دانلود (اسلاید) پاورپوینت مقاله مدیریت استراتژیک شرکت سامسونگ – بزرگترین استارتاپ جهانی
نوشته شده توسط : جواد حسین وش

مدیریت استراتژیک شرکت سامسونگ

بزرگترین استارتاپ جهانی که بازاریابی محتوا را مزیت رقابتی استراتژیک می داند.

 

مدیریت استراتژیک شرکت سامسونگ | استراتژی شرکت سامسونگ | استراتژی بازاریابی سامسونگ | تجزیه ‌و‌ تحلیل PESTLE سامسونگ

 

 

دید کلی؛

فایل پاورپوینت مقاله مدیریت استراتژیک شرکت سامسونگ – بزرگترین استارتاپ جهانی که بازاریابی محتوا را مزیت رقابتی استراتژیک می داند، در قالب 117 اسلاید پاورپوینت و 109 صفحه ورد جامع و کامل که هر دو فایل به صورت pdf ذخیره و آماده شده است.

 

 

توضیحات فایل مدیریت استراتژیک شرکت سامسونگ

لازمه حضوردر بازارهای جهانی شناخت محیط بازاریابی درکشورهای هدف و در داخل کشورمتبوع می باشد و مدیران شرکت ها باید با نگاه تیز بین به این امر بنگرند.،یکی از این شرکت ها سامسونگ می باشد.شرکت‌هایی مانند سامسونگ پیش از هر حرکتی، بازارهایی را که می‌خواهند به‌طور‌ کامل و عمیق وارد آن شوند، بررسی می‌کنند و از ‌این منظر، این تجزیه‌و‌تحلیل انجام می‌پذیرد.

مولفه دیگری که بایستی شرکت هابدان توجه ویژه ای داشته باشند،رقابت به وسعت جهان است.«این مورد مخصوصاً برای سامسونگ حائز اهمیت است زیرا با سایر شرکت‌های چندملیتی محصولات سفید مانند ال‌جی، نوکیا، موتورولا و اپل در رقابت شدیدی به‌سر می‌برند. در ‌واقع سامسونگ نمی‌تواند موقعیت خود را در بازار به‌طور مسلم بپذیرد زیرا تمامی دیگر بازیگران داخلی کالاهای سفید در بازاری فعالیت می‌کنند که در آن سود‌ها حداقل و رقابت شدید است.

به‌غیر ‌از ‌این، سامسونگ در معرض «جنگ‌های کولا» (مبارزه افسانه‌ای برای تسلط بین کوکا‌کولا و پپسی) در بازارهای نوظهور مانند کشور هند است که باید با بسیاری از بازیگران داخلی و جهانی رقابت کند. این موضوع، تأثیر این بُعد را به‌ویژه برای سامسونگ بسیار قوی ساخته است.»

یکی دیگر از رموز موفقیت شرکت های بزرگ جهانی ،ورود به باز ار های نوظهور است.«در ‌واقع اغلب، ورود به بازارهای نوظهور بسیار دشوار است زیرا باید عوامل متعددی مانند راه‌اندازی شبکه توزیع و زنجیره تأمین در نظر گرفته شود. با‌ این‌حال، کنگلومراهای جهانی (اختلاط‌های جهانی) می‌توانند به‌راحتی از بازار‌های نوظهور خارج شوند؛ چرا‌ که این موضوع تنها با واگذار‌کردن و فروش تجارت خود به یک بازیگر داخلی یا خارجی در صورت کاهش فروش، رخ می‌دهد.

این بدان معنی است که سامسونگ از طریق روش گام‌به‌گام وارد بسیاری از بازارهای نوظهور شده است و همچنین از بازارهایی که سودآور نبوده‌اند، خارج شده است. به همین دلیل است که شرکت‌های چندملیتی محصولات سفید مانند سامسونگ، اغلب قبل از وارد شدن به بازارهای نوظهور، اقدامات لازم را انجام می‌دهند.»

مدیران شرکت ها با شناخت و مانیتورینگ بازارهای هدف به این نکته کلیدی پی برده اند که برای ورود به بازار بایستی به تحلیل رقبا بپردازند.«در بسیاری از بازارهایی که سامسونگ در آن فعالیت می‌کند، تأمین‌کنندگان زیادی وجود دارند که مایل به ارائه خدمات خود همراه با تخفیف هستند، زیرا برند‌های فرعی بسیاری وجود دارند.

با‌ این‌حال، این بدان معنا نیست که شرکت‌ها می‌توانند نیروی ناخواسته‌ای را بر روی تأمین‌کنندگان تحمیل می‌کنند، زیرا هنگامی‌که زنجیره عرضه ایجاد شود؛ خنثی‌کردن آن و ساخت زنجیره عرضه جدید زمان زیادی را می‌طلبد. به همین دلیل است که تولیدکنندگان محصولات سفید مانند سامسونگ، قبل از راه‌اندازی فروشگاه، بازارها را مطالعه می‌کنند و همچنین از مشاوره در تصمیم‌گیری‌های خود استفاده می‌کنند.»

نکته کلیدی دیگر،مدیریت قیمت گذاری درشکت سامسونگ برای جذب مشتریان می باشد.«شرکت‌هایی مانند سامسونگ باید در تصمیم‌گیری در مورد استراتژی بازاریابی مناسب مراقب باشند. از این‌رو بسیاری از شرکت‌های چندملیتی مانند سامسونگ، اغلب قیمت‌گذاری‌های متفاوتی را جهت جذب مشتریان در سراسر هرم درآمد اتخاذ می‌کنند تا آنها را از جایگزین‌های ارزان‌تر بر حذر دارند.

علاوه بر‌ این، بسیاری از مصرف‌کنندگان بازار نوظهور هنوز نسبت به محصولات سفید وابستگی کمتری دارند و به‌جای آن، ترجیح می‌دهند که از روش‌های معمول کار در خانه استفاده کنند و کمتر به وسایل و این لوازم تکیه می‌کنند. با ‌این‌حال، این موضوع با ورود بیشتر زنان به محیط کار، به‌سرعت در حال تغییر است و آن‌ها با توجه به وقت کم خود، بیشتر از این وسایل در منزل استفاده می‌کنند.»

آنچه که برای شرکت چند ملیتی مانند سامسونگ مهم است استفاده استراتژِک از فرصت هاست.«در اوایل دهه 90، مصرف کنندگان به فناوری دیجیتال علاقه و توجه نشان دادند و در این زمینه، محصولاتی مانند دوربین، دستگاه های آدیو و سایر کالا های الکترونیک به آنها معرفی شد. کمپانی های ژاپنی برای استفاده از فناوری های جدید در محصولات خود استقبال نکردند.

از این رو، سامسونگ فرصت را غنیمت شمرد و تصمیم گرفت با نو آوری و خلاقیت، بازار دیجیتال را به دست آورد. سرمایه گذاری در حوزه محصولات دیجیتال، تصمیمی پر خطر به نظر می رسید و در عین حال، این کمپانی را از رقبا جدا می کرد.»

سخن پایانی و نکته کلیدی استراتژیک دیگر؛ انعطاف پذیری شرکت سامسونگ برای حضور در بازارهای جهانی است. «یکی از نقاط قوت این کمپانی، انعطاف پذیر بودن آن است. سامسونگ به عنوان یک شرکت بین المللی این امکان را دارد که بهترین منابع مواد خام را شناسایی کرده و بهترین نقاط دنیا را برای سوار کردن و تولید محصولاتش انتخاب کند. سامسونگ 26 کارخانه در سر تا سر دنیا در اختیار دارد، در نتیجه ذاتا برندی شناخته شده در سراسر دنیا به شمار می رود.»

در این نوشتار سعی برآن شده است که با مطالعه همه جانبه رازهای موفقیت شزکت سامسونگ ،مدیران محترم کشورمان و دانشجویان عزیزو کلیه افرادی که به دنبال موفقیت درکسب و کار و یا به دنبال ایجاد کسب وکار هستند ، نکات کلیدی موفقیت را دریابند.

چگونه استراتژی‌های آمیخته بازاریابی، از سامسونگ برندی محبوب ساخته است؟

کسب و کار  سامسونگ در سال ۱۹۳۸ آغاز به فعالیت کرد، سامسونگ به طور آهسته و پیوسته تلاش کرد تا فعالیتش را در حوزه هایی مثل خدمات بیمه، خرده فروشی، مخابرات، ساخت و ساز، مبادلات اوراق بهادار و … توسعه دهد. دیری نپایید که این شرکت وارد عرصه الکترونیک شد و به کسب وکار تلویزیون های دیجیتال و تلفن های هوشمند روی آورد.اکنون این شرکت به عنوان هفتمین برند معتبر جهان و رقیب اصلی شرکت اپل شناخته شده است.

اغلب سامسونگ را به عنوان یکی از بهترین برندهای جهانی تلفن همراه می شناسند. برندی که همچنان برای تداوم حیاتش تلاش می کند و به دنبال سهم بازار بیشتری در بازار گوشی های تلفن هوشمند است. چیزی که سامسونگ را به رهبر صنعت تبدیل کرده است، استراتژی بازاریابی موفق این شرکت است.اما استراتژی های بازاریابی سامسونگ چگونه است؟ آمیخته بازاریابی این شرکت چگونه تدوین شده است؟ و چگونه توانسته موثر باشد؟

 

در ادامه با هم مروری داریم برآمیخته بازاریابی شرکت سامسونگ:

 

توضیحات بیشتر و دانلود

   

 

 

 





:: موضوعات مرتبط: کسب و کار , ,
:: برچسب‌ها: مدیریت استراتژیک سامسونگ,مدیریت استراتژیک شرکت سامسونگ,استراتژی شرکت سامسونگ,استراتژی بازاریابی سامسونگ,استراتژی شرکت سامسونگ ppt,استراتژی های بازاریابی سامسونگ,استراتژیک شرکت سامسونگ,بررسی استراتژی شرکت سامسونگ,استراتژی بازاریابی شرکت سامسونگ,تدوین استراتژی شرکت سامسونگ,استراتژی های بازاریابی شرکت سامسونگ,استراتژی قیمت گذاری شرکت سامسونگ,استراتژی های سامسونگ,مقاله بازاریابی سامسونگ, تجزیه ‌و‌ تحلیل PESTLE سامسونگ ,
:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
» دانلود (اسلاید) پاورپوینت مدیریت استراتژیک منابع انسانی با رویکرد رفتارهای رهبری انسان ها در شرکت فو
» دانلود (اسلاید) پاورپوینت مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM کلید طلایی ارتباط با مخاطبین
» دانلود (اسلاید) پاورپوینت بازاریابی ویدئویی در شرکت های بزرگ – کلید موفقیت در جلب توجه مخاطبین
» دانلود (اسلاید) پاورپوینت استراتژی بازاریابی به سبک هواوی با رویکرد سرمایه گذاری در بازار
» دانلود (اسلاید) پاورپوینت مرسدس بنز ، شرکتی که به مشتریان وفادارش بخاطر جابجایی خودرو نمی فروشد
» دانلود (اسلاید) پاورپوینت در مورد مدیریت استعداد و منابع انسانی در شرکت اپل
» دانلود (اسلاید) پاورپوینت مشاوره شغلی و حرفه ای – رویکردهای نوین در آموزش و مشاوره شغلی
» دانلود (اسلاید) پاورپوینت درباره بازاریابی به سبک شرکت فیلیپس با رویکرد نوآوری و ارزش آفرینی مستمر
» دانلود (اسلاید) پاورپوینت روش جنرال الکتریک در بازاریابی با رویکرد تحلیل تجاری کسب و کارها
» دانلود (اسلاید) پاورپوینت مقاله ایمیل مارکتینگ و اصول بازاریابی ایمیلی
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: