دانلود پاورپوینت بررسی مشخصات طاق پیروزی GRANDE ARCHE
نوشته شده توسط : جواد حسین وش

پاورپوینت مشخصات طاق پیروزی GRANDE ARCHE

دانلود پاورپوینت مشخصات طاق پیروزی GRANDE ARCHE


مشخصات فایل

تعداد صفحات 12
حجم 471 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی pptx
دسته بندی معماری


توضیحات کامل

دانلود پاورپوینت مشخصات طاق پیروزی GRANDE ARCHE جهت رشته معماری در قالب 12 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش

 

در سال 1982 یک رقابت بزرگ طرحهای ملی به ابتکار عمل فرانسو میتران رئیس جمهور فرانسه راه اندازی شد. معمار دانمارکی یوهان اتووان اسپرکلسن و مهندس دانمارکی اریک ریتزل طراح ،برنده این تاق پیروزی در اواخر قرن بیستم شدند.ساخت و ساز بنای تاریخی در سال 1985 آغاز گردید . اسپرکلسن در ژانویه 1986 استعفا داد و تمام مسئولیتهای معماری خود را به شریکش معمار فرانسوی پال آندرو داده و ریتزل کار خود را تا پایان این اثر تاریخی در سال 1989 که تکمیل شد ادامه داد.

 

طاق در شکل تقریبی یک مکعب است.(ارتفاع 110 متر ،عمق 110 متر ، عرض110 متر).ساخت شبیه یک مکعب (تسرکت) بر روی جهان سه بعدی.قاب از بتن پیش تنیده با شیشه و سنگ مرمر (carrara) از ایتالیا پوشیده شده است .و توسط شرکت فرانسوی مهندسی عمران بویگس به کارفرمایی فرودگاه پاریس ساخته شد.

 

طاق (گراند آرک) در 14 ژوییه 1989 در پانزدهمین اجلاس سران G7 به مناسبت دویست ساله از انقلاب فرانسه افتتاح گردید. این بنا در یک محور تاریخی پاریس کامل شده است . طاق در یک زاویه 6.33 درجه در این محور چرخیده است .مهمترین دلیل برای این چرخش دلیل فنی زیر است.که با ایستگاه مترو ، ایستگاه RER(شبکه اکسپرس منطقه ) و یک بزرگراه به طور مستقیم در زیر طاق واقع شده است .این زاویه تنها راه بجای پایه های غول پیکر بود.از نقطه نظر معماری این محور تاریخی در این اثر تاریخی (گراند آرک) چرخیده و در انتهای دیگرکه موزه لورر است نچرخیده است.

 

فهرست مطالب
مسابقه طراحی تاق پیروزی
ایریک ریتزل
مشخصات طاق
افتتاح طاق (گراند آرک)
وزن GRANDE  ARCHE
سازه GRANDE  ARCHE
اجرای GRANDE  ARCHE

توضیحات بیشتر و دانلود

 

 





:: موضوعات مرتبط: فنی و مهندسی , مهندسی معماری , ,
:: برچسب‌ها: پاورپوینت طاق,پاورپوینت طاق پیروزی,پاورپوینت در مورد طاق پیروزی,پاورپوینت GRANDE ARCHE,پاورپوینت طاق GRANDE ARCHE ,
:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: