دانلود (اسلاید) پاورپوینت بازاریابی چند کاناله چیست و چرا اهمیت دارد؟
نوشته شده توسط : جواد حسین وش

پاورپوینت بازاریابی چند کاناله چیست و چرا اهمیت دارد؟

با رویکرد تسهیل فرآیند خرید و خلق بهترین تجربه مشتری

 

 

دید کلی؛

فایل پاورپوینت بازاریابی چند کاناله با رویکرد تسهیل فرآیند خرید و خلق بهترین تجربه مشتری، در قالب 127 اسلاید پاورپوینت قابل ویرایش به صورت جامع و کامل آماده شده است

 

 

بخشی از توضیحات پاورپوینت بازاریابی چند کاناله

بازاریابی چند کاناله چیست و چرا اهمیت دارد؟

 

امروزه بازاریابی چند کاناله به طور چشمگیری در میان بازاریابان برتر دنیا محبوب شده است. بازاریابی چند کاناله هنر استفاده ترکیبی از کانال‌های ارتباطی مستقیم و غیر مستقیم برای تعامل با مشتریان است. بازاریابی چند کاناله توسط بسیاری از سازمان‌ها این گونه تعریف شده است: برقراری ارتباط و بازاریابی برای پیش‌بینی و پیدا کردن مشتریان از طریق کانال‌های بیشمار آنلاین و آفلاین.

در ساده‌ترین واژه، بازاریابی چندکاناله همه چیز در مورد انتخاب است. به عبارت دیگر بازاریاب، چند کانال ارتباطی مختلف را پیش روی مشتری می‌گذارد تا خودش انتخاب کند. در بازاریابی تک کاناله تنها یک راه ارتباطی وجود دارد و در صورتی که مخاطب به کانال مورد نظر دسترسی نداشته باشد، راه ارتباطی از بین رفته و در نتیجه میزان محبوبیت برند و محصول‌تان کاهش می‌یابد.

مثالی برای بازاریابی چند کاناله؛ شما سایت فروشگاهی دارید و برای دسترسی به این فروشگاه هم سایت و هم اپلیکیشن موبایلی طراحی کرده‌اید. مشتریان شما بسته به انتخاب خود و سرعت اینترنت می‌توانند هر کدام از این راه‌ها انتخاب کنند و از فروشگاه شما خرید کنند.

اهمیت بازاریابی چندکاناله

بازاریابی چند کاناله به این دلیل مهم است که شما باید در جایی که مشتریان تان هستند حضور داشته باشید. اگر به دلیل دیگری برای درک اهمیت بازاریابی چند کاناله نیاز دارید این را در نظر بگیرید که مشتریان بازاریابی چند کاناله ۳ تا ۴ برابر بیشتر از مشتریانی که از یک کانال استفاده می‌کنند وقت خود را در کانال‌ها می‌گذرانند.

شکی نیست که امروزه مشتریان کنترل بسیار بیشتری نسبت به بازاریابان بر روند خرید دارند. با توجه به گسترش کانال‌های موجود، انتخاب بیشتری نسبت به چگونگی دریافت اطلاعات دارند. امروزه برای بدست آوردن مشتریان راه‌های بیشتری وجود دارد، هم از لحاظ تعداد و هم از لحاظ انواع یا تنوع کانال‌ها؛ و همچنان که تعداد کانال‌ها رو به افزایش است نیاز به پذیرفتن و نیز استفاده از بازاریابی چندکاناله نه تنها یک ایده خوب است بلکه یک عامل مهم خواهد بود.

اهمیت بازاریابی چندکاناله در نکته زیر خلاصه می شود :

شما باید از طریق کانال های مختلف پیام و محتوای خود را در بازار هدف تان انتشار بدهید. شما باید هر جا که مشتریان تان هستند حضور داشته باشید و مشخص است که این کار تنها با استفاده از یک کانال ارتباطی میسر نیست. در تمامی کانال های ارتباطی، به مشتریان تان این امکان را بدهید که با شما تعامل برقرار کنند.

بازاریابی چند کاناله چه چالش‌هایی را حل می‌کند؟

همیشه اجرای یک استراتژی بازاریابی چند کاناله، هموار نیست و چالش‌های بسیاری در ارتباط با اجرای استراتژی بازاریابی چند کاناله وجود دارد.

  • پیام‌رسانی هدفمند: با توجه به فراوانی کانال‌ها و انتخاب پیش روی مشتریان، ارائه پیام مناسب به مخاطب مورد نظر کافی نیست. نه تنها مشتریان‌تان باید پیام شما را دریافت کنند، بلکه این پیام‌ها باید جذاب، تعامل پذیر باشد و آنها مشتاق برای انجام فعالیت شوند. به عبارت دیگر این پیام‌ها باید با مشتریان‌تان ارتباط برقرار کرده و توسط این پیام‌ها وارد گفتگو شوند.

 

  • شناخت مخاطب: برای هر کمپین بازاریابی مهم است که بداند با چه کسی صحبت می‌کند و به همین دلیل است که بازاریابان تعیین می‌کنند مخاطب هدف آنها کیست. همچنین تجزیه و تحلیل رفتار مشتریان در یک کانال درست نیست، زیرا مشتریان امروزه از کانال‌های مختلفی با برند شما در ارتباط هستند. بنابراین دانستن چگونگی رفتار مشتریان در تمام کانال‌ها و نقاط تماس امری بسیار مهم است. همچنین به دلیل تغییر رفتار مشتریان، باید اطلاعات بازاریابی خود را بروزرسانی کنید و استراتژی‌های خود را بر اساس رفتار مشتریان، تغییر دهید.

 

  • بهینه‌سازی کانال‌ها: بسیار دشوار است تا بدانید چه کانال‌ها وکمپین‌هایی به طبقه خاصی از افراد دسترسی دارند و یا چه پلتفرمی در افزایش درآمد فروش کمک می‌کنند. دانستن اینکه کدام پاسخ هدفمند قادر است تا بازاریابان به بهترین نتیجه برساند، مشکل است. بهینه‌سازی رسانه‌هایی که در بازاریابی چند کاناله استفاده می‌کنید، ایده خوب و دقیقی به شما می‌دهد که چگونه کانال‌های شما کار می‌کنند و یا چه نوع نتایجی از آنها دریافت می‌کنید. اینها سه نوع از اطلاعاتی هستند که به شما کمک خواهد کرد تا جنبه‌های خاصی از کمپین را بهبود بخشید.
 
 




:: موضوعات مرتبط: کسب و کار , ,
:: برچسب‌ها: بازاریابی چند کاناله,پاورپوینت اصول بازاریابی,پاورپوینت استراتژی بازاریابی,پاورپوینت بازاریابی جهانی,پاورپوینت درباره بازاریابی,پاورپوینت درس بازاریابی ومدیریت بازار,پاورپوینت درس بازاریابی,پاورپوینت استراتژی های بازاریابی,بازاریابی چند کاناله چیست؟,بازاریابی چند کاناله چیست و چرا اهمیت دارد؟,بازاریابی و خرده فروشی چند کاناله,بازاریابی چند کاناله به چه معناست؟,آشنایی با بازاریابی چند کاناله,آشنایی با مفاهیم بازاریابی چند کاناله,سیستم های بازاریابی چند کاناله ,
:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
» دانلود (اسلاید) پاورپوینت مدیریت استراتژیک منابع انسانی با رویکرد رفتارهای رهبری انسان ها در شرکت فو
» دانلود (اسلاید) پاورپوینت مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM کلید طلایی ارتباط با مخاطبین
» دانلود (اسلاید) پاورپوینت بازاریابی ویدئویی در شرکت های بزرگ – کلید موفقیت در جلب توجه مخاطبین
» دانلود (اسلاید) پاورپوینت استراتژی بازاریابی به سبک هواوی با رویکرد سرمایه گذاری در بازار
» دانلود (اسلاید) پاورپوینت مرسدس بنز ، شرکتی که به مشتریان وفادارش بخاطر جابجایی خودرو نمی فروشد
» دانلود (اسلاید) پاورپوینت در مورد مدیریت استعداد و منابع انسانی در شرکت اپل
» دانلود (اسلاید) پاورپوینت مشاوره شغلی و حرفه ای – رویکردهای نوین در آموزش و مشاوره شغلی
» دانلود (اسلاید) پاورپوینت درباره بازاریابی به سبک شرکت فیلیپس با رویکرد نوآوری و ارزش آفرینی مستمر
» دانلود (اسلاید) پاورپوینت روش جنرال الکتریک در بازاریابی با رویکرد تحلیل تجاری کسب و کارها
» دانلود (اسلاید) پاورپوینت مقاله ایمیل مارکتینگ و اصول بازاریابی ایمیلی
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: