دانلود (اسلاید) پاورپوینت مقاله استراتژی شرکت هوندا، تحقیقات بازاریابی و استراتژی فروش Honda
نوشته شده توسط : جواد حسین وش

استراتژی شرکت هوندا

تحقیقات بازاریابی و استراتژی فروش در شرکت هوندا

 

 

دید کلی؛

فایل پاورپوینت مقاله استراتژی شرکت هوندا، تحقیقات بازاریابی و استراتژی فروش Honda، در قالب 123 اسلاید پاورپوینت و 133 صفحه ورد جامع و کامل که هر دو فایل به صورت pdf ذخیره و آماده شده است.

  

 

توضیحات فایل استراتژی شرکت هوندا

پیشگفتار

دربازارکنونی ودرعصردیجیتال؛مدیران کسب وکارها باید به این نکته کلیدی توجه داشته باشند که بقا و ماندگاری کسب وکارها به شمّ مدیریتی آن ها وابسته است که بتوانند با استفاده از شمّ مدیریتی و شناخت بازارهدف خویش موجبات کسب سود پایدار و ماندگاری کسب و کارخویش را رقم بزنند.یکی از این روش ها استراتژی محصولات متنوع مطابق با نیاز مشتریان هدف می باشد.«در این حالت، کسب‌وکارهای کوچک با استفاده از محصولات مشابه یا بازارهای نزدیک به حوزه اصلی کار خود، از استراتژی متنوع‌سازی متمرکز استفاده می‌کنند.

زمانیکه محصولات به خوبی در بازار عرضه شوند و مورد توجه مشتری قرار بگیرند، این استراتژی نسبت به حالت قبلی، بازدهی بالاتری را در پی خواهد داشت. نمونه موفق استفاده از این استراتژی، شرکت هوندا موتور است. این شرکت علاوه بر اینکه در زمینه اتومبیل و ماشین‌های سنگین فعالیت داشت،به حوزه جدیدی در زمینه موتورسیکلت نیز وارد شد. از طریق رقابت در این حوزه، هوندا توانایی ساخت موتور را بدست آورد. این شرکت با این اقدام به مزیت رقابتی قابل توجهی در مقایسه با دیگر رقبای خود دست پیدا کرد.»

شناخت بازار هدف ومدیریت ذائقه مشتریان آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است.و این امر بدون زندگی با مردم و پی بردن به علایق آن ها به این آسانی که فکر می کنیم ؛نیست. نمونه موردی در شناخت و مدیریت ذائقه مشتریان،شرکت هوندا موتور و حضورآن در بازارآمریکاست که به دلیل عدم شناخت دقیق و عدم ایجاد ذائقه مناسب درمشتریان هدف تا مرز شکست هم پیش می رود.«موفقیت هوندا در بازار آمریکا، شاید یک اتفاق بود.

هوندا در دهه ۵۰ و ۶۰ میلادی به سختی کوشید تا به بازار آمریکا رخنه کند. در آن زمان، موتورسیکلت‌های کوچک موسوم به سوپرکاب ۵۰ سی‌سی این شرکت در ژاپن به فروش می‌رفت. اما آنها تصمیم گرفتند با ساخت موتورسیکلت‌هایی بزرگ‌تر برای آمریکا به رقابت با شرکت هارلی دیویدسون بپردازند.

این استراتژی با شکست مواجه شد و فقط اعضای تیم سه نفره هوندا در آمریکا، موتورسیکلت‌های کوچک خود را همراه داشتند و در روزهای تعطیل از آن در مسیرهای خاکی و تپه‌ای استفاده می‌کردند. دیدن کارکرد عملی این موتورسیکلت‌های ۵۰ سی‌سی به قدری برای شهروندان آمریکا و عاشقان طبیعت جالب بود که هوندا تصمیم گرفت استراتژی خود را به فروش آنها تغییر دهد، موتورسیکلت‌هایی که بسیار سبک، ساده و ارزان‌قیمت بودند و کارکردی متفاوت داشتند.»

هوندا به این شکل، اشتباه خود را اصلاح کرد و استراتژی مناسب را در پیش گرفت. اما اگر از همان ابتدا به یک قانون ساده توجه کرده بود، می‌توانست از ماه‌ها تکاپو و فروش تقریبا صفر، اجتناب کند:

مهم‌ترین عامل رشد یک کسب‌و‌کار یا استارت‌آپ به‌کارگیری استراتژی‌های اصولی است. شاید در نگاه اول درک این موضوع که شرکت‌های بزرگ در گذشته بسیار کوچک بود‌ه‌اند و با سرمایه‌های اندک این راه را آغاز کرده‌اند، دشوار به نظر برسد اما باید دانست کسب‌وکارهایی که به چنین جایگاه‌هایی رسیده‌اند، با انتخاب استراتژی‌های درست و معقول، رشد مناسبی در طول چندین سال را تجربه کرده‌اند. کسب‌وکارهای کوچک با توجه به عوامل متعدد و موقعیت‌های گوناگون، گزینه‌های زیادی برای انتخاب‌ کردن دارند تا بتوانند سهم بازار بیشتری بدست آورند.

در نهایت، طی گفت‌وگوهای تکمیلی انجام‌شده با مشتریان هدف جدید، مشخص شد که آنها از تجهیزات و امکانات به ظاهر مهم اما بیهوده، نفرت داشتند به همین دلیل تلاش شد تا طراحی‌ها بسیار دقیق و شیک باشند و هر گزینه طراحی شده‌ای، کارآیی خاص خود را داشته باشد. همزمان با پیشرفت پروژه طراحی، از گروه‌های مختلفی از جوانان دعوت می‌شد تا به بحث درباره خودروی جدید بپردازند و به این صورت، طرح مدنظر چند بار اصلاح و بهبود پیدا کرد.

در نهایت، خودروی شاسی‌بلندی آماده ساخت شده بود که ویژگی‌های مختلف آن براساس نیازها و خواسته‌های نسل جوان بود.در سال ۲۰۰۳ که مدل المنت هوندا آماده عرضه به بازار شد، واحد بازاریابی تحلیل‌های کمی خود را به روز کرد. با توجه به بازار بسیار ویژه این محصول و  رقابتسایر خودروسازان، برآورد شد که فروش نسبتا متوسطی در انتظار المنت باشد و در هر سال، ۵۰ هزار دستگاه از آن در آمریکا به فروش برسد.»

موضوع مهم دیگر این که ،همچنانکه برای محصول دوره عمری در نظر گرفته شده ،برای تحقیقات بازاریابی هم این امر متصوّر می باشد.و درشرکت هوندا نیز شاهد این موضوع هستیم که در تحقیقات بازاریابی با رویکرد نیاز جوانان ؛علیرغم این فروش این محصول در سال های اول با رشد قابل توجه حتی فراتر از ۵۰۰۰۰دستگاه می باشدو ۶۷۰۰۰دستگاه به فروش می رسد.

در ادامه روند به دلیل محدود بودن بازارهدف ؛ ومهم تر جابجایی جمعیت مشتریان از جوانان به سمت افراد میان سال و مهم تر این که عدم ادامه دار بودن تحقیقات بازاریابی که نقش فانوس دریایی را برای کسب و کارها بازی می کند،این موضوع با کاهش فروش شدید و متوقف شدن خط تولید منجر می شود.

در این نوشتار با بررسی بازارو فروش شرکت هوندا ؛برآنیم تا با ارائه مدل کسب وکار شرکت های بزرگی چون هونداکه هشتمین خودروساز بزرگ جهانی است؛به هم وطنان عزیزمان این نکته را یادآور شویم که موفقیت درکسب و کاربه کشورو یا محیط خاصی وابسته نیست،بلکه به عناصرتاثیرگذاری وابسته است که موجب پایداری کسب وکار می شوند. و عدم رعایت آن عناصر،می تواندکسب و کارها را به ورطه انحلال و ورشکستگی بکشاند؛خواه این کسب وکاردر ایران باشد؛خواه نوکیا و جنرال موتورز آمریکا با آن پیشینه بالای ۱۰۰سال؛

بازار کسب و کار باکسی شوخی ندارد.

امید است که مطالب این نوشتار مورد توجه و استفاده ارزشمند سروران عزیز قرار گیرد.

 

  

توضیحات بیشتر و دانلود

  

  

 

 





:: موضوعات مرتبط: کسب و کار , ,
:: برچسب‌ها: استراتژی شرکت هوندا,شركت هوندا,استراتژی هوندا,استراتژی فروش هوندا,استراتژی بازاریابی هوندا,صنعت بازاریابی شرکت هوندا,پاورپوینت استراتژی هوندا,پاورپوینت استراتژی شرکت هوندا,پاورپوینت استراتژی بازاریابی هوندا,بازاریابی به سبک شرکت هوندا ,
:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
» دانلود (اسلاید) پاورپوینت مدیریت استراتژیک منابع انسانی با رویکرد رفتارهای رهبری انسان ها در شرکت فو
» دانلود (اسلاید) پاورپوینت مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM کلید طلایی ارتباط با مخاطبین
» دانلود (اسلاید) پاورپوینت بازاریابی ویدئویی در شرکت های بزرگ – کلید موفقیت در جلب توجه مخاطبین
» دانلود (اسلاید) پاورپوینت استراتژی بازاریابی به سبک هواوی با رویکرد سرمایه گذاری در بازار
» دانلود (اسلاید) پاورپوینت مرسدس بنز ، شرکتی که به مشتریان وفادارش بخاطر جابجایی خودرو نمی فروشد
» دانلود (اسلاید) پاورپوینت در مورد مدیریت استعداد و منابع انسانی در شرکت اپل
» دانلود (اسلاید) پاورپوینت مشاوره شغلی و حرفه ای – رویکردهای نوین در آموزش و مشاوره شغلی
» دانلود (اسلاید) پاورپوینت درباره بازاریابی به سبک شرکت فیلیپس با رویکرد نوآوری و ارزش آفرینی مستمر
» دانلود (اسلاید) پاورپوینت روش جنرال الکتریک در بازاریابی با رویکرد تحلیل تجاری کسب و کارها
» دانلود (اسلاید) پاورپوینت مقاله ایمیل مارکتینگ و اصول بازاریابی ایمیلی
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: