دانلود (اسلاید) پاورپوینت درباره ارگ بم در استان کرمان
نوشته شده توسط : جواد حسین وش

پاورپوینت درباره بررسی ارگ بم در استان کرمان

 

دید کلی؛

در این مطلب از وبسایت فایل مس به ارائه پاورپوینت درباره ارگ بم در استان کرمان می پردازیم که در قالب 17 اسلاید زیبا، جامع، با کیفیت و با فرمت pptx آماده شده است، همچنین این فایل قابل ویرایش بوده تا دوستان و عزیزانی که به اطلاعات این فایل نیازمندند به راحتی بتوانند از آن استفاده کنند، پس تا آخر این مقاله با ما همرا باشید.

 

مشخصات فایل :

تعداد صفحات فایل:      17 اسلاید

فرمت فایل اصلی:        پاورپوینت (ppt)

فرمت فایل دانلودی:     فشرده (zip-winrar)

حجم در حالت فشرده:  0.98 مگابایت

دسته بندی:               پاورپوینت آماده معماری

 

 

بخشی از متن پاورپوینت درباره ارگ بم

موقعیت ارگ بم

شهر بم در 180 کیلومتری جنوب شرقی استان کرمان و در ارتفاع 1060 متری از سطح دریا واقع شده است. تنها شهر ایران که در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده، شهر بم می باشد. در گذشته ها، شهر بم به پاریس ایران و دروازه شرق ایران شهرت داشت. در زمان حکومت لطفعلی خان زند برای مدتی به عنوان پایتخت ایران مطرح شد.از سوغات معروف این شهر می توان به خرما، مرکبات، حنا، کماچ سهن، کلمپه و قاووت اشاره نمود. محصولات کشاورزی شهربم به خصوص خرمای آن معروفیت جهانی دارد

بم و فضای فرهنگی در استان کرمان

یونسکو

ارگ بم، با عنوان بم و فضای فرهنگی آن در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است و یکی از شهرهای تاریخی ایران و استان کرمان می باشد. این ارگ عظیم بزرگترین سازه خشتی در جهان است که در نزدیکی شهر بم در استان کرمان در جنوب شرقی ایران قرار دارد.

تاریخچه

ارگ بم را به بهمن پسر گشتاسپ نسبت می‌دهند. تا حدود 2 قرن پیش مردم در ارگ زندگی می‌کردند. در طول تاریخ ارگ بم بارها مورد یورش قرار گرفته و بازسازی شده است.این ارگ عظیم که در مسیر جاده ابریشم قرار دارد سده ۵ پیش از میلادساخته شده‌است و تا سال ۱۸۵۰ پس از میلاد نیز همچنان مورد استفاده بود.در تاریخ ۵ دی ۱۳۸۲، در اثر زلزله شدیدی که شهر بم و حومه آن را تحت تأثیر قرار داد.

 

  

توضیحات بیشتر و دانلود

  

 

 





:: موضوعات مرتبط: فنی و مهندسی , مهندسی معماری , ,
:: برچسب‌ها: پاورپوینت ارگ بم,پاورپوینت درباره ارگ بم,دانلود پاورپوینت ارگ بم,ارگ بم پاورپوینت,مقاله ارگ بم,تحقیق در مورد ارگ بم,تحقیق درباره شهر ارگ بم,تحقیق درباره ارگ بم ,
:: بازدید از این مطلب : 116
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 15 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: