دانلود (اسلاید) پاورپوینت بازاریابی به سبک شرکت هیوندای با رویکرد تامین نیاز مشتریان
نوشته شده توسط : جواد حسین وش

پاورپوینت بازاریابی به سبک شرکت هیوندای

با رویکرد تامین نیاز خودرو برای مشتریان امروز و آینده

 

 

دید کلی؛

 

فایل پاورپوینت بازاریابی به سبک شرکت هیوندای با رویکرد تامین نیاز خودرو برای مشتریان امروز و آینده، در قالب 107 اسلاید پاورپوینت به صورت پی دی اف بطور جامع و کامل آماده شده است

 

بخشی از توضیحات پاورپوینت بازاریابی به سبک شرکت هیوندای

 

داستان موفقت هیوندای

خودروسازی پرتلاش به نام هیوندای

شاید ۴۰ سال پیش در کشور نامی از خودروسازان کره ای نمیشنیدیم و برندهایی به نام کیا یا هیواندای برای همه ناشناس بودند. در واقع کارخانه خودروسازی هیوندای چند سالی است که در بازارهای جهانی به خودروسازی مطرح تبدیل شده و تا قبل از این موفقیت چشمگیر خود شاید وضعیتی بهتر از خودروسازان ایرانی نداشت.

آنچه که در مورد هیوندای بسیار حائز اهمیت است، کیفیت خودروهای تولیدی یا قرار گرفتن بین ۵ خودروساز برتر دنیا نیست، بلکه رشد ناگهانی این شرکت و پیوستن به بازار جهانی در کمتر از ۳ دهه برای بسیاری از افراد غیر قابل باور می باشد.

شاید برای بسیاری از شما این سوال مطرح شود که چشم بادامی های خاور دور چطور یک شبه ره ۱۰۰ ساله را پیمودند و توانستند محصولاتی تولید کنند که هم اکنون با امثال بنز، فورد و بی ام و رقابت می کند. شاید بد نباشد قدری به گذشته بازگردیم و با هیوندای ۴۰ سال پیش کمی بیشتر آشنا شویم.

دهه ۷۰ میلادی زمانیکه خودروسازان ژاپنی با تولید خودروهای کم مصرف خود شک بزرگی به بازار امریکا و اروپا وارد کردند، هیوندای کارخانه ای بود که حتی قادر نبود اتوموبیلی را به تنهایی طراحی کند. حمایتهای دولت تنها دلیل زنده ماندن این خودروساز کره ای بود. طی این سالها بود که دولت کره آشوبی (crisis) بین خودروسازان خود ایجاد کرد.

خودرو سازان تنها ۲ سال دیگر میتوانستند از حمایتهای دولتی استفاده کنند و پس از آن با هجوم واردات خودروهای خارجی مواجه میشدند. آشوبی که دولت ایجاد کرده بود قدری بی رحمانه بود ولی هیواندای ترجیح داد تا کارمندان خود را در این آشوب سهیم کند و با ایجاد یک آشوب داخلی همه سیستم خود را برای تحولی عظیم تحریک کرد.

نقشه راه کاملا مشخص بود. باید از خودروسازان خارجی کمک گرفته میشد. فازبندی پروژه به دقت انجام گرفت و در فاز اول خودروی فورد کورتینا با کمک کارخانه فورد مونتاژ شد. نکته جالب توجه در این فاز میزان کار کارمندان هیوندای بود. شرکت یک گروه از مهندسان را به فورد فرستاده بود تا از نزدیک با تکنولوژی آشنا شوند.

این گروه روزانه ۱۶ ساعت مشغول یادگیری بوده و پس از بازگشت به هتل قبل از خواب تمامی آموخته های خود را مستندسازی میکردند. این روند برای ۶ ماه ادامه داشت.

هیوندای به این سطح از دانش اکتفا نکرد و در فاز دوم به دنبال طراحی اولیه خودرو رفت. در این فاز با برخی شرکتهای طراحی خودرو همکاری کرد و پس از ۱۲ سال تلاش بالاخره در سال ۱۹۸۵ خودروی پونی را به بازار معرفی کرد.

دانش طراحی اولیه برای رسیدن به ۵ خودروساز برتر جهان کافی نبود، همین امر هیواندای را به سمت فاز ۳ حرکت داد. در این فاز دانش طراحی به صورت عمیقتر آموخته شد و پس از ۱۴ سال خودروی اکسل که با طراحی خود هیوندای تولید شده بود روانه بازار شد.

طی این سالها خودروسازان مطرح دنیا خطر ورود یک رقیب کره ای را حس کرده و از همکاری با هیواندای سرباز زدند. حتی این عدم همکاری هم مانع پیشرفت هیوندای نشد و پس از رایزنی های فراوان و با اعطای برخی امتیازها بالاخره میتسوبیشی حاضر به همکاری با هیوندای و کمک به یادگیری دانش طراحی شد.

در فاز چهارم پروژه، هیوندای توانست خود را به جمع خودروسازان برتر جهان نزدیک کرده و دانش طراحی مختص خود را توسعه دهد. پس از اجرای این فاز در سال ۱۹۹۵ خودروی اکسنت (که چند سالی است که شاهد حضور مدلهای جدید این خودرو در بازار هستیم) به عنوان نخستین خودروی هیواندای با دانش طراحی مختص به خود تولید شد.

پس از پایان این پروژه هیواندای پله های ترقی را سریعتر از گذشته طی کرد و امروز به عنوان یکی از برترین خودروسازان جهان مطرح شده است. شاید مهمترین رمز موفقیت این شرکت کره ای، تلاش بی وقفه تمامی کارمندان و مدیران ارشد بوده است.

جایگاه هیواندای ۴۰ سال پیش با جایگاه امروزی خودروسازان ایرانی تفاوت زیادی نداشت و شاید در برهه ای خودروسازان وطنی وضعیت بهتری نسبت به همتای کره ای خود داشته اند. امید است بتوانیم با الگو گرفتن از این داستانهای موفقیت، روزی شاهد حضور تولیدات ایرانی در بازارهای بین المللی باشیم.

 

توضیحات بیشتر و دانلود 

  

 

 





:: موضوعات مرتبط: کسب و کار , ,
:: برچسب‌ها: تاریخچه شرکت هیوندا,درباره ی شرکت هیوندای,روش هیوندای در بازاریابی,پاورپوینت اصول بازاریابی,پاورپوینت استراتژی بازاریابی,پاورپوینت بازاریابی جهانی,پاورپوینت درباره بازاریابی,پاورپوینت درس بازاریابی ومدیریت بازار,پاورپوینت درس بازاریابی,پاورپوینت استراتژی های بازاریابی,پاورپوینت بازاریابی به سبک شرکت هیوندای,پاورپوینت شرکت هیوندای,پاورپوینت بازاریابی به سبک هیوندای,پاورپوینت بازاریابی هیوندای ,
:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
» دانلود (اسلاید) پاورپوینت مدیریت استراتژیک منابع انسانی با رویکرد رفتارهای رهبری انسان ها در شرکت فو
» دانلود (اسلاید) پاورپوینت مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM کلید طلایی ارتباط با مخاطبین
» دانلود (اسلاید) پاورپوینت بازاریابی ویدئویی در شرکت های بزرگ – کلید موفقیت در جلب توجه مخاطبین
» دانلود (اسلاید) پاورپوینت استراتژی بازاریابی به سبک هواوی با رویکرد سرمایه گذاری در بازار
» دانلود (اسلاید) پاورپوینت مرسدس بنز ، شرکتی که به مشتریان وفادارش بخاطر جابجایی خودرو نمی فروشد
» دانلود (اسلاید) پاورپوینت در مورد مدیریت استعداد و منابع انسانی در شرکت اپل
» دانلود (اسلاید) پاورپوینت مشاوره شغلی و حرفه ای – رویکردهای نوین در آموزش و مشاوره شغلی
» دانلود (اسلاید) پاورپوینت درباره بازاریابی به سبک شرکت فیلیپس با رویکرد نوآوری و ارزش آفرینی مستمر
» دانلود (اسلاید) پاورپوینت روش جنرال الکتریک در بازاریابی با رویکرد تحلیل تجاری کسب و کارها
» دانلود (اسلاید) پاورپوینت مقاله ایمیل مارکتینگ و اصول بازاریابی ایمیلی
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: