دانلود (اسلاید) پاورپوینت بينش و عناصر نمادین در معماری اسلامی (طاق و قوس،مقرنس و هندسه،محراب و شبست
نوشته شده توسط : جواد حسین وش

پاورپوینت بينش و عناصر نمادین در معماری اسلامی

(طاق و قوس،مقرنس و هندسه،محراب و شبستان)

 

عناصر نمادین در معماری اسلامی | طاق و قوس در معماری اسلامی | مقرنس کاری در معماری اسلامی | هندسه در معماری اسلامی | محراب در معماری اسلامی | شبستان در معماری اسلامی

 

دید کلی؛

در این مطلب از وبسایت فایل مَس به ارائه: پاورپوینت بينش و عناصر نمادین در معماری اسلامی (طاق و قوس،مقرنس و هندسه،محراب و شبستان)، می پردازیم که در قالب 62 اسلاید زیبا، جامع، با کیفیت و با فرمت pptx آماده شده است، همچنین این فایل قابل ویرایش بوده تا دوستان و عزیزان بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند، پس تا آخر این مقاله با ما همرا باشید.

 

مشخصات فایل :

تعداد صفحات فایل:      62 اسلاید

فرمت فایل اصلی:        پاورپوینت (ppt)

فرمت فایل دانلودی:     فشرده (zip-winrar)

حجم در حالت فشرده:  8.92 مگابایت

 

دسته بندی:               پاورپوینت آماده معماری

 

 

فهرست مطالب پاورپوینت بينش و عناصر نمادین در معماری اسلامی

مقدمه

نشانه و نماد

دایره

مربع

مثلث

گنبد

طاق و قوس

مقرنس

محراب

شبستان

مناره

هندسه

منابع و ماخذ

 

توضیحات پاورپوینت بينش و عناصر نمادین در معماری اسلامی

مقدمه

معماری اسلامی برگرفته از زبان قرآن است و عمق و غنای تمدن اسلام را با بهره‌گیری از روح معنویت نشان می‌دهد. این امر به گونه‌ای است که اعتقاد به توحید و ایمان به تعالیم اسلام به عنوان اندیشه زیبایی‌شناسی دین اسلام در معماری اسلامی تجلی می‌یابد مؤلفه‌های به جا مانده از پیش از ظهور اسلام نشان می‌دهد از زمانی که انسان هنر را شناخت یعنی از هزاران سال پیش به طراحی رنگی از حیواناتی که منقرض شدند به منظور نشان دادن واقعیتها و مهارتهای خود بر روی دیوارها پرداخت . در واقع هنر پیش از زبان و ادبیات در زندگی انسان وسیله‌ای برای برقراری ارتباط او به شمار می‌رفت .

ارتباط معماری با دین اسلام نشانه اعتقاد به توحید، ایمان و عمل به آموزه ها و تعالیم دین اسلام است. اندیشه توحیدی مبنی بر اعتقاد به خدای واحد سبکی بود که در اکثر هنرهای اسلامی به عنوان موضوعی بکر به کار می رفت. معماری اسلامی هنری بود که نه تنها در اماکن دینی چون مساجد مورد استفاده قرار می گرفت، بلکه از آن در مدارس، ضریحها و قصرها و حتی خانه ها و حمامها نیز بهره گرفته می شد.

 

بنابراین می توان گفت که معماری اسلامی با روح تمدن اسلام تطبیق داشت.هویت معماری اسلامی در همه جهان با وجود تنوعات زبانی و تمدنی یکسان است و این تنوعات از چین تا اقیانوس اطلس با وجود تعددات فرهنگها دیده می شود. اگر چه رومیها و دیگر اقوام نیز دارای معماری بودند، اما معماری اسلامی ویژگی خاص خود را داشت. از دیگر ویژگیهای هنر معماری اسلامی تزئینات است که مسجد النبی به عنوان اولین بنای اسلامی دارای معماری اسلامی دارای این ویژگی بوده است.

 

  

توضیحات بیشتر و دانلود

  

 

 





:: موضوعات مرتبط: فنی و مهندسی , مهندسی معماری , ,
:: برچسب‌ها: عناصر نمادین در دوران ساسانی,عناصر نمادین در نگارگری ایران,بررسی عناصر نمادین در نگارگری,بررسی عناصر نمادین در نگارگری ایران,پاورپوینت هندسه در معماری اسلامی,هندسه در معماری اسلامی,طاق و قوس در معماری اسلامی,مقرنس در معماری اسلامی,محراب در معماری اسلامی,شبستان در معماری اسلامی,انواع طاق و قوس در معماری اسلامی,تعریف مقرنس در معماری اسلامی,مقرنس کاری در معماری اسلامی,هندسه در معماری اسلامی pdf,نقوش هندسي در معماري اسلامي,کاربرد هندسه در معماری اسلامی,نقش محراب در معماری اسلامی,مفهوم محراب در معماری اسلامی ,
:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: