دانلود مقاله بازاریابی پارتیزانی pdf | پاورپوینت بازاریابی چریکی
نوشته شده توسط : جواد حسین وش

 

بازاریابی چریکی یا گوریلا مارکتینگ

بازاریابی پارتیزانی (چریکی)، رمز موفقیت و کلید طلایی در دستان مدیران عصر دیجیتال

 

دید کلی؛

فایل مقاله بازاریابی پارتیزانی pdf یا بازاریابی چریکی رمز موفقیت و کلید طلایی در دستان مدیران عصر دیجیتال است، که در 202 اسلایدهای پاورپوینت به صورت جامع و کامل با فرمت pdf آماده شده است.

در این فایل مطالب ارزشمند در زمینه شناخت بازار و توسعه راهبردهای بازاریابی چریکی از دیگاه های صاحب نظر بازاریابی با ۲۰۲ اسلاید ویژه ارائه می گردد. و می تواند برای مدیران کلیه کسب و کارها و سازمان های تولیدی و خدماتی، همچنین دانشجویان کلیه رشته و کارمندان محترم در کلیه صنوف و کلیه عزیزانی که راهبردهای بازاریابی را ارزشمند می دانند؛ مفید باشد.

 

توضیحات بیشتر و دانلود

 

 مقاله بازاریابی پارتیزانی pdf | پاورپوینت بازاریابی چریکی

 

 

توضیحات فایل مقاله بازاریابی پارتیزانی pdf

بازاریابی چریکی یا گوریلا مارکتینگ چیست؟

در مفهوم کلی اسم اصلی این روش گوریلا مارکتینگ (Guerrilla Marketing) است که به فارسی بازاریابی چریکی یا بازاریابی پارتیزانی نیز ترجمه شده است.

هرگاه بتوانید از استراتژی‌ها و روش‌های نامتعارف و عجیب که تقریبا تاکنون مشابه آن وجود نداشته و پیاده‌سازی نشده‌است، برای تبلیغ محصول یا خدمت خود استفاده کنید، به این روش بازاریابی چریکی یا گوریلا مارکتینگ می‌گویند. البته نام دیگر این روش، بازاریابی پارتیزانی است. در این نوع بازاریابی درواقع از جنگ‌های پارتیزانی الهام گرفته شده که پارتیزان‌ها و سربازان جنگ‌های چریکی با روش‌های نامتعارف و غافل‌گیر کننده باعث شکست دشمن می‌شدند.

یکی از ویژگی‌های بازاریابی چریکی ارزان بودن و گاهی اوقات بدون هزینه بودن آن است. در این روش شما بیشتر روی روش‌های متفاوت و خلاقانه‌ای متمرکز می‌شوید که تاکنون وجود نداشته است. استفاده از این ترفندها باعث می‌شود تا اثرگذاری بیشتری روی مخاطبان داشته باشید و بتوانید آنها را سریع‌تر متقاعد کنید تا محصول شما را بخرند.

انواع بازاریابی چریکی

با اینکه گوریلا مارکتینگ یکی از زیرمجموعه‌های بازاریابی است، ولی خودش انواع مختلفی دارد که در موقعیت‌های متفاوت می‌توانید از آنها استفاده کنید. در ادامه از انواع بازاریابی چریکی برای شما می‌گوییم:

گوریلا مارکتینگ خارجی (OUTDOOR)

همان‌طور که می‌دانید تبلیغات محیطی و تبلیغاتی که در فضای بیرون انجام می‌شود بخش عمده‌ای از فضای تبلیغات را به خود اختصاص داده است. حال تصور کنید به جای استفاده از بیلبوردهای مرسوم، از المان‌های تبلیغاتی متفاوتی استفاده کنید که تا کنون در سطح شهر وجود نداشته است. به این روش گوریلا مارکتینگ خارجی (outdoor) گفته می‌شود.

گوریلا مارکتینگ درونی (INDOOR)

این نوع از بازاریابی چریکی دقیقا عکس مدل خارجی است و این بار در فضاهای داخلی و بسته نظیر فروشگاه‌های زنجیره‌ای، استخر، مراکز بازی، مترو، دانشگاه و… از المان‌های متفاوت برای تبلیغات استفاده می‌کنید. به این روش نیز گوریلا مارکتینگ داخلی (indoor) گفته می‌شود.

گوریلا مارکتینگ در مقر رویداد (EVENT AMBUSH)

بسیاری از شرکت‌ها برای تبلیغ محصولات و خدمات خود در رویدادهای مختلف از جمله نمایشگاه‌ها، همایش‌ها، رویدادهای ورزشی یا کمپین‌های مختلف شرکت می‌کنند. اگر این برندها برای تبلیغات خود به جای شیوه‌های مرسوم نظیر پخش تراکت و بروشور سراغ روش‌های خلاقانه و متفاوت بروند به این روش گوریلا مارکتینگ در مقر رویداد گفته می‌شود. یکی از نمونه‌های این مدل تبلیغات که چند سال پیش برای اولین بار جذابیت داشت، استفاده از اسکوترهای برقی توسط یکی از اپراتورهای تلفن همراه ایران در نمایشگاه الکامپ و تلکام بود.

گوریلا مارکتینگ تجربی (EXPERIMENTAL)

این مدل از بازاریابی چریکی در واقع شامل تمام موارد بالا می‌شود، با این تفاوت که دیگر یک سویه نیست و بین برند و مخاطب تعامل شکل می‌گیرد و کاربران با اجرای درخواست شرکت‌ها، جزئی از برنامه تبلیغاتی می‌شوند و می‌توان آنها را مجری اصلی دانست. در این روش باید تجربه‌ای متفاوت را برای مخاطبان رقم بزنید.

کسب و کارهای بزرگ چگونه از بازاریابی چریکی استفاده می‌کنند؟

حالا که با مفهوم و انواع گوریلا مارکتینگ آشنا شدیم، زمان آن رسیده که ببینیم این نوع بازاریابی چه کارایی برای کسب و کارهای بزرگ دارد و این برندها چطور از بازاریابی چریکی استفاده می‌کنند. اگر کمی دقت کنید می‌بینید که یکی از برنامه‌های اصلی کمپانی‌های بزرگ می‌تواند استفاده از بازاریابی پارتیزانی است؛ چراکه از هر نظر توانایی اجرای آن را به بهترین شکل ممکن دارند.

اما این نوع بازاریابی برای برندهای بزرگ می‌تواند مانند حرکت روی لبه پرتگاه باشد؛ چراکه حالا برند آنها موقعیت خوبی در بازار دارد و کاملا شناخته شده هستند. بنابراین اگر نتوانند ایده جذابی داشته باشند یا درست گوریلا مارکتینگ را پیاده کنند، لطمه خواهند خورد.

کسب و کارهای کوچک چگونه از بازاریابی چریکی استفاده می‌کنند؟

گوریلا مارکتینگ با توجه به هزینه کم و خلاقانه بودن می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای کسب و کارهای کوچک و استارتاپ‌ها باشد. این روش کمک می‌کند تا با هزینه کمتر نسبت به دیگر روش‌های تبلیغاتی بتوانید بازخورد خوبی بگیرید و برای مدت‌های طولانی در ذهن مخاطبان بمانید. ضمن اینکه کمک می‌کند سرنخ‌های زیادی به دست بیاورید.

اما باید حواستان باشد به درستی ایده‌پردازی کنید و بعد از آنها طرح‌هایی را در نظر بگیرید که بتوانید به خوبی آنها را اجرا کرده و مخاطبان را شگفت‌زده کنید. البته نیم‌نگاهی هم باید به هزینه‌ها داشته باشید، چون کسب و کارهای کوچک نمی‌توانند خیلی هزینه کنند و گاهی کارهای نامتعارف هزینه زیادی می‌طلبد.

 

توضیحات بیشتر و دانلود

 

 

 

 





:: موضوعات مرتبط: کسب و کار , ,
:: برچسب‌ها: بازاریابی پارتیزانی ppt,بازاریابی چریکی ppt,بازاریابی چریکی+pdf,دانلود رایگان پاورپوینت بازاریابی چریکی,پاورپوینت بازاریابی چریکی,مقاله درباره بازاریابی چریکی ,
:: بازدید از این مطلب : 112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 فروردين 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
» دانلود (اسلاید) پاورپوینت مدیریت استراتژیک منابع انسانی با رویکرد رفتارهای رهبری انسان ها در شرکت فو
» دانلود (اسلاید) پاورپوینت مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM کلید طلایی ارتباط با مخاطبین
» دانلود (اسلاید) پاورپوینت بازاریابی ویدئویی در شرکت های بزرگ – کلید موفقیت در جلب توجه مخاطبین
» دانلود (اسلاید) پاورپوینت استراتژی بازاریابی به سبک هواوی با رویکرد سرمایه گذاری در بازار
» دانلود (اسلاید) پاورپوینت مرسدس بنز ، شرکتی که به مشتریان وفادارش بخاطر جابجایی خودرو نمی فروشد
» دانلود (اسلاید) پاورپوینت در مورد مدیریت استعداد و منابع انسانی در شرکت اپل
» دانلود (اسلاید) پاورپوینت مشاوره شغلی و حرفه ای – رویکردهای نوین در آموزش و مشاوره شغلی
» دانلود (اسلاید) پاورپوینت درباره بازاریابی به سبک شرکت فیلیپس با رویکرد نوآوری و ارزش آفرینی مستمر
» دانلود (اسلاید) پاورپوینت روش جنرال الکتریک در بازاریابی با رویکرد تحلیل تجاری کسب و کارها
» دانلود (اسلاید) پاورپوینت مقاله ایمیل مارکتینگ و اصول بازاریابی ایمیلی
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: