دانلود پاورپوینت بررسی معماری ارگانیک در معماری معاصر
نوشته شده توسط : جواد حسین وش

دانلود پاورپوینت معماری ارگانیک در معماری معاصر

دانلود پاورپوینت معماری ارگانیک در معماری معاصر


مشخصات فایل

تعداد صفحات 49
حجم 1039 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی pptx
دسته بندی معماری


توضیحات کامل

دانلود پاورپوینت معماری ارگانیک در معماری معاصر در قالب 49 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع با قابلیت ویرایش

 

پدیده معماری ارگانیک را نمی توان به آسانی  با وقایع اجتماعی  ، فنی یا فرهنگی مرتبط ساخت به ویژه که این پدیده از نظر زمانی یک دوره طولانی را در بر می گیرد .

–بینش معماری ارگانیک  ریشه در فلسفه رمانتیک دارد . رمانتیسم یک جنبش فلسفی ، هنری و ادبی در اواخر قرن  هجده و نوزده میلادی  در شمال غربی اروپا بود که به سایر نقاط اروپا و امریکا سرایت کرد . این جنبش واکنشی در مقابل خرد گرایی عقل مدرن بود . رمانتیک ها همانند پیروان تفکر کلاسیک به ذهن انسان اعتقاد داشتند . ولی رمانتیک ها به آن بخش از ذهن توجه داشتند که بیشتر در باره  احساس و عواطف بود . در صورتی که برای فلاسفه کلاسیک مانند دکارت ولیبنیتز ، عقل و منطق اهمیت داشت .نکته حائز اهمیت این که اکثر فلاسفه ی رمانتیک شاعر بودند و به تجلیل از طبیعت ، عواطف و تخیل می پرداختند . در حالی که اکثر فلاسفه کلاسیک ریاضی دان بودند .

 

-معماری ارگانیک در قرن 19 توسط فرانک فرنس و لویی سالیوان شکل گرفت . اوج شکوفایی این نظریه را میتوان در نیمه اول قرن بیستم در نوشتارها و طرحهای لوید رایت مشاهده کرد .

-لوید رایت به تحقیق یکی از مهمترین و خلاق ترین معماران و نظریه پردازان قرن بیستم میباشد . وی در طی نود سال عمر پر بار خود ( 1959-1869 ) بیش از شصت سال فعالیت مستمر معماری داشته و حدود 560 ساختمان اجرا کرده است .

-« ارگانیک » واژه ای است که لوید رایت برای توصیف معماری خود به کار می برد . در ضمن او هر گز نپذیرفت که کار معماری دیگری جز ارگانیک ، اصلا” معماری است .

-خانه های اولیه رایت به نام خانه های دشت های مسطح معروف بودند ، زیرا این خانه ها که غالبا” در حومه شهر شیکاگو ساخته شده بودند ، در تلفیق و هماهنگی با دشت های مسطح  سرسبز این نواحی طراحی شده بودند .

 

توضیحات بیشتر و دانلود

 

 





:: موضوعات مرتبط: فنی و مهندسی , مهندسی معماری , ,
:: برچسب‌ها: پاورپوینت معماری,پاورپوینت معماری ارگانیک,پاورپوینت معماری معاصر ,
:: بازدید از این مطلب : 147
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: