دانلود رایگان (اسلاید) پاورپوینت معماری روم باستان (تاریخ و تمدن معماری روم باستان)
نوشته شده توسط : جواد حسین وش

دانلود رایگان پاورپوینت معماری روم باستان

(تاریخ و تمدن معماری روم باستان)

 

دید کلی؛

در این مطلب از وبسایت فایل مَس به ارائه: دانلود رایگان پاورپوینت معماری روم باستان (تاریخ و تمدن معماری روم باستان)، می پردازیم که در قالب 28 اسلاید زیبا، جامع، با کیفیت و با فرمت pptx آماده شده است، همچنین این فایل قابل ویرایش بوده تا دوستان و عزیزان بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند، پس تا آخر این مقاله با ما همرا باشید.

 

مشخصات فایل :

تعداد صفحات فایل:      28 اسلاید

فرمت فایل اصلی:        پاورپوینت (ppt)

فرمت فایل دانلودی:     فشرده (zip-winrar)

حجم در حالت فشرده:  2.54 مگابایت

 

دسته بندی:               پاورپوینت آماده معماری

 

 

بخشی از توضیحات دانلود رایگان پاورپوینت معماری روم باستان

ریشه قومی و نژادی رومیان و چگونگی شکل گیری تمدن روم باستان هنوز ناشناخته مانده است. آنچه مسلم می نماید، این است که تاریخ روم با تاریخ شهر رم پیوند دارد ولی به روشنی مشخص نیست که این جامعه شهری چگونه و در چه زمانی شکل گرفت (بنابر روایتی افسانه گونه، شهر رم به دستور رمولوس در سال 753 ق.م. ساخته شد).

معمولا روم باستان را از لحاظ تاریخی به سه دوره تقسیم می کنند:

پادشاهی (حدود 753 ق.م. – 510 ق.م.)

جمهوری (حدود 500 ق.م. – 27 ق.م.)

امپراتوری (395 ق.م. – 27 م.)

تمدن روم باستان پس از تجزیه امپراتوری به دو بخش روم شرقی (بیزانس)و روم غربی رو به زوال رفت و سرانجام با انقراض روم غربی (476 م.) به پایان تارخ خود رسید. پس از آن دوران قرون وسطی در اروپا آغاز شد. اگر چه اهمیت نقش رومیان در تاریخ هنر غرب مورد تأیید اغلب مورخان است، اصطلاح «هنر رومی» معنای واضح و مشخصی ندارد. در واقع سه معنای متفاوت از این اصطلاح فهمیده می شود:

هنر ساکنان قدیم روم و اخلاف مستقیم آنها ، هنر سرزمین ایتالیا که تدریجا در جامعه‌ی روم جذب شد و وحدت یافت ، هنر مربوط به دوره‌ی امپراتوری روم باستان شاید نتوا مردم روم را آفریننده‌ی هنری خاص و متمایز دانست ولی می توان پذیرفت که آنها در مقابل حامیان هنر، بنابر سلیقه‌ها و خواسته‌های خودشان، هنرمندان بیگانه – عمدتاً یونانی – را به خدمت گرفتند و به کارشان جهت دادند.

 

همچنین پذیرفتنی است که هنر اتروسک‌ها از زمان های قدیم تأثیری تعیین کننده در تکوین هنر رومی داشت و نیز هنر رومی کاملاً مدیون صنعتگران یونانی دوره هلنیستی و روش‌های آنان در بازهنمایی بود. از سوی دیگر، می توان این نکته را قبول کرد که هنر امپراتوری دست کم در حوزه‌ی مدیترانه‌ای مرکزی به سبب ادامه‌ی آگاهانه‌ی سنت یونانی تا حدی دارای نوعی یکپارچگی بود ولی چنین ویژگی های مشترکی در سایر نواحی تحت سلطه‌ی امپراتوری وجود نداشت.

 

توضیحات بیشتر و دانلود

   

 

 





:: موضوعات مرتبط: فنی و مهندسی , مهندسی معماری , ,
:: برچسب‌ها: پاورپوینت معماری روم,دانلود پاورپوینت معماری رم باستان,پاورپوینت تاریخ معماری رومانسک,معماری رم پاورپوینت,پاورپوینت معماری روم باستان,پاورپوینت معماری جهان روم,دانلود پاورپوینت معماری رم,پاورپوینت درباره معماری روم,پاورپوینت معماری رومانسک,پاورپوینت رایگان معماری روم,پاورپوینت تاریخ و تمدن معماری روم باستان,دانلود پاورپوینت معماری روم باستان,پاورپوینت در مورد معماری روم, دانلود رایگان پاورپوینت معماری روم باستان,دانلود پاورپوینت معماری روم باستان ,
:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: