دانلود (اسلاید) پاورپوینت تجزیه و تحلیل خانه طباطبایی ها کاشان
نوشته شده توسط : جواد حسین وش

پاورپوینت تجزیه و تحلیل خانه طباطبایی ها در کاشان

 

دید کلی؛

در این مطلب از وبسایت فایل مس به ارائه پاورپوینت تحلیل خانه طباطبایی ها در کاشان می پردازیم که در قالب 28 اسلاید زیبا، جامع، با کیفیت و با فرمت pptx آماده شده است، همچنین این فایل قابل ویرایش بوده تا دوستان و عزیزانی که به اطلاعات این فایل نیازمندند به راحتی بتوانند از آن استفاده کنند، پس تا آخر این مقاله با ما همرا باشید.

 

مشخصات فایل :

تعداد صفحات فایل:      28 اسلاید

فرمت فایل اصلی:        پاورپوینت (ppt)

فرمت فایل دانلودی:     فشرده (zip-winrar)

حجم در حالت فشرده:  1.13 مگابایت

دسته بندی:               پاورپوینت آماده معماری

 

 

بخشی از متن پاورپوینت تحلیل خانه طباطبایی ها

مقدمه

اين خانه در نزديكي خانه تاريخي بروجردي و در جوار بقعه مباركه امامزاده سلطان اميراحمد (كه اين بقعه نيز از آثار هنري قرن نهم و دهم مي باشد ) خانه باشكوهي وجود دارد و به خاطر اينكه سنگ بناي اين خانه را شخصي به نام حاج سيد جعفر طباطبائي نطنزي بنا نهاده است به خانه طباطبائي موسوم و مشهور گرديده است .

در زميني به مساحت 4730 مترمربع و در حدود سال 1250 قمري با مهارت و هنرمندي معمار معروف كاشاني استاد علي مريم احداث گرديده است .

خانه طباطبايي‌ها مشتمل بر چهار صحن و حياط مي باشد كه حياط مركزي متعلق به قسمت بيروني و دو حياط متعلق به اندروني و يك حياط متعلق به خدمه بوده است .

قسمت اندرونی

خانه شامل اتاق پنج دري ساده در مركز و دو حياط در دو طرف آن و داراي سرداب هائي كه بادگيرها هوا را در آن جريان مي دهند كه اين قسمت محل سكونت خانواده مرحوم طباطبايي بوده است . حياط ضلع شمال غربي بزرگتر و تعداد اتاقهاي آن بيشتر مي باشد و داراي سرسراي پذيرائي مجزائي است.

 

در زير قسمت اندروني مخصوصا اتاق مركزي سرداب بزرگي قراردارد كه داراي مشخصات منحصر به فرد خود است و به علل مختلف از جمله وجود بادگير ، سقف ضربي ، نوع مصالح به كار رفته در بدنه ، دو جداره بودن بدنه ، وجود حوضي كه قبلا مركز سرداب بوده ، اختلاف ارتفاع با سطح كوچه حدود 8 تا 10 متر ، نسيم خنكي كه از سطح حوض حياط مركزي وارد زيرزمين مي شود ، همه اين عوامل باعث شده تا به خصوص در فصل تابستان 15 تا 20 درجه اختلاف دما بين زيرزمين و بيرون آن مشاهده شود .

 

توضیحات بیشتر و دانلود

  

 

 





:: موضوعات مرتبط: فنی و مهندسی , مهندسی معماری , ,
:: برچسب‌ها: پاورپوینت خانه طباطبایی ها,پاورپوینت خانه طباطبایی,دانلود پاورپوینت خانه طباطبایی ها,پاورپوینت تحلیل خانه طباطبایی ها,دانلود رایگان پاورپوینت خانه طباطبایی ها,پاورپوینت خانه طباطبایی ها کاشان,خانه طباطبایی ها پاورپوینت,تحلیل خانه طباطبایی ها,تجزیه و تحلیل خانه طباطبایی ها,تحلیل خانه طباطبایی ها کاشان,تحلیل معماری خانه طباطبایی ها,تحقیق در مورد خانه طباطبایی ها ,
:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 15 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: