعداد صفحات 18
حجم 31 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی معماری


توضیحات کامل

دانلود مقاله رشته معماری

معماری به سبك اصفهانی

 

تاریخچه سبك اصفهانی 

(معماری برمی آذربایجان  پدید آورنده 3 شیوه معماری ایران از جمله شیوه اصفهانی بوده است. (آذری- پارسی- اصفهانی). پس خاستگاه این شیوه شهر اصفهان نبوده ولی در آنجا رشد كرده و بهترین ساختمان‌های آن در این شهر ساخته شده‌اند.) شیوه اصفهانی در بر گیرنده شیوه‌هایی است كه در نوشته‌های غربی به شیوه صفوی، افشاری، قاجاری و زند- قاجار خوانده شده‌اند.
 
این شیوه كمی پیش از روی كار آمدن صفویان از زمان قره قویونلوها  آغاز شده است.در طول تاریخ؛ عباس میرزا  از نوادگان خاندان صفوی در سال 995 به تخت نشست. او در سال 1006 پایتخت خود را از قزوین به اصفهان منتقل كرد و در این دوره است كه شهر اصفهان به نهایت آبادی خود می‌رسد. در دوره او روابطی با كشورهای غربی ایجاد گردید. صفویان این شهر را بسیار آباد كردند تا جایی كه شاردن جهانگرد فرانسوی آنرا برابر با لندن می‌داند. شهری با یك میلیون و دویست هزار نفر جمعیت و حدود چهار صد هزار ساختمان. از زمان صفویان اندامهای شهری مانند چهار باغ، بازار قیصریه و میدان نقش جهان به جای مانده‌اند. 
 

ویژگی‌های سبک اصفهانی

1- ساده شدن طرح‌ها كه در بیشتر ساختمان‌ها، فضاها یا چهار پهلو (مربع) هستند و یا مستطیل. 
2- در شیوه آذری با بكارگیری یك هندسه قوی، طرح‌های پیچیده‌ای ساخته شده‌اند، اما در شیوه اصفهانی هندسه ساده و شكل‌ها و خط‌های شكسته بیشتر به كار رفته‌اند. 
3- در تهرنگ ساختمان‌ها پیش آمدگی و پس رفتگی كمتر شد ولی از این شیوه به بعد ساخت گوشه‌های پخ در ساختمان رایج‌تر شد. 
4- پیمون بندی و بهره‌گیری از اندام‌ها و اندازه‌های یكسان در ساختمان دنبال شد. 
5- سادگی طرح در بناها هم آشكار شد. 
 

نیارش

از ویژگی‌های نیارشی در معماری ایران این بوده است كه به نشست كلی ساختمان در روند ساخت و اثر آن بر نماسازی توجه داشتند. در این شیوه سنت كاری و نازك كاری با هم انجام می‌شد، یعنی كار «همچین» می‌شد و برای اینكه نشست یكسان پدید آمد. سفت كاری و نازك كاری را با هم چفت و بست می‌كردند. اما در شیوه آذری چون در ساختن شتاب داشتند. زبره و نما (سفت كاری و نازك كاری) جداگانه ساخته می‌شدند. این روش در شیوه اصفهانی نیز پیگیری شد و شاید از دید فنی روش درست‌تری بود.
 
همچنین در این شیوه همه گونه‌های تاقها و گنبدها به كار برده شد. گنبدهای گسسته میان تهی در بیشتر ساختمان‌های این شیوه به زیبایی دیده می‌شوند. مانند: گنبد مسجد شاه اصفهان، گنبد مدرسه چهار باغ، گنبد مدرسه آقا بزرگ كاشان و دیگر جاها. در این شیوه برخی ساخت مایه‌ها را نخست دگرگون كرده و سپس به كار می‌برند كه این روش، كیفیت ساختمان را پایین می‌آورد. و به متن ساختمان نیز آسیب می‌زند. مثلاً از آجر آبساب یا آجر تراش بهره می‌گرفتند و درز میان آجرها در آجرچینی كم می‌شد. كه پس از زمانی كه لبه آجرهای پریده زشت می‌شد. از دیگر كاستی‌های موجود در این شیوه نسبت به سایرین می‌توان هر آنچه و پوشش‌هایی آویخته و دروغین، بی‌باكی و جسارت بیش از اندازه در پرسش گنبدها نام برد كه همگی از سر شتاب در ساختمان‌ سازی بوده است. 
 
 
 
کلمات کلیدی:

سبکهای معماری

 معماری اصفهانی

ویژگی‌های نیارشی

 
 
 
 
 
فهرست
1- تاریخچه سبك اصفهانی 
2- ویژگیهای این شیوه 
3- نیارش 
4- آرایه 
5- میدان نقش جهان اصفهان 
6- مسجد شاه 
7- مسجد شیخ لطف الله 
8- كاخ علی قاپو 
9- كوشك هشت بهشت 
10- پل الله وردی خان و پل خواجو 
11- مدرسه خان شیراز 
12- ارسن گنجعلی خان 
13- مدرسه چهار باغ اصفهان 
14- كلات نادری 
15- باغ دولت آباد 
16- بازار وكیل شیراز 
17- باغ دلگشای شیراز 
18- ارسن كرمان 
19- مدرسه و مسجد آقا بزرگ كاشان 
20- شمس العماره 
 


توضیحات بیشتر و دانلود





:: موضوعات مرتبط: فنی و مهندسی , مهندسی معماری , ,
:: برچسب‌ها: سبکهای معماری,معماری اصفهانی,ویژگی‌های نیارشی,معماری به سبك اصفهانی,معماری به شیوه اصفهانی,خرید مقالات معماری,تاریخچه معماری سبك اصفهانی ,ویژگی‌های سبک اصفهانی,دانلود مقاله معماری به سبك اصفهانی ,
:: بازدید از این مطلب : 117
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جواد حسین وش

معرفی جامع و کامل معماری خانه ملک زاده یزد

در این تحقیق به معرفی جامع و کامل معماری خانه ملک زاده یزد خواهیم پرداخت


مشخصات فایل

تعداد صفحات 65
حجم 42 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی معماری


توضیحات کامل

معرفی جامع و کامل معماری خانه ملک زاده یزد

 
مقدمه:
ایران سرزمین شگفتی هاست و یزد دیار داستانهای شگفت از انسانهایی شگفتی ساز.از پس قرنهای حادثه خیز که صدها جهانگرد مشتاق و ماجراجو رو پوره های کویر ایران را پشت سر گذاشته اند،بی گمان در اندیشه هیچ یک از آنها گذر نمی کرد که در ورای این ماهورهای خشک و سوزان سرزمینی باشد آباد،سرسبز و با نهرهایی که چونان ماری سفید در دل دشت سبز می پیچد.این رهنوردان بی باک و مسافران جسور تاریخ از این همه دوگانگی در شگفت می مانند.به راستی چگونه در شگفت نباشند وقتی که می بینند در این دورجای از یاد رفته ارزشمندترین یادگارهای تاریخی،فرهنگی و هنری گنجیده است.در یک گوشه اش باغ دلگشای دولت آبادجای گرفته که آبادان از دولت کوشش و جان سختی مردان دیار است.و در این خشک دامن شکوه بادگیر هایش کم از برجهای تاریخی نیست.با تالار آینه که یادگار پیوند آب و آینه است.              
 
چگونه در شگفت نباشد هنگامی که می بیند بر این ریگزار سوزان که خورشید چونان تیغی برنده امان آدمی را می برد می توان آبی بنوشد به خنکی آب جاری شده از کوهساران پوشیده از برف و بر این دستان توانمند و اندیشه هوشمند آفرین می خواند که می داند چسان در این آتشدان  آبی خنک بسازد چسان با خشت و توده ای ساروج و انبوهی ملات همت آب انباری بسازد که سقای لب تشنگان کویر باشد.چگونه از معماری کویری که معماری فروتنی است و قناعت در شگفت نباشد!هر خشت و هر پی و هر دیوارش دستاورد و رهاورد اندیشه پویای انسانهایی است که می دانند در این گستره چسان باید زیست و چون ناگزیر به زیستن هستند چگونه و با چه ابزاری باید این خشکانه را به ترانه تبدیل کند.می دانند اینجا دیاری است کم باران پس با خشت،بنایی سازند که هزاران سال بپاید.  
 
 
 
کلمات کلیدی:

معماری بناهای سنتی

هنرهای وابسته به معماری

نحوه طراحی معماری خانه ملک زاده یزد

 
 

تاریخچه خانه ملک زاده یزد

خانه ملک زاده در محله فهادان به فاصله تقریبی 200 متری مدرسه ضیاییه و در نزدیکی مسجد چهل محراب واقع است. بانی این خانه حاج محمدصادق عرب،فرزند حاج محمد باقر عرب بوده است.با توجه به اینکه چهار نسل از این خانواده در این خانه زیسته اند، قدمت آن حدود صد و پنجاه تا صد وشصت سال تخمین زده می شود. با توجه به اینکه  این بنا در اواخر دوره قاجار ساخته شده است ،تغییرات چندانی در آن صورت نگرفته است .در سالهای اخیر این بنا خریداری شده و مورد مرمت قرار گرفته است و به عنوان هتل های زنجیره ای مورد استفاده توریستها و مسافران قرار خواهد گرفت.
 
این خانه مجموعه مفصلی است که در امتداد شمال غربی – جنوب شرقی گسترش یافته است.خانه یک ورودی داردکه در ضلع غربی ساختمان است که پس از عبور از هشتی و راهرو به حیاط می رسد. این ورودی از خشت و گل است و پس از عبور از یک هشتی کوچک که سقف آن با گچ کاربندی شده و راهرویی کم عرض، به حیاط می رسد.  هشتی خانه با قاعده هشت ضلعی ساخته شده است.خانه از سمت شمال، جنوب و غرب حیاط دارای ساختمان و در ضلع شرقی جهت هماهنگی با سه بدنه دیگر دارای طاق و طاقچه نماهایی است. تالار خانه در سمت جنوب، بادگیر نه چندان بلندی را در خود جای داده است. 
 
در ضلع شمالی خانه یک پنج دری با گچ کاری و آیینه کاری در سقف و بدنه و در ضلع شرقی سه عدد سه دری دیده می شود. در طرفین پنج دری ضلع شمالی و نیز در طرفین تالار ضلع جنوبی، بالاخانه هایی وجود دارد. در سه طرف ساختمان نیز زیرزمین ساخته شده است. در ضلع جنوبی حیاط اصلی و پشت تالارخانه، یک حیاط کوچک (بیرونی یا نارنجستان) قرار دارد. ارتباط حیاط اصلی با حیاط کوچک از طریق راهروهایی است که در طرفین تالار ساخته شده است. نماسازی حیاط اندرونی سیم گل و نماسازی حیاط بیرونی کاهگل است.
                                                        
 
 
 
 
 
فهرست مطالب

فصل اول:موقعیت جغرافیایی خانه ملک زاده یزد

فصل دوم:بررسی اقلیمی خانه ملک زاده یزد

فصل سوم:معرفی بنا و بررسی تاریخی آن

فصل چهارم:معرفی نماهای خانه ملک زاده یزد

فصل پنجم:بررسی ساختاری(اجرایی) خانه ملک زاده یزد

فصل ششم:بررسی کالبدی(عملکردی) خانه ملک زاده یزد

فصل هفتم: جزئیات تزئینی(هنرهای وابسته به معماری) خانه ملک زاده یزد

معرفی خانه کلاهدوز (موزه آب) خانه ملک زاده یزد

منابع و مآخذ
 


توضیحات بیشتر و دانلود




:: موضوعات مرتبط: فنی و مهندسی , مهندسی معماری , ,
:: برچسب‌ها: معماری بناهای سنتی,خانه ملک زاده یزد,نحوه طراحی معماری خانه ملک زاده یزد,تاریخچه خانه ملک زاده یزد,دانلود تحقیق خانه ملک زاده یزد,طراحی معماری خانه ملک زاده یزد,دانلود طراحی معماری خانه ملک زاده یزد ,
:: بازدید از این مطلب : 122
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جواد حسین وش

مقاله رشته معماری با عنوان بادگیرها همراه با پاورپوینت

 

در این مقاله رشته معماری به بررسی بادگیرها همراه با پاورپوینت میپردازیم


مشخصات فایل

 

 

تعداد صفحات 14
حجم 11 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی معماری


توضیحات کامل

 

 

دانلود مقاله رشته معماری با عنوان بادگیرها همراه با پاورپوینت

 
*تعداد اسلایدهای پاورپوینت بادگیرها: 22 اسلاید
 
 
چکیده: 
بادگیر در مناطق گرم و خشک نه تنها یک عامل برای تنظیم شرایط محیطی که نمادی از معماری این اقلیم است. با توجه به کاربرد آن در تابستان، به طور کل بادگیرها در جبهه تابستان نشین و برفراز یا در پشت یا کنار ایوان جنوبی خانه ها مستقر هستند. در شهرهایی چون میبد، عقدا و اردکان که بادگیرها یک سویه است، همگی رو به سوی شمال دارند تا باد مساعد شمالی را دریافت کند.
 
در خانه های دوره ایلخانی و تیموری (قدیمی ترین خانه های پابرجا) این حوزه با عنصر بادگیر به شکلی که برای ما شناخته شده است، مواجه نیستیم. تشکیلات نسری شامل ایوان رفیع و کم عرضی است که در پشت آن اتاق مجلل طنبی قرار دارد. در بناهای غیر مسکونی منطقه نیز، بادگیرها اصیل نبوده و بعدها الحاق شده اند. این در حالی است که در متون آن عصر، به کرات اشاره شده که افراد سرشناس و متمول، خانه ها و عمارات بادگیردار برپا نموده اند؛ حتی در متون کهن تر نیز به وجود بادگیر یا واژه های هم معنای آن چون بادغر و بادغس و بادغند و ... تاکید شده است؛
 
با این وجود، حتی در معدود خانه های عصر صفویه که دارای بادگیر هستند، بادگیرها در اعصار بعد به بنا اضافه شده است. با وجود اینکه این خانه ها نسبت به خانه های دوره های ایلخانی و تیموری از لحاظ تناسبات و چیدمان فضاها متفاوت می باشند، بادگیرهای آنها اصیل نیست. در خانه های دوره های زند و قاجار عنصر بادگیر به عنوان شاخص و معرف معماری کویر رخ نمایی می کند و به حدی فراگیر است که حتی آسمانه شهرهای منطقه را شکلی ویژه بخشیده است. به این ترتیب، از یک سو فقدان هر گونه عنصر مستقل معماری تحت عنوان بادگیر در خانه های قبل از زندیه و از سوی دیگر تاکید متون بر احداث و وجود بادگیر در خانه های مظفری منطقه پرسش مهم این پژوهش است.
 
قدیمی ترین بادگیر تاریخ دار منطقه مورد مطالعه که در بنایی غیر از آب انبار ساخته شده و هم عصر خود بناست، بادگیر عمارت دولت آباد یزد متعلق به دوره زندیه (سال 1160 ه.ق.) است. به جز آن، بادگیرهای اصیل تنها در آب انبارهای منسوب به قرون هشتم و نهم هجری دیده می شود (مانند آب انبار چهارسوق شاهی یزد و آب انبار تفت) در حالی که در سایر انواع بناهای این دوره بادگیر اصیل دیده نشده است. به این ترتیب، شاید بتوان ریشه های پیدایش بادگیر را در آب انبارها یافت که بعدها به سایر انواع بناها نیز تسری پیدا می کند.
 
 
کلمات کلیدی:

بادگیر

بناهای بادگیر

شهر بادگیر ها

 
 
 
مقدمه
استفاده از بادگیر از سنوات بسیار قدیم در ایران متداول بوده است. بادگیر ها با اشكال مختلف در شهر های مركزی و جنوب ایران ساخته شده كه هر كدام بر حسب ارتفاع و جهت باد مطلوب طراحی و اجرا شده اند. تا قبل از اختراع كولر برقی و گسترش آن در شهر های مختلف، از بادگیر در ابنیه مختلف مسكونی، مذهبی و خدماتی استفاده می شده است و هنوز هم می توان باقیمانده این بادگیر ها را در اقلیم گرم و مرطوب جنوب در شهر هایی مانند بندر عباش، بندر لنگه، قشم، بوشهر و اقلیم گرم خشك نواحی مركزی مانند كرمان، نایین، یزد، طبس، كاشان، سمنان، اصفهان و حتی نواحی جنوب شهر تهران مشاهده نمود.عملكرد بادگیر بدین صورت است كه باد مطلوب را گرفته و آن را به داخل اطاق های اصلی ساختمان، آب انبار و یا سرداب هدایت می كند. در بعضی از مساجد حاشیه كویر مانند مسجد قدیمی اردكان و مسجد جامع فیروز آباددر استان یزد دریچه بادگیر درست در بالای محراب قرار دارد. به این ترتیب باد مطلوب وارد بخش های مختلف ساختمان می گردد و باعث تهویه و خنكی آن می شود.
 
شهر تاریخی یزد به شهر بادگیر ها معروف است و به تحقیق، نسبت به سایر شهر های مركزی ایران دارای بیشترین تعداد بادگیر است. در این شهر مرتفع ترین بادگیر جهان یعنی بادگیر باغ دولت آباد وجود دارد كه دارای حدود 34 متر ارتفاع است. ارتفاع دهانه فوقانی بادگیر 11 متر می باشد. این بادگیر هشت طرفه، باد از هر سمتی كه بوزد به درون ساختمان هدایت می كند.
 
در اینجا لازم به توضیح است كه بعضی از بادگیر ها فقط از طریق جابجایی هوا (Convection) داخل بنا را خنك می سازند و بعضی دیگر هم از طریق جابجایی هوا و هم از طریق تبخیر (Evaporation) این عمل را انجام می دهند. سیستم برودتی بادگیر باغ دولت آباد از طریق روش دوم است، بدین صورت كه جریان هوا پس از ورود به داخل ساختمان از روی یك حوض سنگی كوچك و فواره رد می شود و سپس از آنجا به سایر اطاق ها هدایت می گردد. اطاق زیر بادگیر كه حوض و فواره در آن قرار دارد به صورت هشتی (هشت ضلعی) است و در های متعددی در آن وجود دارد. در هر زمان كه نیاز به خنك نمودن اطاق خاصی باشد، در بین آن اطاق و اطاق هشتی زیر بادگیر را باز می نمایند.
 
جهت تقویت عملكرد خنك سازی بادگیر و استفاده از برودت تبخیری، از روش های دیگری نیز استفاده می شده است. به عنوان مثال در شهر بم بادگیری وجود دارد كه از ساختمان حدود 50 متر فاصله دارد و با یك كانال زیرزمینی به آن مرتبط است. در بالای این كانال یك باغچه قرار دارد. بعد از آبیاری باغچه، رطوبت آن به دیوار های كانال ارتباطی نفوذ می كند و نسیم بادی كه از بادگیر به سمت ساختمان جریان دارد را خنك تر می نماید. در بعضی از موارد نیز در روی دهانه بادگیر حصیر، سوفال و یا بوته های خار قرار می دادند و روی آن آب می پاشیدند و بدین طریق رطوبت و برودت های هوای ورودی را افزایش می دادند. تا پیش از پیدایش یخچال برقی، در بسیاری از خانه ها مواد غذایی را در محوطه زیر بادگیر نگاه می داشتند تا خنك بماند و دیر تر فاسد شود
 
 


توضیحات بیشتر و دانلود

 

 



:: موضوعات مرتبط: فنی و مهندسی , مهندسی معماری , ,
:: برچسب‌ها: بادگیر,بناهای بادگیر,شهر بادگیرها,بادگیر چیست,دانلود مقاله رشته معماری,دانلود مقاله بادگیر,معماری بادگیر,دانلود مقاله معماری بادگیرها,دانلود پاورپوینت بادگیر ,
:: بازدید از این مطلب : 111
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جواد حسین وش

پروژه مفاهیم معماری با عنوان كاخ مسعودیه تهران

دانلود پروژه مفاهیم معماری با عنوان كاخ مسعودیه تهران


مشخصات فایل

تعداد صفحات 41
حجم 32 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی معماری


توضیحات کامل

دانلود پروژه مفاهیم معماری با عنوان كاخ مسعودیه تهران

 

آشنایی با مکان  كاخ مسعودیه تهران

عمارت مسعودیه تهران از قدیمترین عمارتهای شهر تهران است که به دوره ناصرالدین شاه بر میگردد.این عمارت زیبا در مرکز شهر و در نزدیکی میدان بهارستان قرار گرفته که از دیر باز تا کنون همواره مورد توجه بوده که شاهد آن تغییر کاربری این بنا در رژیم گذشته به ساختمان اداری وزارت آموزش و پرورش ،سازمان پیشاهنگی ایران، و در دوره جمهوری اسلامی به ساختمان اداری آموزش و پروزش و در حال حاضر مورد استفاده اداری سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستیو گردشگری کشور میباشد.
 
نام تهران در حدود اواخر سده دوم بیش از میلاد ، برای اولین بار در یمی از نوشته های تیودیس یونانی آمده است .ابو اسعد سمعانی در كتاب خود از شخصی به نام ابو عبدالله محبدابن حامد تهرانی رازی نام برد كه اهل تهران بوده و در سال 261ه.ق چشم از جهان فرو می بندد و لذا این كتاب قدیمی ترین سندی است كه به موجودیت تهران قبل از سده سوم هجری قمری اشاره می كند.ابن حوقل در سال 331هجری قمری تهران را شهری سرسبز و دارای باغهای فراوان ذكر می كند كه میوه های فراوانی داشته و ساكنان آن بیشتر در زیر زمین زندكی می كردند. استخری در سال 340هجری قمری در مورد تهران به تفضیل در كتاب خود (المسالك الممالك )ذكر كرده است .
 
 ابن بلخی نیز در فارسنامه حدود سالهای 500هجری قمری از آثار تهران سخن به میان آورده است .یاقوت حموی در كتاب خود المعجم البلدان به سال 620هجری قمری تهران را قریه ای از قرا ری می داند كه اكثر آن زیر زمین ساخته شده و شامل دوازده محله است و اطراف آن باغهای زیادی است كه به هم راه دارند. ذكریای قزوینی در كتاب آثارالبلاد (674هجری قمری )كه تقریبا 70 سال بعد از یاقوت حموی نوشته شده درباره تهران چنین مینویسد: تهران شهری است زیرزمینی مانند لانه مورچه كه اهالی آن به محض حمله دشمن در زیرزمینها مخفی می شدند. 
حمدالله مستوفی در كتاب نزهه القلوب خود به سال 740 هجری قمری تهران را اینطور تشریح می كند: تهران یكی از ییلاقات ری بوده و آب و هوایی گوارا و سالم دارد و دارای باغهای میوه فراوانی است و جمعیت زیادی هم داشته است .
 
رونق تهران بس از حمله مغول به سبب مهاجرت اهالی ری به تهران بیشتر شد.بعدها بای جهانگردان نیز به این قسمت رسید و احتمالا اولین جهانگردی كه به تهران سفر كرد روی كونثالث دكلاویخو نماینده هانری سوم پادشاه اسپانیا در دربار امیرتیمور بود كه در سال 806هجری قمری به تهران آمد.وی درسفرنامه خود از باغها و میوه های فراوان ، آب زیاد و آب و هوای ناسالم تهران نوشته است . شهرت تهران با روی كار آمدن سلسله صفویه بیشتر شد و رونق آن با به قدرت رسیدن شاه هماسب آغاز كردید. به دلیل وجود آب فراروان و باغهای زیاد و شكاركاههای متنوع شاه طهماسب به تهران علاقه ای وافر نشان می داد و اقامتهای طولانی در ان داشته است و حتی در سال 961هجری قمری دستور دادحصاری دور شهر بنا كنند كه 4 دروازه و 114برج داشت(برابر با سوره های قرآن) و طول آن حدود 6000قدم بود.شاه عباس صفوی نیز به بیروی از شاه طهماسب تا مدتها به آبادی تهران برداخت و حتی باغی به نام چهارباغ احداث كرده و در ان عمارتی برای اقامت موقتی خاندان سلطنت بناكرد. 
 
 
کلمات کلیدی:

عمارت

مفاهیم معماری

كاخ مسعودیه تهران

 
 
 
فهرست:

فصل اول:آشنایی با مکان كاخ مسعودیه تهران

فصل دوم:ارزیابی بخش های مرتبط با رشته علمی کارآموز نقشه های مجموعه كاخ مسعودیه تهران

فصل سوم: تزیینات كاخ مسعودیه تهران

 

 

توضیحات بیشتر و دانلود



:: موضوعات مرتبط: فنی و مهندسی , مهندسی معماری , ,
:: برچسب‌ها: كاخ مسعودیه تهران,عمارت مسعودیه تهران,تزیینات كاخ مسعودیه تهران,مفاهیم معماری كاخ مسعودیه تهران,نقشه های مجموعه كاخ مسعودیه تهران,معماری كاخ مسعودیه تهران,دانلود پروژه معماری ,
:: بازدید از این مطلب : 123
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جواد حسین وش

مقاله رشته معماری با عنوان معماری دوره صفویه

در دانلود مقاله رشته معماری به بررسی معماری دوره صفویه می پردازیم


مشخصات فایل

تعداد صفحات 38
حجم 0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی معماری


توضیحات کامل

دانلود مقاله رشته معماری با عنوان معماری دوره صفویه

 
مقدمه :
درباره معماری ایرانی و به ویژه معماری ایرانی دوره صفویه، آن گونه که در محافل علمی موسوم است و آن گونه که اروپاییان دانش و بینش ایرانیان را به خواندن نوشتارهای خودشان در زمینه معماری تشویق می‌کنند، هیچ سخن پرقدرتی شنیده نشده است.آنچه در تدوین فضای معماری ایرانی، شکل دادن و مجهز کردن محور اصلی آمد و شد‌ها و توقف‌هاست، در دوران صفویه بار بصری بیشتری دارد. در این دوره شهرسازی ایران به استقبال قرینه‌سازی می‌رود.
 
کاربرد این شگرد در پیشینه‌های معماری ایرانی نزدیکی‌های زیادی دارد که با اندازه‌هایی که در بلندا افزایش داده می‌شوند، معماری‌های دارای کاربرد اجتماعی دوران صفویه را همانند وسیله ارتباط جمعی _ از راه بصری را متمایز می‌کند. آنچه در تدوین فضای معماری ایرانی در نقش نمادین دادن به بناها دارای کاربری همگانی خلاصه می‌شود، به دست معمارانی که از توان چشمگیر صفویان در آبادانی و تولید فضای ساخته شده بهره می‌بردند رشد زیادی کرد. نقش‌های برخوردار از فروتنی و دارای بار معنوی و نمادین، پیش از صفویه تنها در نقاطی خاص از بناها به چشم می‌آمدند. در دوران شکوفایی صفویان، دارای وظیفه‌ای تازه شدند تا آن جا تعمیم پیدا کردند و با شالوده کالبد بناها به گونه‌ای ترکیب شدند. 
 
در بسیاری از بناهایی که به ویژه در اوج توانمندی صفویان ساخته شده‌اند، اهمیت پوشش‌های تزیینی تا‌ آن اندازه فزونی پیدا می‌کند که برای فهم شالوده معمارانه فضا باید از آنها عبور کرد تا فراتر از پوشش‌های تزئینی به شالوده ساختمان پرداخت.آنچه در تدوین فضای معماری ایرانی در زنده بودن و نقش‌ساز بودن معماری در پهنه شهر خلاصه می‌شود و نزدیک با تعلق بنا به محیط اجتماعی شهر است، در دوران صفویه به گونه‌ای کم و بیش جدا از بافت کالبدی شهر روی به تقویت بناها در محور بلندا می‌کنند. تا بتوانند بیشترین راه تماس با گستره مکانی خود را هموار کنند. گسترش در ارتفاع بناهای همگانی دوران صفویه، تلاشی برای تایید و تاکید تعلق فرآورده‌های معمارانه به شهروندان است. برقراری ارتباط بصری، نخستین گام برای برقرار کردن ارتباط ذهنی شخصی مردمان با بناها به شمار می‌آید زمینه‌های مساعدی برای معماری ایرانی وجود دارد تا به معماران اجازه دهند که خصیصه‌های معماری را به شکلی نو و پی‌جوی مفاهیمی درخور زمانی که زندگی می‌کنند، جلوه دهند.
 
 
 
کلمات کلیدی:

معماری سنتی

معماری ایرانی

معماری دوره صفویه

پلان معماری های قدیم

 
 
 
 
فهرست مطالب
معماری دوره صفویه3
مقدمه :3

گذری بر معماری دروه صفویه:5

ساخت‌ و سازه‌:12
الف‌) ایوان‌ فضای‌ احیاء شده :12
ب ) تغییرات‌ در پلانها (ته‌ رنگها  ):13
ج‌) تغییرات‌در پوششها و جای‌گذاری‌پایه‌ها و دیوارها:14
د ) گنبدها :17

آمودها (تزیینات‌ یا الحاقات‌ غیرسازه‌ای‌  ) :19

الف‌ - كاشى‌ هفت‌ رنگ‌:19
ج‌ - نقش‌ بر دیوار:20
د - نورپردازی‌:21
 . ه - آینه‌كاری‌ و گچ‌بری‌:22
  و - آجرچینى‌ و آمودهای‌ چوبى‌:23

كاخ های اصفهان26

عالی قاپو28
ساختمان كاخ:29
ویژگی خاص كاخ :31
زیباترین كاخ عالم :33
ساختمان كاخ:34
منابع و مواخذ:37
 


توضیحات بیشتر و دانلود




:: موضوعات مرتبط: فنی و مهندسی , مهندسی معماری , ,
:: برچسب‌ها: معماری دوره صفویه,پلان معماری های قدیم,معماری ایرانی دوره صفویه,دانلود مقاله معماری دوره صفویه,دانلود مقالات رشته معماری ,
:: بازدید از این مطلب : 139
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جواد حسین وش

پروژه رشته معماری با عنوان بازار ایرانی

در این دانلود پروژه رشته معماری به بررسی بازار ایرانی می پردازیم


مشخصات فایل

تعداد صفحات 109
حجم 5 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی معماری


توضیحات کامل

دانلود پروژه رشته معماری با عنوان بازار ایرانی

 
مقدمه
بازار، به گونه‌ای که می‌شناسیم و در شهرهایی از قبیل اصفهان، تبریز، کاشان و کرمان می‌بینیم، ساختاری ویژه‌ی این سرزمین است و شکل آن طی هزاران سال تکامل تدریجی قوا یافته است. شهرهای دوره‌ی اسلامی ساختاری مشخص داشتند، در قلب شهر مراکز مهم حکومتی و مذهبی قرار داشته‌اند و بازار همچون شریانی بزرگ دروازه‌ی مهم شهر را به مرکز متصل می‌کرده است. در اطراف بازار و متصل به آن عملکردهای عمومی و مهم شهر قرار داشتند. زندگی اجتماعی شهر نیز درون بازار جریان می‌یافته است. داد و ستد، فعالیت تولیدی، مراسم مذهبی، اعلام احکام جدید، معاشرت و بسیاری  از اتفاقات مهم شهری در بازار اتفاق می‌افتاده است. نظام بازار، که صاحبان حرف و اصناف، حکمران و مأموران حکومتی تعریف می‌کردند، فعالیتهای پیچیده‌ی درون بازار و ساختار فیزیکی آن را تعریف می‌کرده است.
 
عموما در بازارها کاربریهای متجانس (از قبیل صرافی، طلافروشی، آینه و شمعدان فروشی) در کنار هم قرار می‌گرفتند؛ همچنین مغازه‌های کالاهای گران در مناطق مرکزی‌تر و محلهای تولید داد و ستد کالاهای کم ارزش‌تر و حجیم‌تر در مناطق حاشیه‌ای و غیر مرکزی سازماندهی می‌شده‌اند.وسعت، چند عملکردی بودن، توأم کردن خرید با استراحت، تفریح، اقامت مموقت، فعالیتهای اداری، صرف غذا، نمایش و حتی ورزش از یک طرف و ویژگیهای فضایی نظیر پیوستگی فضایی، سرپوشیده بودن، توجه به معماری، تزئین و نورپردازی از طرف دیگر، مجموعه عواملی هستند که مراکز بزرگ تجاری امروز را به بازارهای قدیمی شبیه می‌سازند. گذشته از نحوه‌ی خاص سازماندهی فضایی و سبک معماری، که طبیعتا متفاوت با امروز بوده است، آنچه بازار ایرانی را متمایز می‌سازد، فضای جادویی آن، تنوع رنگها، عطرها، نورپردازی و دیگر عناصر غیر مادی است که روح فضا و مکان را تشکیل می‌دهند. بازار ایرانی دارای چند ویژگی بنیادی است که از نظر بررسی کالبدی شکل بازار حائز اهمیت است.
 
 
کلمات کلیدی:

بازار

بازار سنتی

بازارهای ایرانی

معماری بازار ایرانی

طراحی معماری مراکز خرید

 
 

تاریخچه احداث مراکز خرید

تاریخچه‌ی مرکز خرید تا حدود زیادی به استعاره‌ی پدر سالاری در کسوت اندیشه‌های ویکتور گروئن وابسته است. این تاریخچه، تاریخچه‌ی اشخاص است نه مناسبات و در نهایت شرایط اجتماعی و فضای تجربی پیدایش نوع جدید را نادیده می‌گیرد. گروئن چهره‌ی شاخص و از مروجان برجسته مرکز خرید است که در سال 1954 نمایشگاهی سیار در این زمینه سازماندهی کرد. اما از دهه‌ی 1920 به بعد از خلال گفتگوهای رسمی متخصصان خرده فروشی، برنامه ریزان، روزنامه‌نگاران، ساخت و سازگران و معماران اندیشه‌های گوناگون درباره‌ی مرکز خرید مطرح شده که شماری از آنها پذیرفته شده، تغییر یافته یا بی اعتبار نشده است.درسهای مراکز خرید حومه‌ای برای اولین بار در شهرها آموخته شد، به عبارت دیگر، محوطه (شهری یا حومه‌ای) و برنامه (پیاده‌روسازی  و خرده فروشی) تنها خصیصه‌های مرکز خرید به شمار نمی‌آیند. در سالهای میانی قرن گذشته، ویژگیهای تعریف کننده‌ی یک مکان اقتباس و در جای دیگر اجرا شد. 
 
 
فهرست مطالب
فصل اول

بازار ایرانی

سازماندهی به صورت مجموعه‌ای
شهر سر پوشیده
منظره‌های سرپوشیده
ساختار ارگانیک
 
فصل دوم

تاریخچه احداث مراکز خرید

خوش منظره
مدنی
شهر سبز
شهر
موخره
 
فصل سوم

طراحی ، ساخت، مدیریت پاساژ در ایران

نقش شهرداری در ایران
پیش نیاز‌های اصولی طرح یک پاساژ موفق
 
فصل چهارم

مراکز تجاری

سیر تحولی
در ایران
 
فصل پنجم

طراحی و ساخت مراکز خرید

بررسی اقتصادی و تحلیل بازار
انتخاب مکان
طرح ریزی اجمالی
طراحی کلی و معیارهای طرح‌ریزی
یک پارچگی با محیط اجتماعی
هرج و مرج در مقابل نظم
مالها
تسهیلات رفاهی
نورپردازی و مصالح
خدمات رسانی
تونل خدمات زیر زمینی
پارکینگ و ترافیک
تأسیسات
انواع مراکز خرید
 
فصل ششم

تحلیل وبرسی دو پروژهی تجاری

بازارمركزی بندرعباس
پاساژابهری درتهران 
 
فصل هفتم

مراكزخرید در جهان

بازاروالنسیادراسپانیا
مركزخرید(مثلث)-انگستان
مركزخرید(ابردین وریچموند)-كانادا
 
فصل هشتم

اقلیم

 
فصل نهم:

فهرست فروشگاه‌ها براساس مکان آنها

 


توضیحات بیشتر و دانلود



:: موضوعات مرتبط: فنی و مهندسی , مهندسی معماری , ,
:: برچسب‌ها: بازارهای ایرانی,معماری بازار ایرانی,طراحی معماری مراکز خرید,دانلود پروژه بازارایرانی,دانلود پروژه معماری بازار ایرانی,دانلود پروژه طراحی معماری مراکز خرید ,
:: بازدید از این مطلب : 132
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جواد حسین وش

طراحی پارکینگ مجتمع تجاری- مسکونی سیزده آبان

در این دانلود پروژه رشته معماری به طراحی پارکینگ مجتمع تجاری مسکونی سیزده آبان می پپردازیم ضمنا فایلهای اجرایی نیز ضمیمه پایان نامه شده اند


مشخصات فایل

تعداد صفحات 123
حجم 18 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی معماری


توضیحات کامل

دانلود پروژه رشته معماری با عنوان طراحی پارکینگ مجتمع تجاری- مسکونی سیزده آبان همراه با با فایلهای اجرایی

 
مقدمه
درطرح ریزی و ساماندهی مراكز شهرها، سیاست اصلی باید درجهت تشویق استفاده از وسایل نقلیه جمعی باشد. اما، اگر خودروها به مناطق مركزی شهرها دسترسی نداشته باشند، این مراكز درشهرهای جدید رونق نمی گیرد، و شهرهای موجود رونق و جنب وجوش خود را ازدست می دهند و به مناطق راكد و دل مرده ای كه مطلوب شهروندان نیست تبدیل می شوند.در شهرهای بزرگ، یافتن جایگاه پارک یکی از معضلات رانندگان وسایل نقلیه شخصی می باشد. متاسفانه در سالهای گذشته به این مهم توجهی نشده است و پارکینگ های موجود ،بسیار کمتر از نیاز فعلی به محل پارک خودرو است و هر ساله با افزایش تعداد وسایل نقلیه شخصی ،این مشکل رو به فزونی می رود. 
 
 
بنابراین وسایل نقلیه شخصی حتی بدون توجه به تابلو های ایست ممنوع و یا پارک ممنوع در کناره خیابانهای پر تردد شهری که محلی برای پارک کردن و یا مانور آن در نظر گرفته نشده است ،توقف کرده و مشکلات عدیده ای را برای حمل و نقل شهری ایجاد می کنند ؛ در نتیجه ضرورت دارد هرگونه تلاشی برای بهبود این روند ، در زمانه حمل و نقل شهری مورد استقبال قرار گیرد.
 
 بنابراین، در بافت های پر، حذف پاركینگ های خیابانی باید تدریجی و همزمان با فراهم ساختن پاركینگهای عمومی باشد. در توسعه های جدید، طرح ریزی شهری باید وسایل نقلیه جمعی، سیستم پیاده روی و دوچرخه سواری، و پاركینگ های عمومی را هماهنگ با یكدیگردرنظر بگیرد و طرح كند.در فراهم ساختن پاركینگ های عمومی، سیاست اصلی باید این باشد كه استفاده كنندگان از آنها، حداقل بهای كامل این استفاده را بپردازند. درشهرهای بزرگ ممكن است به منظور تنظیم حجم ترافیك درمناطق مركزی شهر، نرخ كرایه پاركینگ را حتی بیشتر از هزینه تمام شده آن تعیین كنند. در این موارد، به نرخ كرایه پاركینگ باید به عنوان عامل مؤثری در تنظیم تقاضا نگاه كرد.
 
 
کلمات کلیدی:

پارکینگ

طراحی معماری پارکینگ

استانداردهای معماری مربوط به پاركینگ

 
 
 

معیارهای انتخاب محل مناسب پاركینگ:

درانتخاب محل پاركینگ، باید موقعیت محل اتصال پاركینگ را به شبكه خیابانها كاملا سنجید. درسنجش دسترسی پاركینگ به خیابان باید عوامل زیر را درنظر گرفت:
 
-تداخل با ترافیك خیابان
-تداخل با ترافیك متوقف در تقاطعها در زمان قرمزبودن چراغ راهنما
-تداخل با ممنوعیت گردشها و یا سایر علائم و مقررات كنترل ترافیك
 
 
 
 
فهرست

فصل 1- ضوابط و استانداردهای معماری مربوط به پاركینگ ها4

مقدمه 5
استانداردها7
ابعاد وسطح اشغال اتومبیل9
پاركینگ معلولین14
انواع پاركینگ24
پاركینگ های چند طبقه27
خصوصیات شیب بندی درپاركینگ ها28
شیب رمپ29
انواع سیستم های شیب بندی31
انواع رمپ های هندسی28
درجه شیب بندی رمپ ها29
 

فصل 2- ضوابط ومقررات پاركینگ ها59

1-ضوابط سازمان حمل ونقل وترافیك تهران60
2-ضوابط ومقررات پاركینگ درتهران61
3-ضوابط ومقررات پاركینگ درتهران62
 

فصل3- مطالعات ترافیکی پروژه64

3-1- تعاریف65
3-2- مشخصات کلی پروژه63
مشخصات کلی زمین محل پروژه70
موقعیت و مشخصات مجتمع تجاری- مسکونی سیزده آبان72
 

فصل 4- تحلیل ترافیکی پارکینگ 75

فصل 5- بررسی گزینه پیشنهادی 94
منابع و ماخذ107
پیوست 1- مجموعه ضوابط و مقررات و بخشنامه ها108
 

 


توضیحات بیشتر و دانلود





:: موضوعات مرتبط: فنی و مهندسی , مهندسی معماری , ,
:: برچسب‌ها: طراحی معماری پارکینگ,طراحی پارکینگ در اتوکد,استانداردهای معماری مربوط به پاركینگ,دانلود پروژه طراحی پارکینگ,طراحی پارکینگ مجتمع تجاری مسکونی,اصول طراحی پارکینگ تجاری مسکونی,طراحی پارکینگ مجتمع تجاری مسکونی سیزده آبان,دانلود پروژه معماری طراحی پارکینگ مجتمع تجاری مسکونی ,
:: بازدید از این مطلب : 121
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جواد حسین وش

پاورپوینت آشنایی با حمام علی قلی آقا اصفهانی

 

پاورپوینت آشنایی با حمام علی قلی آقا اصفهانی بهمراه پلان حمام - برش طولی و عرضی و همچنین پرسپکتیو حمام به تعداد 37 اسلاید قابل ویرایش حمام علیقلی آقا نام حمام برگرفته از چیست؟ ویژگیهای این حمام چیست؟ نقوش و گچبری نحوه تقسیم گرما نقاشی های حمام سیستم نوردهی حمام استفاده از حمام جرئیات حمام جریان آب در حمام تاثیر صدای آب در حمام کاربری جدید حمام پلان حمام برش طولی عرضی پرسپکتیو حمام


مشخصات فایل

تعداد صفحات 37
حجم 1879 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی pptx
دسته بندی معماری


توضیحات کامل

پاورپوینت آشنایی با حمام علی قلی آقا اصفهانی

بهمراه پلان حمام - برش طولی و عرضی و همچنین پرسپکتیو حمام

به تعداد 37 اسلاید قابل ویرایش

 

فهرست مطالب:

حمام علیقلی آقا

نام حمام برگرفته از چیست؟

ویژگیهای این حمام چیست؟

نقوش و گچبری

نحوه تقسیم گرما

نقاشی های حمام

سیستم نوردهی حمام

استفاده از حمام

جرئیات حمام

جریان آب در حمام

تاثیر صدای آب در حمام

کاربری جدید حمام

پلان حمام

برش طولی عرضی

پرسپکتیو حمام

 

 

توضیحات بیشتر و دانلود



:: موضوعات مرتبط: فنی و مهندسی , مهندسی معماری , ,
:: برچسب‌ها: , پاورپوینت آشنایی با حمام علی قلی آقا اصفهانی ,پرسپکتیو حمام علی قلی آقا اصفهانی , پلان حمام علی قلی آقا اصفهانی , برش حمام علی قلی آقا اصفهانی , پاورپوینت حمام علی قلی آقا اصفهانی ,پاورپوینت معماری حمام علی قلی آقا اصفهانی, پاورپوینت تحلیل معماری حمام علی قلی آقا ,
:: بازدید از این مطلب : 126
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جواد حسین وش

پاورپوینت معماری حمام فین کاشان (تمامی پلان ها-عکس های کل بنا – تحلیل بنا)

 

 

پاورپوینت معماری حمام فین کاشان (تمامی پلان ها-عکس های کل بنا – تحلیل بنا) به تعداد 55 اسلاید قابل ویرایش مناسب اساتید و دانشجویان رشته های معماری بهمراه تمام مدارک و نقشه های فنی فهرست مطالب پاورپوینت معماری حمام فین کاشان چکیده کلید واژه مقدمه تاریخچه و پیشینه سیر تحول معماری حمام ورودی بینه میاندر گرمخانه خزانه استخریا چاله حوض شاه نشین خن یا تون دودکش و گربه رو نورگیری و تهویه مصالح تزیینات حمام فین نمونه حمام نقششه ها و مدارک فنی


مشخصات فایل

تعداد صفحات 57
حجم 9298 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی pptx
دسته بندی معماری


توضیحات کامل

پاورپوینت معماری حمام فین کاشان (تمامی پلان ها-عکس های کل بنا – تحلیل بنا) به تعداد 55 اسلاید قابل ویرایش

مناسب اساتید و دانشجویان رشته های معماری

بهمراه تمام مدارک و نقشه های فنی

 

فهرست مطالب پاورپوینت معماری حمام فین کاشان

  • چکیده
  • کلید واژه
  • مقدمه
  • تاریخچه و پیشینه
  • سیر تحول معماری حمام
  • ورودی
  • بینه
  • میاندر
  • گرمخانه
  • خزانه
  • استخریا چاله حوض
  • شاه نشین
  • خن یا تون
  • دودکش و گربه رو
  • نورگیری و تهویه
  • مصالح
  • تزیینات
  • حمام فین
  • نمونه حمام
  • نقششه ها و مدارک فنی
 

توضیحات بیشتر و دانلود

 



:: موضوعات مرتبط: فنی و مهندسی , مهندسی معماری , ,
:: برچسب‌ها: پاورپوینت معماری حمام فین کاشان,پاورپوینت حمام فین کاشان,معماری حمام فین کاشان,حمام فین کاشان,دانلود پاورپوینت معماری حمام فین کاشان,پاورپوینت بررسی حمام فین کاشان,پاورپوینت تحلیل حمام فین کاشان,پلان حمام فین کاشان ,
:: بازدید از این مطلب : 141
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 شهريور 1399 | نظرات ()