دانلود پاورپوینت بررسی معماری دیکانستراکشن و آثار آن
نوشته شده توسط : جواد حسین وش

پاورپوینت معماری دیکانستراکشن و آثار آن

دانلود پاورپوینت معماری دیکانستراکشن و آثار آن جهت رشته معماری


مشخصات فایل

تعداد صفحات 28
حجم 1566 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی pptx
دسته بندی معماری


توضیحات کامل

دانلود پاورپوینت معماری دیکانستراکشن و آثار آن جهت رشته معماری در قالب 28 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش

 

– مکتب دیکانستراکشن ، که یکی از شاخه های مهم فلسفه پست مدرن محسوب می شود ، نقدی به بیشن ساختارگرایی و همچنین تفکر مدرن است . مکتب دیکانستراکشن جزو زیر مجموعه پساساختارگرایی هم محسوب می شود . زیرا اکثر اندیشمندان این مکتب ، پرورش یافته دوره ساختارگرایی می باشند . پساساختارگراها منطق گرایی افراطی ساختاری و افراط ساختارگرایان در مورد ساختار را مورد پرسش قرار می دهند . پساساختارگراها معتقدند که «اهمیت و پویایی زبان باید در سیلان و ناپایداری معناها جست و جو گردد »

-مکتب فکری دیکانستراکشن توسط ژاک دریدا ( ۱۹۳۰) فیلسوف معاصر فرانسوی ، پایه گذاری شد . دریدا با ساختارگراها مخالف است و معتقد است که وقتی ما به دنبال ساختارها هستیم ، از متغیرها غافل می مانیم ، فرهنگ و شیوه های قومی هر لحظه تغییر می کند ، پس روش ساختارگراها نمی تواند صحیح باشد .

 

-در معماری دیکانستراکشن سعی بر این است که برنامه و مشخصات طرح مورد مطالعه وارسی دقیق قرار گیرد . همچنین خود سایت و شرایط فیزیکی و تاریخی آن و محیط اجتماعی و فرهنگی ای که سایت در آن قرار گرفته نیز مورد بازبینی موشکافانه قرار می گیرد . در مرحله بعد تفسیرها و تأویل های مختلف از این مجموعه مطرح می شود . در نهایت کالبد معماری به صورتی طراحی می شود که در عین برآورده نمودن خواسته های عملکردی پروژه ، تناقضات و تباینات بین موضوعات اشاره شده در فوق و تفسیرهای مختلف از آن ارائه شود . لذا شکل کالبدی به صورت یک مجموع چند معنایی ، ابهام برانگیز ، متناقض و متزلزل ارائه می شود ، که خود طرح زمینه را برای تفسیر و تأویل بیشتر آماده می کند .

 

فهرست مطالب
بخش اول:تعاریف (معنای دیکانستراکشن ،ژاک دریدا،هدف از دیکانستراکشن ،خصوصیات دیکانستراکشن )
بخش دوم :آثارمعماران دیکانستراکشن (مرکزهنرهای بصری وکسنتر وکلیسای سال 2000 پیترآیزنمن ،ساختمان مرکزی چیات دی فرانک گهری ،ایستگا ه اتش نشانی وموزه سین سیاتی زاهاحدید،مرکزتلویزیونی چین وکتابخانه عمومی سیاتل رم کولهاس ،موزه رویال اونتاریو دنیل لیپسکند و…)

 

توضیحات بیشتر و دانلود

 

 





:: موضوعات مرتبط: فنی و مهندسی , مهندسی معماری , ,
:: برچسب‌ها: پاورپوینت معماری دیکانستراکشن چیست,معماری دیکانستراکشن , ppt,پاورپوینت معماري ديكانستراكشن ,
:: بازدید از این مطلب : 98
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: