دانلود (اسلاید) پاورپوینت بررسی درب و بررسی ورودی – مقدمات طراحی معماری 1
نوشته شده توسط : جواد حسین وش

پاورپوینت درب و بررسی ورودی

مقدمات طراحی معماری 1

 

دید کلی؛

در این مطلب از وبسایت فایل مَس به ارائه: پاورپوینت درب و بررسی ورودی – مقدمات طراحی معماری 1، می پردازیم که در قالب 34 اسلاید زیبا، جامع و با فرمت pptx آماده شده است، همچنین این فایل قابل ویرایش بوده تا دوستان و عزیزان بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند، پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

 

مشخصات فایل :

تعداد صفحات فایل:      34 اسلاید

فرمت فایل اصلی:        پاورپوینت (ppt)

فرمت فایل دانلودی:     فشرده (zip-winrar)

حجم در حالت فشرده:  1.63 مگابایت

دسته بندی:               پاورپوینت آماده معماری

 

توضیحات بیشتر و دانلود

  

 پاورپوینت درب و بررسی ورودی – مقدمات طراحی معماری 1

 

توضیحات پاورپوینت درب و ورودی

درب و ورودی

منظور از ورودي، فضاي اطراف در ورودي در داخل خانه است؛ در واقع فضايي را كه هنگام ورود به خانه پا به آن مي‌گذاريم، ورودي مي‌نامند.

ورودي يك واحد مسكوني با عناصر مختلفي مثل پرده ، محافظ سر پوشيده ، جعبه هاي گل ، فرورفتگي در نما تشديد و مشخص مي شود .

برای ورود به یک بنا ، اتاقی در یک بنا و یا محدوده معینی از یک فضای خارجی ، ابتدا باید از یک صفحه عمودی عبور کنیم . صفحه ای که بین فضا های مختلف تمایز ایجاد کرده و «این جا» را از «آنجا» جدا کند .

روش های ایجاد ورودی

عمل وارد شدن می تواند از طریق روش هایی غیر از سوراخ کردن یک دیوار هم انجام شود ، مثلا : با عبور از سطحی مجازی که بوسیله دو ستون یا یک تیر در بالا پایدار شده است . هنگامی که می خواهیم تداوم بصری و فضای بیشتری بین دو فضا برقرار شود ، حتی یک اختلاف سطح هم می تواند به عنوان درگاه در نظر گرفته شود و نشانه عبور از جایی به جای دیگر باشد .

در شرایط عادی که از دیوار برای تعریف و بستن یک فضا یا مجموعه ای از فضا ها استفاده می شود ، برای ساختن ورودی کافی است شکافی در دیوار ایجاد کنیم . این بازشو می تواند به فرم یک روزنه ساده در دیوار و یا به صورت دروازه ای متشکل از تکه های مجزا باشد .

صرف نظر از اینکه فرم فضای ورودی و یا فرم دیوار های آن چگونه است ، بهترین تعریف برای یک فضای ورودی صفحه ای واقعی یا مجازی است که عمود بر مسیر رسیدن به بنا باشد .

انواع ورودی ها

ورودی ها به طور معمول در گروه های زیر قرار می گیرند :

هم سطح ، پیش آمده ، فرو رفته

ورودی پیش آمده و فرورفته

ورودی پیش آمده ، فضایی گذری تشکیل می دهد که بیانگر عملکرد آن به عنوان راه رسیدن به بنا است و مثل ورودی تو رفته، سقفی در بالای آن قرار دارد. ضمنا ورودی تو رفته مقداری از فضای خارجی را در محدوده ساختمان وارد می کند .

فرم یک ورودی

فرم فضای ورودی هر کدام از گروه های گفته شده ، می تواند شبیه به فرم فضایی باشد که به آن وارد می شویم و به ما کمک می کند تا قبل از ورود تصوری از فضای داخلی به دست آوریم . همچنین اگر فرم فضای ورودی در تضاد با فرم داخل بنا باشد ، مرز بین آنها کاملا محسوس شده ، و وجود این مرز ، بر ویژگی فضای درونی به عنوان یک مکان خاص تاکید می کند.

 

توضیحات بیشتر و دانلود

 

 

 

 

 

 




:: موضوعات مرتبط: مهندسی معماری , ,
:: برچسب‌ها: پاورپوینت درب,پاورپوینت درب و پنجره,پاورپوینت انواع درب,پاورپوینت انواع درب و پنجره,مقدمات طراحی معماری 1,مقدمات طراحی معماری 1+pdf,مقدمات طراحی معماری ۱,مقدمات طراحی معماری 1 چیست,مقدمات طراحی معماری architecture,تمرینات مقدمات طراحی معماری 1 ,
:: بازدید از این مطلب : 182
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 27 فروردين 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: