دانلود مقاله رشته عمران با عنوان سیمان و اهمیت برآورد مقاومت سیمان
نوشته شده توسط : جواد حسین وش

مقاله رشته عمران با عنوان سیمان و اهمیت برآورد مقاومت سیمان

در این مقاله بر اهمیت برآورد مقاومت سیمان در سنین بالاتر و سنین اویه سیمان تأکید شده و روشی را برای پیشبینی عمر واقعی سنین ارائه میکند از این روش میتوان در کارخانجات سیمان برای تعیین دقیق و قابل اعتماد مقاومت سیمان خصوصاً در سنین بالاتر و همچنین اتخاذ تدابیر تصحیحی و پیشگیرانه در سنین پائینتر بهره گرفت


مشخصات فایل

تعداد صفحات 20
حجم 0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی عمران


توضیحات کامل

مقاله رشته عمران با عنوان سیمان و اهمیت برآورد مقاومت سیمان

ریشه لغوی سیمان و ساختار آن

کلمه سیمان از یک لغت لاتین به نام سی‌منت ( cement ) گرفته شده است و ماده ای است که دارای خاصیت چسبانندگی مواد به یکدیگر است و در حقیقت ، واسطه چسباندن است.سیمان در صنایع ساختمانی در صنایع ساختمانی ، سیمان به ماده ای گفته می‌شود که برای چسباندن مصالح مختلف به یکدیگر از قبیل سنگ و شن ، ماسه ، آجر و غیره بکار می‌رود و ترکیبات اصلی این سیمان از مواد آهکی است. سیمانهای آهکی معمولا از ترکیبات سیلیکات و آلومیناتهای آهک تشکیل شده‌اند که هم به‌صورت طبیعی یافت می‌شوند و هم قابل تولید در کارخانجات سیمان‌سازی هستند. 
 
اگرچه از زمانهای بسیار گذشته اقوام و ملل مختلف به نحوی با استفاده از سیمان در ساخت بنا سود می‌جستند، ولی اولین بار در سال 1824 ، سیمان پرتلند به نام "ژوزف آسپدین" که یک معمار انگلیسی بود، ثبت شد. به لحاظ شباهت ظاهری و کیفیت بتن‌های تولید شده از سیمانهای اولیه به سنگهای ناحیه پرتلند در دورست انگلیس ، سیمان به نام سیمان پرتلند معروف شد و تا به امروز برای سیمانهایی که از مخلوط نمودن و حرارت دادن مواد آهکی و رسی و مواد حاوی سیلیس ، آلومینا و اکسید آهن و تولید کلینکر و نهایتا آسیاب نمودن کلینکر بدست می‌آید، استفاده می‌شود. 
 
اساسا سیمان با آسیاب نمودن مواد خام از قبیل سنگ و آهک و آلومینا و سیلیسی که به صورت خاک رس و یا سنگهای رسی وجود دارد و مخلوط نمودن آنها با نسبتهای معین و با حرارت دادن در کوره‌های دوار تا حدود 1400درجه سانتی‌گراد بدست می‌آید. در این مرحله ، مواد در کوره تبدیل به گلوله‌های تقریبا سیاه رنگی می‌شوند که کلینکر نامیده می‌شود.کلینکر پس از سرد شدن ، با مقداری سنگ گچ به‌منظور تنظیم گیرش ، مخلوط و آسیاب شده و پودر خاکستری رنگی حاصل می‌شود که همان سیمان پرتلند است. با توجه به نوع و کیفیت مواد خام ، سیمان با دو روش عمده‌تر و خشک تولید می‌شود، ضمن اینکه روشهای دیگری نیز وجود دارد. البته امروزه عمومـا از روش خشک در تولید سیمان استفاده می‌شود، مگر در مواردی که مواد خام ، روش تر را ایجاب کند، زیرا در روش خشک ، انرژی کمتری برای تولید مورد نیاز است. 
 
 
کلمات کلیدی:

سیمان

ساختار سیمان

ترکیبات شیمیایی سیمان

 
 
نتیجه 
در این مقاله بر اهمیت برآورد مقاومت سیمان در سنین بالاتر و سنین اویه سیمان تأکید شده و روشی را برای پیشبینی عمر واقعی سنین ارائه میکند. از این روش میتوان در کارخانجات سیمان برای تعیین دقیق و قابل اعتماد مقاومت سیمان خصوصاً در سنین بالاتر و همچنین اتخاذ تدابیر تصحیحی و پیشگیرانه در سنین پائینتر بهره گرفت.توانائی این مدلها بیانگر آن است که از مدلسازی آماری همراه با رگرسیون میتوان برای این منظور استفاده کرد. دیده شده است که ماهیت این ارتباط ظریف برقرار شده یعنی مدلسازی آماری، کاملاً منطبق با اصول شیمی سیمان است، به جزء چند مورد خطاهای آماری. اما این امکان هم وجود دارد که بهکمک XRD و آنالیز Rietveld در هنگام اندازهگیری فازهای سیمان، این خطاها را برطرف کرد.
 
 
 
فهرست مطالب
سیمان1
ریشه لغوی1
سیمان در صنایع ساختمانی1
تاریخچه2
ساختار سیمان2
ترکیبات شیمیایی سیمان3
هیدراسیون سیمان5
حرارت هیدراسیون5
آزمایشهای سیمان7
نرمی سیمان7
گیرش سیمان8
مباحث مرتبط با عنوان8
سیمان پرتلند نوع 1 (پ.1)8
سیمان پرتلند نوع 5 )پ.5)9
سیمان پرتلند ، پوزولائی 15%  پ.پ9
سیمان پرتلند سرباره ای  %159
سیمان پرتلند آهكی  %2010
سیمان نسوز تیپ  55010
نتیجه19
 
 

توضیحات بیشتر و دانلود

 





:: موضوعات مرتبط: مهندسی عمران , ,
:: برچسب‌ها: سیمان,ساختار سیمان,ترکیبات شیمیایی سیمان,دانلود مقاله رشته عمران با عنوان سیمان و اهمیت برآورد مقاومت سیمان,خرید مقاله و تحقیق رشته عمران,مقاومت سیمان ,
:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: